2017-05-07, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är självklart att den bild som media målade upp att Lotta inte var tillsammans med Martin gör att dessa nya kvinnor tror sig kunna klara av Martin bättre - för de tänker ge honom kärlek, empati och förståelse. Något som de tror Lotta inte gjorde för hon ville ju inte ha honom!

De tror att de gör annorlunda än svekfulla Lotta som gjorde Martin illa och ledsen när hon inte ville ha honom. Han kanske också drar en vals om hur falsk och svekfull hon var, hur sårad han var när han hade satsat på förhållandet med framtida barn och ny lägenhet - men att hon lurade och svek honom.

Allt påstående som också kommer från anhöriga och media. Varför skulle dessa tjejer inte tro på det?

Om det vore minsta moral och ruter i Lottas så mediesugna syster Camilla, borde hon idag gå ut med en insändare om hur illa det gick när hennes syster valde Martin som partner, delade hans liv och missbruk och ville ha en framtid med honom. Som ett varnande exempel för dessa nya Martin-kärestor.

Men det kommer hon inte göra. För hon vill nämligen, precis som en del postare här, fortsatta att med näbbar och klor försvara den utopiska bilden av oskyldiga, renlevnads Lotta. Detta är viktigare än att man räddar nästa misshandlade kvinna.

Och ni vill gärna också förklara att Lotta inte valde själv - för kvinnor kan inte bättre. Det starke listige mannen tog över. Hela kvinnosläktet ska förklaras dumma och mindre begåvade än en man som Martin - hellre än att erkänna att en enda individ - Lotta - gjorde något idiotiskt. Snacka om att bita sig i svansen.
Man skulle skratta åt detta om det inte var så sorgligt med en död kvinna och kanske redan nästa på tur.

Ärligt talat, hur står det till, egentligen?

Tror du på allvar att dessa kvinnor sätter sig in i Lottafallet för att avgöra om de ska satsa på en relation eller inte?!

Du skäms för att vara kvinna å Lottors vägnar.
Jag tycker att det är sorgligt att kvinnor som du inte har mer förståelse för sina olyckssystrar än så.

Jag avrundra konversationen med dig här.
Citera
2017-05-07, 12:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ärligt talat, hur står det till, egentligen?

Tror du på allvar att dessa kvinnor sätter sig in i Lottafallet för att avgöra om de ska satsa på en relation eller inte?!

Du skäms för att vara kvinna å Lottors vägnar.
Jag tycker att det är sorgligt att kvinnor som du inte har mer förståelse för sina olyckssystrar än så.

Jag avrundra konversationen med dig här.

Nej tyvärr sätter sig dessa kvinnor antagligen inte ordentligt in i fallet. De har nog bara sett nallebjörns bilderna på Martin och läst tidningarna. När de får kontakt med honom kommer han att dra en vals om varför han sitter där - och den kommer överensstämma med anhörigas uttalande och övriga tidningsartiklar att Lotta var taskig nog att inte ge honom den kärlek och trygghet som han törstade efter.

Och så fortsätter det med nästa kvinna som tror att just hennes kärlek ska få honom till en bättre individ.

Du tycker att vi kvinnor ska ha mer förståelse för våra olyckssystrar som väljer kåkfarare och agerar groupies utanför fängelset?
Det är sorgligt när de far illa och extra sorgligt om det finns barn inblandade. Men dessa kvinnor har inte råkat ut för en "olycka". De har alldeles frivilligt fått kontakt och inlett relationer med dessa farliga individer. I Lottas fall mångfalt avrådd och varnad dessutom.

När andra kvinnor som Lottas mor och systrar, hennes företrädesvis kvinnliga vänner och kvinnliga postare här inte vill hjälpa till att varna nästa generations Martin-kärestor med att ärligt tala om vad Lotta gjorde och gick igenom. - då tycker jag det visar på enormt bristande empati.
Som någon sa - det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper - och varnar - andra kvinnor.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-07 kl. 12:18.
Citera
2017-05-07, 12:23
Avslutad
Kvinnor som träffar Martinar har en grundproblematik som man måste förstå och sätta sig in i för att kunna hjälpa. Ser ofta olika ut för olika kvinnor. Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som stigmatiserar, istället för att sätta sig in i och hjälpa dessa kvinnor.

Nå, idag är jag glad och inget kan mörka min himmel efter beskedet om att Martin mår dåligt.
Citera
2017-05-07, 12:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
ALLT media skriver bygger ju på agendor och lögner.
Hur klarar du av din vardag?

Och nej, "galet sex" var inte "ständigt återkommande". Läs om Fupen.

Att ni orkar sitta och hata på en kvinna som är död, ännu efter ett år.
Ingen har heller sagt att Lotta var rationell eller på något vis hyllat hennes val av Martin.
Ni har fastnat i ett svart/vit-tänk. Och tror att alla som inte skriver negativt om Lotta och/eller har viss förståelse för hennes situation promotar dessa förhållanden. Ni kan inte ha två tankar i huvudet samtidigt.

Jag skäms inte å mitt köns vägnar, som vissa nötter här.
Men jag är djupt orolig för mänskligheten, när jag ser hur vissa lägger ner mycket möda, energi och tid på att ihärdigt framhäva en, för dem, okänd människas negativa sidor.

Återigen, vill ni rädda dessa kvinnor. Så lägg er energi på de som ännu är i livet. Ut och informera dem om era "kloka" insikter och rädda liv!
Applådera att Martin nu inte tillåts träffa några nya kvinns, och se det positiva i att de kvinnor som trots allt vill träffa honom nu inte kan/får göra så.

