2017-05-07, 18:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Antagligen så har Johanna särskilt bett om att Mohammed ska hugga ut ögonen på Göran samt skära av tungan på Anki. JM nämner ju själv detaljer om skadorna varpå polisen undrar hur hon kan veta det, då påstår hon att det är Mohammed som berättat det för henne efter mordet.

Jag har inte hunnit läsa alla förhören med Mohammed riktigt än men jag tror som sagt att JM sjukt nog har begärt att Mohammed skulle göra på just det sättet i samband med morden. Anledningen torde väl då vara det som Anki sagt till JM, det är någon slags symbolik i att få tungan utskuren förmodar jag eftersom det just var fråga om saker som hon sagt. Anki har ju själv uppgett att Johanna hatade henne för att hon sa ifrån.

Vad det är för något som Göran ska ha sett som gör att hon vill att hans ögon ska skäras ut vet jag inte men JM kanske var så berusad av ondska att hon fann tillfredsställelse i att variera vanställandet mellan de två.

Lite andra tankar efter läsning i FUP:
Citat:

Han nämner att han och Jafar hade grälat innan flytten. Han får frågan om varför. Han säger då att bråket handlade om att Jaffars Julia hade frågat om hon fått ha sex med honom. Detta hade Mohammad inte velat.

Sidan 460, huvudprotokollet.

Detta är ju ganska anmärkningsvärt. Julia skall alltså ha efterfrågat samlag med Mohammed och när Mohammed nekar detta så får han skäll av Jafar. Grälet uppstod väl, förmodar jag, inte för att han nekade utan för att han fick frågan överhuvudtaget. Vilken dysfunktionell röra!
Citera
2017-05-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan du och någon annan bekräfta att det finns bild på Ghasem på någon av de facebooksidor jag visade igår?

Om det är han, så tror jag att han fortfarande är kvar i Sverige. Eller har jag sett en dubbelgångare?

Här är han

https://www.facebook.com/ghasem.hosini/friends?pnref=lhc

Jag blir inte förvånad.. bara MYCKET besviken om han har kommit tillbaka till paradiset under annat identitet .. förmodligen funkar det enkelt genom att enbart kasta om några bokstäver eller lägga till ett farfars namn...
Citera
2017-05-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Girighet.. den klassiska orsaken till de flesta brott. I detta fall hade / har hon precis allting och lite till... JM har odlat egenskapen i sina barn och mycket bra lyckades skörda äpplen av samma sort som henne... Såå synd om alla drabbade som ändå trodde på henne till sista minuten..
Mamman är jobbigast för mig att läsa om.. typ förhör m henne och allra första chocken samt hur hon börjar minnas vissa fragment.. När jag såg sedan bilderna blev jag totalt rörd för man såg exakt hur chockad hon var men ändå samlad... Det som påverkar mig personligen är att hela bunten inte ens har känslor förutom den andra dottern.. barnbarnen är stora nollor som Big moma JM.. trots allt de fått av offren under hela sina liv... Hoppas vi får höra hur deras dagar blir förgiftade för evigt.. Hoppas vi får se hur olyckliga de blir

Dessa berg-afganer: vem har lett dessa varelser till Paradisets portar? Just de har förstört hela mellanöstern m hasch och canabis odlingar .. Jag fattar inte att de tillåts ens komma till Europa.. de är föraktade av sina egna landsmän.. de tillhör grott-folket.. JM är bra medveten om det och därför hittade hon o de till varandra... hon förstod att det bästa de kan ha ägt är en get..
För dessa varelser önskar jag att Sverige kunde bjuda in två FL fr Afghanistan som får förhöra i ett låst rum: inom max 3 timmar får man svart på vitt och lite till

Ghasem är inblandad.. varför var det plötsligt bråttom att åka tillbaka och lämna paradiset Sverige? Det får JJ svara på .. Skräpet JJ m den sjuka JB: tror de verkligen att de kommer att leva lyckliga och hinna se sin son stor?.. det tror inte jag, sådana människor lyckas inte m något m så mycket på samvetet.. JJ kommer att fly m barnet: är det bästa han kan åstadkomma

Min stora fråga: när slutade sådana planera / skaffa alibin innan de skaffade sig självaste brottet? var det typ sista gången i Oceans-filmerna lr? ! JM är manipulativ ok.. men ändå såååå dum: åka till Norge? "långt upp" säger hon till MR.. hmmm inte ett dugg genomtänkt... borde ha anlitat JJ men han kostar säkert betydligt mer...
När kommer folk att fatta att all apparatur som används går att följa / hitta / spåra?

Det fetstilta. Vilka bilder har du sett på Annki? Var finns dem?
Citera
2017-05-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det fetstilta. Vilka bilder har du sett på Annki? Var finns dem?

