2017-05-08, 08:17
Medlem
jackflashs avatar
Att intagna går upp i vikt under häktningstiden är vanligt och beror sällan på medicinering. Maten är erkänt bra på svenska häkten och bristen på motion är ingen bra kombo. Kolla bara på Mijailo Mijailović. Han blev en riktig tjockis i häktet.
Citera
2017-05-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Att intagna går upp i vikt under häktningstiden är vanligt och beror sällan på medicinering. Maten är erkänt bra på svenska häkten och bristen på motion är ingen bra kombo. Kolla bara på Mijailo Mijailović. Han blev en riktig tjockis i häktet.

Kanske chips, godis och läsk också från häktet kiosken :-)
Någon karl har väl inte vart på henne så hon är väl inte gravid iallafall :-)
Fula målade ögonbryn, såg fult ut.
Citera
2017-05-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, av kortison blir man ballongaktig, men det påverkar inte mentalt.
Hon ser så slö ut på bilderna, men det kan vara en tillfällighet

Möjligt att hon får mirtazapin. Man blir både fet och slö av den medicinen. Brukar bita helt ok på ångest dock.

Man kan lägga till mirtazapin till venlafaxin. Brukar kallas "california rocket fuel".
Kombon kan användas på svårare fall.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-08 kl. 08:28.
Citera
2017-05-08, 08:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Den avbrutna knivspetsen matchar inte kniven,som hittades i JM:s kökslåda enligt FUP.

Helt korrekt.
Det har nog definitivt utretts nu, även om några i tråden (inklusive jag), tidigare har missförstått vissa av de många detaljer om knivar som presenteras i FUP.

Kniven som användes vid mord/mordförsök, vars spets påträffades i Göran, har trots sökningar inte påträffats, som jag uppfattat det.
Det kan då ha ett värde, som bl.a. Addhoc och jag framfört, att utgående från spetsen bestämma knivtyp, ståltyp, fabrikat, försäljningsställe, etc. om detta är möjligt.
Därav diskussionen med inslag av bl.a. metallurgi.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-08 kl. 08:52.
Citera
2017-05-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Möjligt att hon får mirtazapin. Man blir både fet och slö av den medicinen. Brukar bita helt ok på ångest dock.

Man kan lägga till mirtazapin till venlafaxin. Brukar kallas "california rocket fuel".
Kombon kan användas på svårare fall.
Tar det lång tid att ställa in så'n här medicinering?
Skulle du tro att Johanna kan bli handikappande avtrubbad om det inte funkar enligt intentionerna?
Citera
2017-05-08, 08:39
Medlem
lasternassummas avatar
JMs version nummer 10 (tio!) om vad hon gjorde mordkvällen
Inför rättegången, som börjar i dag, berättar JMs advokat att JM i rättegången ska berätta vad hon gjorde på mordkvällen. Hon har ju "berättat" tidigare, men ändrat sig flera gånger så att hon är uppe i nio olika versioner. Blir det en version till under rättegången eller kan det bli flera?

Citera
2017-05-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tar det lång tid att ställa in så'n här medicinering?
Skulle du tro att Johanna kan bli handikappande avtrubbad om det inte funkar enligt intentionerna?

Min erfarenhet är att mirtazapin manifesterar sig tidigt med ångestlindring, trötthet, hunger, viktuppgång. Venlafaxin tar lite längre tid.
Sen vet jag inte om JM är bortom all räddning. Jag vet inte om man kan medicinera bort hennes dåliga "vanor" helt och hållet.
Känslokall var hon väl redan innan medicineringen... Har inget vettigt svar på frågan. Men visst hög dos av antidepressiva kan ju göra att hon upplevs mer off nu. Alternativt att hon börjar må bättre och inse hur hon ställt till det (troligtvis inte). Hon har nog mått ganska dåligt, om det beror på självömkan eller sina handlingar?
Jag är inte verksam inom psykiatrin ska tilläggas.
Citera
2017-05-08, 09:03
Medlem
lasternassummas avatar
Huvudförhandlingsplan – HUF-plan
Här kan denna hämtas:

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf

Schema med detaljer om varje dag i rättegången.

Planen är preliminär och kan komma att ändras.

Citera
2017-05-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Huvudförhandlingsplan – HUF-plan
Här kan denna hämtas:

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf

Schema med detaljer om varje dag i rättegången.

Planen är preliminär och kan komma att ändras.

Hur följer du förhandlingen?
Citera
2017-05-08, 09:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Hur följer du förhandlingen?

Remote och ofta i efterhand - tyvärr. Har inte möjlighet att vara på plats. Kanske någon enstaka dag...
Ekuriren och VLT ser ut att ha ambitionen att följa hela rättegången.
Återstår att se om någon av dessa "låser in" sina nyheter.

Citera
2017-05-08, 09:11
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är att mirtazapin manifesterar sig tidigt med ångestlindring, trötthet, hunger, viktuppgång. Venlafaxin tar lite längre tid.
Sen vet jag inte om JM är bortom all räddning. Jag vet inte om man kan medicinera bort hennes dåliga "vanor" helt och hållet.
Känslokall var hon väl redan innan medicineringen... Har inget vettigt svar på frågan. Men visst hög dos av antidepressiva kan ju göra att hon upplevs mer off nu. Alternativt att hon börjar må bättre och inse hur hon ställt till det (troligtvis inte). Hon har nog mått ganska dåligt, om det beror på självömkan eller sina handlingar?
Jag är inte verksam inom psykiatrin ska tilläggas.
Tack för dina kommentarer.
Någon gång kommer väl vidden av allt detta att slå till och då ganska obönhörligt.
Det är kanske skonsammast för henne att leva vidare i ett nedtaget tillstånd.
Vi får se om hennes framträdande håller måttet och om hon kan få sina berättelser att se mer sammanhängande ut eller om hon ska fortsätta att driva med omgivningen. Jag tror nämligen att det är det hon gjort när hon flamsat sig igenom förhören. Och den metoden visar på ett väldigt förakt; viljan att visa respekt har ju inte varit ett av hennes mer framträdande drag.
Citera
2017-05-08, 09:12
Medlem
Läste i fup att det var DB med flickvän som var i Taihland. JM betalade. Att JM åkte till Norge sa DB berodde på en affärsresa, till flickvännen som kom ner efter att JM åkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in