Vad är problemet?

Kära du, läs FUP själv och läs den utan dina felaktiga glasögon då kanske du ser det uppenbara i det här fallet.

Det här handlar inte om kvinnohat, det handlar om vad vi kan kräva av vuxna individer och vad som kan bli konsekvensen av att inte lyssna på vad andra varnar för och framförallt vara helt blind för vad den tilltänkte har för bagage med sig, blir man misshandlad på studs som Lotta blev och dessutom i full vetskap om vad dåren hade gjort tidigare så kan ingenting hjälpa den personen om den trots allt väljer att fortsätta att träffa dåren, det går inte att hjälpa någon som inte vill ha hjälp, det är den bistra sanningen tyvärr.
Citera
2017-05-07, 12:50
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Trots att det borde vara tvärtom.

Det värmer mitt hjärta att läsa om Martins motgångar.
Ni Lottahatare borde ju tycka att dessa kvinnor ska få träffa Martinar, då de tydligen förtjänar sitt öde. Så vad sitter ni och surrar om nu?

Mooskey är en mycket vettig och sansad skribent. Hatten av för denne!

"Mooskey är en mycket vettig och sansad skribent."
Visst är hen en stjärna, dock skulle jag kanske inte använda ordet sansad 😆

Det handlar inte om att hata Lotta utan att man som myndig person förväntas klara av att se om sitt eget hus lite. Springer man i tunnelbanetunnlar finns risken att bli överkörd.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-07 kl. 12:57.
Citera
2017-05-07, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kära du, läs FUP själv och läs den utan dina felaktiga glasögon då kanske du ser det uppenbara i det här fallet.

Det här handlar inte om kvinnohat, det handlar om vad vi kan kräva av vuxna individer och vad som kan bli konsekvensen av att inte lyssna på vad andra varnar för och framförallt vara helt blind för vad den tilltänkte har för bagage med sig, blir man misshandlad på studs som Lotta blev och dessutom i full vetskap om vad dåren hade gjort tidigare så kan ingenting hjälpa den personen om den trots allt väljer att fortsätta att träffa dåren, det går inte att hjälpa någon som inte vill ha hjälp, det är den bistra sanningen tyvärr.

Kära du jag har läst fup.
Så vad är meningen och sitta och snacka skit om dessa kvinnor, när ändå ingen kan hjälpa dem?
Och jo, det har funnits, och finns de som uttrycker starkt agg mot Lotta/or. Vad det ska leda till för något konstruktivt, det har jag ingen aning om.
Citera
2017-05-07, 12:54
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Återigen, vill ni rädda dessa kvinnor. Så lägg er energi på de som ännu är i livet. Ut och informera dem om era "kloka" insikter och rädda liv!
Applådera att Martin nu inte tillåts träffa några nya kvinns, och se det positiva i att de kvinnor som trots allt vill träffa honom nu inte kan/får göra så.

Vad är problemet?

Jag uppfattar solglittret med fleras inlägg som just det, hen skriver om att sprida budskapet att farliga män må vara sexiga men just farliga.
Citera
2017-05-07, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
"Mooskey är en mycket vettig och sansad skribent."
Vist är hen en stjärna 😆

Det handlar inte om att hata Lotta utan att man som myndig person förväntas klara av att se om sitt eget hus lite. Springer man i tunnelbanetunnlar finns risken att bli överkörd.

Vad ska vi göra med dem som inte uppför sig så som vi förväntar oss då?
Inrätta en ny lag med straff för "Dumhets-" samt "Misstagsbrott"? Eller straff för att man inlett relation med ett "icke rekommenderbart objekt".

Man kan inte dra alla Lottor över en kam. De hamnar i situationer som dessa av massor av olika anledningar. Och "galet sex" som vissa fokuserar hårt på i tråden är något som drar för de flesta normala människor som inleder en relation med någon. Väldigt få attraheras ju av dåligt sex.
Citera
2017-05-07, 12:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag uppfattar solglittret med fleras inlägg som just det, hen skriver om att sprida budskapet att farliga män må vara sexiga men just farliga.

Ja, om man nu som Lotta väljer att träffa en riktigt komplett fullblodsdåre som Martin trots att han var helt öppen med sitt förflutna så kan ingen makt på denna jord rädda den personen lika lite som att du kan rädda en alkoholist från att dricka sig till döds om inte alkoholisten vill sluta själv.

Helt vansinnigt att resonera som vissa gör.
Citera
2017-05-07, 12:59
Avslutad
Citat:

Ok. Men är det budskapet verkligen något nytt eller revolutionerande?
Citera
2017-05-07, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, om man nu som Lotta väljer att träffa en riktigt komplett fullblodsdåre som Martin trots att han var helt öppen med sitt förflutna så kan ingen makt på denna jord rädda den personen lika lite som att du kan rädda en alkoholist från att dricka sig till döds om inte alkoholisten vill sluta själv.

Helt vansinnigt att resonera som vissa gör.

Ändå anser vissa att alkoholism är en sjukdom och andra att det handlar om karaktärsbrist.
Ungefär som att åsikterna om vidden av Lottas egenansvar går isär i tråden.
Citera
2017-05-07, 13:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ok. Men är det budskapet verkligen något nytt eller revolutionerande?

Nej, får man bara yttra sig om man har något nytt och revolutionerande att säga? Då undrar jag vad du tycker är så nytt och revolutionerande i dina ståndpunkter att Martin är ett svin och det är synd om de drabbade kvinnorna, iaf jag tycker att det är den linjen som media i stort håller och alltid hållt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in