2017-05-08, 01:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Hela den här tråden är ett bevis hur snett Sverige blivit. Ifrågasätter man Lottas agerande är man i maskopi med Martin, är man kritisk till asylkaoset är man nazist osv.

Ska bli intressant att se hur denna period av Sveriges historia kommer skildras om 20-30 år.

Ja det ska bli intressant när det händer.
Kanske kommer detta att återges med samma förundran och förvåning som vi refererar det som hände när vi lät psykologerna ta fram "förträngda övergrepp" och ställde de nu vuxna barnens fäder inför rätta. Kostat oss många miljoner i skadestånd och många krossade livsöden det som dessa "expert-psykologer" då hittade på.

Eller alla som trodde på lobotomi - upptäckaren av detta gav vi till och med Nobelpriset.

När man vaknar upp ur den PK-triggade masspsykosen kanske det kommer att kännas lite pinsamt det man höll på och slogs för eller emot. För vakna upp det tror jag alla till slut kommer att göra med tiden.
Frågan är väl om inte flera redan är på god väg att göra det.
Citera
2017-05-08, 01:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
I mina ögon är det kvinnohatare som fördömer Lottas beteende. Medelålders män som inte nådde hela vägen fram, som själva blev svikna. Och nu tar dom ut sina aggressioner på en stackars ihjälslagen tjej. Och hennes syster som försöker öppna ögonen på oss andra. Jag tror att den här perioden kommer att skildras som en period då det var svårt att vara brottsoffer.

Här har vi till exempel en som inte vaknat upp ännu!

Nej de som fördömer Lottas beteende att ge sig ilag med Martin är naturligtvis inga kvinnohatare. Tvärt om ofta själva kvinnor som vill att en annan kvinna ska bete sig mer förnuftigt, vara rädd om sig och ta ansvar för att skydda sig från en misshandlande karl.

Borde inte egentligen alla människor fördöma Lottas beteende i form av att välja Martin som partner, stanna kvar trots att han börjar misshandla henne nästan direkt och därtill planera barn och familj med honom??
Hur många tycker att detta var ett bra val?? Gör du?

Det är alltid svårt att vara brottsoffer, speciellt om någon blir mördad. De flesta anhöriga vi hör talas om har dock ett likartat sunt beteende och sörjer och bearbetar i kretsen av sina närmaste. De brukar inte söka uppmärksamhet genom massmedia, det är mycket ovanligt. Ännu mer ovanligt att man förvanskar sanningen.
Lottas syster har umgåtts synnerligen vårdslöst med sanningen, hennes trovärdighet är noll. Hennes incitament att medverka i media visade sig mest handla om mer pengar till Lottas anhöriga - och oftare.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-08 kl. 02:24.
Citera
2017-05-08, 02:26
Medlem
Citat:
I mina ögon är det kvinnohatare som fördömer Lottas beteende. Medelålders män som inte nådde hela vägen fram, som själva blev svikna. Och nu tar dom ut sina aggressioner på en stackars ihjälslagen tjej. Och hennes syster som försöker öppna ögonen på oss andra. Jag tror att den här perioden kommer att skildras som en period då det var svårt att vara brottsoffer.

Allvarligt!?
Det är människor som tänker som dig vi borde fängla.
Citera
2017-05-08, 03:04
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Allvarligt!?
Det är människor som tänker som dig vi borde fängla.

Om jag ska sålla bort allt ordbajseri så grundas solglittrets och en del andras hypotes på att offret gjorde ett aktivt val och mer eller mindre får skylla sig själv. Du bör vara medveten om att det inte är en mainstream åsikt. Men strunt i mina åsikter. Testa teorin på vänner, bekanta, kollegor. Fängslas för vad? En allmänmänsklig förmåga att känna empati och dra rationella slutsatser?
Senast redigerad av antonerik 2017-05-08 kl. 03:07.
Citera
2017-05-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Lotta har inte gjort något brottsligt.

