Antagligen så har Johanna särskilt bett om att Mohammed ska hugga ut ögonen på Göran samt skära av tungan på Anki. JM nämner ju själv detaljer om skadorna varpå polisen undrar hur hon kan veta det, då påstår hon att det är Mohammed som berättat det för henne efter mordet.
Jag har inte hunnit läsa alla förhören med Mohammed riktigt än men jag tror som sagt att JM sjukt nog har begärt att Mohammed skulle göra på just det sättet i samband med morden. Anledningen torde väl då vara det som Anki sagt till JM, det är någon slags symbolik i att få tungan utskuren förmodar jag eftersom det just var fråga om saker som hon sagt. Anki har ju själv uppgett att Johanna hatade henne för att hon sa ifrån.
Vad det är för något som Göran ska ha sett som gör att hon vill att hans ögon ska skäras ut vet jag inte men JM kanske var så berusad av ondska att hon fann tillfredsställelse i att variera vanställandet mellan de två.
Lite andra tankar efter läsning i FUP:
Citat:
Han nämner att han och Jafar hade grälat innan flytten. Han får frågan om varför. Han säger då att bråket handlade om att Jaffars Julia hade frågat om hon fått ha sex med honom. Detta hade Mohammad inte velat.
Sidan 460, huvudprotokollet.
Detta är ju ganska anmärkningsvärt. Julia skall alltså ha efterfrågat samlag med Mohammed och när Mohammed nekar detta så får han skäll av Jafar. Grälet uppstod väl, förmodar jag, inte för att han nekade utan för att han fick frågan överhuvudtaget. Vilken dysfunktionell röra!