Nej.. bilder på brottsplatsen.. FUP.. det finns bilder på alla offer på nätet om man söker annars
Citera
2017-05-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Här är han

https://www.facebook.com/ghasem.hosini/friends?pnref=lhc

Jag blir inte förvånad.. bara MYCKET besviken om han har kommit tillbaka till paradiset under annat identitet .. förmodligen funkar det enkelt genom att enbart kasta om några bokstäver eller lägga till ett farfars namn...
Tack snälla för att du hjälpte till! Detta är inte den Ghasem jag sett.
Det blir lite obehagligt när man ser någon på sta'n och inte vet hur man ska göra.
Jag är nollåtta så området är stort, men jag har faktiskt stött på den andre ett par gånger och då naturligtvis inte haft en tanke på detta fall.
Citera
2017-05-07, 19:01
Medlem
Angående Ghasem. Jag tror att det föst var tänkt att han och Mohammad skulle ha ihjäl Göran och Anki, men "de hittade inte hemmet" ( hans mobil triangulerades inom området en tid innan mord tillfället) Där av Mohammads fösta erkännande om "knivAR". Senare ändrade han till "knivEN". Det skulle mkt väl kunna vara dessa två knivar som fanns vid västerbron i en buske. När de inte hittade till Granliden fick Johanna köra dit Mohammad själv. Att knivspetsen är av på den ena utav dessa två kan komma sig av att Johanna läst obduktionsprotokollet ( Amanda Hikes visade henne detta i smyg). En efterkonstruktion alltså, för att plantera falska bevis. Det riktiga mordvapnet kanske ligger ngn helt annanstans som ej hintats om av någon. Vart var det den bilkunninge grannen på Granliden såg bilen ta vägen?

Åter till Ghasem, han verkade oförklarligt rädd när han berättade om vad han visste för en kompis ( var det Anton? Eller var det en annan kompis, blev osäker på vem nu, men kan kolla upp). Om posten ovanför stämmer, att han ska tillbaka för att vittna så får vi se om jag har rätt lol. Om han inte ljuger förståss ( eller om jag har fel rätt och slätt)
Citera
2017-05-07, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Angående Ghasem. Jag tror att det föst var tänkt att han och Mohammad skulle ha ihjäl Göran och Anki, men "de hittade inte hemmet" ( hans mobil triangulerades inom området en tid innan mord tillfället) Där av Mohammads fösta erkännande om "knivAR". Senare ändrade han till "knivEN". Det skulle mkt väl kunna vara dessa två knivar som fanns vid västerbron i en buske. När de inte hittade till Granliden fick Johanna köra dit Mohammad själv. Att knivspetsen är av på den ena utav dessa två kan komma sig av att Johanna läst obduktionsprotokollet ( Amanda Hikes visade henne detta i smyg). En efterkonstruktion alltså, för att plantera falska bevis. Det riktiga mordvapnet kanske ligger ngn helt annanstans som ej hintats om av någon. Vart var det den bilkunninge grannen på Granliden såg bilen ta vägen?

Åter till Ghasem, han verkade oförklarligt rädd när han berättade om vad han visste för en kompis ( var det Anton? Eller var det en annan kompis, blev osäker på vem nu, men kan kolla upp). Om posten ovanför stämmer, att han ska tillbaka för att vittna så får vi se om jag har rätt lol. Om han inte ljuger förståss ( eller om jag har fel rätt och slätt)

Var spetsen av på en av knivarna som hittades i en buske?
Citera
2017-05-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Var spetsen av på en av knivarna som hittades i en buske?

Ja, på den större av knivarna. Men den matchade inte den avbrutna spetsdelen
Citera
2017-05-07, 19:14
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Var hittades spetsen : i GMs skalle ?
Citera
2017-05-07, 19:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Icke att förglömma. Gashem var med när MR körde upp med Jms Volvo till Östersund tror datumet är 22/8. De två sov över på en flyktingförläggning hos andra afghanska vänner.
JM var i Thailand. MR åkte sen över gränsen till Norge för att möta JM. Han lyckades hitta en obevakad övergång och kom på andra försöket in i Norge. Han hade span efter sig då.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-07 kl. 19:19.
Citera
2017-05-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Knivspetsen 5201/37798-16/G011 har inte suttit ihop med kniven 5201/37798-16/G056 som påträffades i JM:s lgh.

(tekniskt protokoll sid 396)

Citat:

Ok, det finns alltså två knivar med avbruten spets? En från busken och en från JM:s lgh? Ja samt då ytterligare en till som inte påträffats..
Citera
2017-05-07, 19:18
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Var hittades spetsen : i GMs skalle ?
Eller i munnen på AM/CM ? ( eftersom tänderna är kroppens hårdaste material ) Tala om att " tangera " ämnet : den skära, nakna sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in