Finns AA, antabus, campral, alkoholmottagningar, kuratorer, psykologer, terapeuter, stödgrupper, missbruksvård och en massa annat för att hjälpa. Det räcker med att du är orolig för att din konsumtion har ökat för att du ska få hjälp. Du behöver inte vara klassad alkis.
Vi borde ha samma möjligheter för utsatta kvinnor.

Det är ingen som omyndigförklarar henne för att hon var kär. Men har man själv haft turen att få uppleva känslan, så har man full förståelse för att man inte agerar rationellt eller som "man borde" i alla lägen.

Det är ingen ursäkt, utan en förklaring.

Men vill man inte ha förklaringar, så kör man givetvis på med att alla borde veta bättre. "Borde" talar ju också sitt tydliga språk. Ja, man borde, men ingen av oss gör alltid det man borde. Och i de lägena så brukar det finnas förklaringar till att det inte blev som det borde.

Orkar inte älta detta en omgång till.
Tråden är full av tjurskallar som borde kunna förstå, men vägrar att vidga sina vyer.

Allt som är idiotiskt behöver inte samtidigt vara brottsligt.

Ett brottsligt beteende har sina konsekvenser. Med det har även det idiotiska beteendet…

Martin får nu ta konsekvenserna av sitt brottsliga beteende. Och så får även Lotta..

Men tanke på hur det hela slutade för båda finns det dock bara en av de två som fortfarande har chansen att tänka om.. och fatta bättre beslut i framtiden.
Citera
2017-05-08, 07:58
Medlem
Citat:

Men det här handlar ju inte om könet. Helt oavsett om Lotta hade varit en man som hade slagit följe med en kvinnlig kåkfarare och missbrukare skulle min reaktion varit densamma.

Skillnaden är bara att män mer sällan tar sådana här idiotiska och helt onödiga risker. De kan ta andra risker, men de finns inte kriminella missbrukande kåkfarare attraktiva för fem öre.

Jag har också svårt att tro att ifall Lotta hade varit en manlig brottsoffer att Lottas BROR skulle ha agerat på samma sätt i media som nu Lottas syster Camilla gjorde.
Citera
2017-05-08, 08:20
Medlem
Citat:
Hela den här tråden är ett bevis hur snett Sverige blivit. Ifrågasätter man Lottas agerande är man i maskopi med Martin, är man kritisk till asylkaoset är man nazist osv.

Ska bli intressant att se hur denna period av Sveriges historia kommer skildras om 20-30 år.

Mest patetiska är dock att det fortfarande existerar "kvinnliga bekanta" till idioten som vill besöka honom bakom galler TROTS att de allihopa nu garanterat VET vad han har gjort och är kapabel till.

Men inte ens det räcker för dessa damer.

Det finns dock lättare sätt att ta livet av sig än låta en våldsam kåkfarare slå sönder skallen av en. Något dessa damer borde fundera på..
Citera
2017-05-08, 09:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om jag ska sålla bort allt ordbajseri så grundas solglittrets och en del andras hypotes på att offret gjorde ett aktivt val och mer eller mindre får skylla sig själv. Du bör vara medveten om att det inte är en mainstream åsikt. Men strunt i mina åsikter. Testa teorin på vänner, bekanta, kollegor. Fängslas för vad? En allmänmänsklig förmåga att känna empati och dra rationella slutsatser?

Så du tror att Lotta inte gjorde aktiva val i umgänget med Martin?
Att hon var helt passiv och lät allt skölja över henne från ruta ett?

Hennes blockande av anhöriga, när hon skällde ut dessa och sjukvården, alla sms, stämda alla träffar, tränade dansade på fester, gick till jobbet, ljög och manipulerade sin omgivning...?

När upphörde hon att vara myndig?
Citera
2017-05-08, 09:43
Avslutad
Citat:

Ja, eller bittra skvallerkärringar.
Jag förstår inte syftet med att sitta här månad efter månad och nedvärdera kvinnor som Lotta för att de gjort felval i sina liv. Man är bra självgod, när man begär av andra att agera perfekt.

Begriper inte heller hur PK kom in i bilden?
Är man PK för att man inte känner sig bekväm med att svärta ned ett brottsoffer, som man inte ens känner personligen?

Något är väldigt ruttet i den här tråden.

Edit:
Citat:
Hennes blockande av anhöriga, när hon skällde ut dessa och sjukvården, alla sms, stämda alla träffar, tränade dansade på fester, gick till jobbet, ljög och manipulerade sin omgivning...?
Typexempel på att det är någon vajsning här.
Fullt normala saker blir brottsliga/suspekta i skribentens ögon.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-08 kl. 09:47.
Citera
2017-05-08, 10:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, eller bittra skvallerkärringar.
Jag förstår inte syftet med att sitta här månad efter månad och nedvärdera kvinnor som Lotta för att de gjort felval i sina liv. Man är bra självgod, när man begär av andra att agera perfekt.

Begriper inte heller hur PK kom in i bilden?
Är man PK för att man inte känner sig bekväm med att svärta ned ett brottsoffer, som man inte ens känner personligen?

Något är väldigt ruttet i den här tråden.

Edit:
Typexempel på att det är någon vajsning här.
Fullt normala saker blir brottsliga/suspekta i skribentens ögon.

Du och dina gelikar erkänner inte Lottas förmåga att ta aktiva beslut i sitt liv.
Vi är några som anser att hon var myndig och vuxen nog att göra det.

Eftersom kvinnor tydligen inte har förmåga att bestämma över sig själva, kan de tydligen inte heller lastas för när det blir fel. Kvinnan har aldrig själv någon skuld till att ha gjort dumheter och valt fel.

Ovanpå detta ska man tydligen så långt det är möjligt också förtiga vad Lotta gjorde - att hon valde att vara med Martin trots kännedom om hans historik, att hon tjatade på honom att ses, att hon ljög till höger och vänster och att hon själv snortade kokain flera gånger.
Allt ska tystas ner för att inte "befläcka" hennes minne.

När nu tydligen nya kvinnor står på tur att inleda relationer med Martin - vad ska vi tala om för dem?

Att de inte kan själva låta bli - för kvinnor kan ju inte hållas ansvariga för sina felval när de väljer Martinar? Om de ens väljer själva!
Att Lotta faktiskt aldrig var tillsammans med honom utan drog sig undan och gömde sig och att han därför slog ihjäl henne?

Kommer inte dessa kvinnor fortsätta att umgås med Martintyper just för att de dels inte kan göra slut - vilket vi ju talat om för dem, och dels tror att de kan behandla Martinsorten bättre eftersom de, till skillnad från Lotta, älskar karln och vill bygga upp ett liv med honom.

Det kanske är fint att försöka tvätta rent någons minne från allt som kan anses befläcka det.
Men om man bryr sig om de levande kvinnorna vore det bättre att dra lärdom av det som faktiskt hänt. Då kanske man kan rädda någon ny Martin-kvinnas liv.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-08 kl. 10:29.
Citera
2017-05-08, 10:48
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:

Nja, snarare din brist på insikt i förhållandet risk och konsekvens.

Hur ska vi lösa denna problematik då? Tvångsvård av trasiga kvinnor eller livstids förvaring av trasiga män? Det kommer bli trångt i psykkorridorerna.
Citera
2017-05-08, 10:52
Avslutad
Citat:
Nja, snarare din brist på insikt i förhållandet risk och konsekvens.

Hur ska vi lösa denna problematik då? Tvångsvård av trasiga kvinnor eller livstids förvaring av trasiga män? Det kommer bli trångt i psykkorridorerna.

Varför krångla till saker.
Livstidsinlåsningar av grovt våldsamma kriminella människor är väl vad varje normal människa föredrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in