2017-05-06, 23:03
Medlem
hihahihas avatar
Det framgår säkert tidigare i tråden men är så många sidor att det är svårt att hitta, vilken sida i FUPen börjar förhören med mamman och med pappan?
Citera
2017-05-06, 23:04
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Jag har själv nyligen haft en förlossningsdepression och mycket från sjuksköterskornas vittnesmål, mammans vittnesmål och beteenden så tyder väldigt mycket på att hon har det. Känner igen mig väldigt mycket i hennes känslor och beteende

Vet du om att det också finns föräldrar som inte vill vara i närheten av sina barn för att dem helt enkelt inte gillar sina barn? För att dem ser sitt barn som hinder? För att dem plötsligt inser att "oj, det var visst jobbigt att ha barn" ?

Du må ha haft en förlossningsdepression och jag lider med dig men alla mammor och pappor som skadar sina barn har inte det.

Jag har en mamma som alltid har skitit fullständigt i mig och jag har fyra syskon till. Det är inte bara det att hon inte tycker om mig utan hon fullständigt hatar mig. Om du vill kan du fråga henne varför, jag har aldrig fått svar på det. Och nej, hon har inte haft någon förlossningsdepression och hon har inte heller några andra diagnoser.
Citera
2017-05-06, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Vad jag kan se står det

Brottsmisstanke / Anledning till förhöret Delgiven misstanke om mord alternativt dråp, genom att på okänt sätt utsatt spädbarn för våld så att detta sedermera avlidit. Okänd plats, fram till 20160910 kl 19.00. Detta gällande spädbarn, fött 20160807

Har inte läst hela, är det ändrat senare?

Citat:
Under vintern, efter att rättsläkarens utlåtande blivit klart, släpper misstankarna om mord.
Citat:
De misstänkta föräldrarna, som är i 20-årsåldern, åtalades på tisdagen den 2 maj 2017 för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/foraldrar-atalas-for-spadbarns-dod-2/
Senast redigerad av Moosky 2017-05-06 kl. 23:09.
Citera
2017-05-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Vet du om att det också finns föräldrar som inte vill vara i närheten av sina barn för att dem helt enkelt inte gillar sina barn? För att dem ser sitt barn som hinder? För att dem plötsligt inser att "oj, det var visst jobbigt att ha barn" ?

Du må ha haft en förlossningsdepression och jag lider med dig men alla mammor och pappor som skadar sina barn har inte det.

Jag har en mamma som alltid har skitit fullständigt i mig och jag har fyra syskon till. Det är inte bara det att hon inte tycker om mig utan hon fullständigt hatar mig. Om du vill kan du fråga henne varför, jag har aldrig fått svar på det. Och nej, hon har inte haft någon förlossningsdepression och hon har inte heller några andra diagnoser.

Bara för att du är så bitter med ditt liv så behöver du inte misstolka allt som skrivs. Varenda sak jag skrivit har du misstolkat eller kommit med falska påståenden. Jag har inte skrivit att dom mördat sitt barn, jag har inte skrivit att alla som skadar sina barn har det eller att alla som inte vill ha sina barn har det. Ta tag i ditt liv och ryck upp dig istället! Du är bara pinsam...
Citera
2017-05-06, 23:11
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/foraldrar-atalas-for-spadbarns-dod-2/

ok tack
Citera
2017-05-06, 23:13
Medlem
Citat:
Bara för att du är så bitter med ditt liv så behöver du inte misstolka allt som skrivs. Varenda sak jag skrivit har du misstolkat eller kommit med falska påståenden. Jag har inte skrivit att dom mördat sitt barn, jag har inte skrivit att alla som skadar sina barn har det eller att alla som inte vill ha sina barn har det. Ta tag i ditt liv och ryck upp dig istället! Du är bara pinsam...

Fel av mej, trodde det var den andre som skrev hela tiden. Ursäkta mig!
Citera
2017-05-06, 23:14
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:

Jag är inte det minsta bitter. Varför skulle jag vara det? För att jag inte har en mamma som älskar mig?

Det är ju du som blandar in din egen förlossningsdepression i kuratorns utlåtande om mamman. Detta för att du kände på liknande sätt. Jag försöker därför få dig att förstå att bara för att en förlossningsdepression var orsaken till dina känslor och ditt agerande så betyder inte det att det är ett tecken på förlossningsdepression i detta fall.
Citera
2017-05-06, 23:16
Medlem
Citat:
Älskar att du ber mig att inte misstolka när det är exakt det du gör. Jag är inte det minsta bitter. Varför skulle jag vara det? För att jag inte har en mamma som älskar mig?

Det är ju du som blandar in din egen förlossningsdepression i kuratorns utlåtande om mamman. Detta för att du kände på liknande sätt. Jag försöker därför få dig att förstå att bara för att en förlossningsdepression var orsaken till dina känslor och ditt agerande så betyder inte det att det är ett tecken på förlossningsdepression i detta fall.

Jag bad just om ursäkt! Jag såg inte vem som skrivit inlägget. Mitt fel...

Jag tror fortfarande mamman har det. Men det är som sagt min tolkning
Citera
2017-05-06, 23:19
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Jag bad just om ursäkt! Jag såg inte vem som skrivit inlägget. Mitt fel...

Jag tror fortfarande mamman har det. Men det är som sagt min tolkning

Missade din ursäkt men den godtages.

Du har helt rätt till din tolkning men du får gärna förklara varför du tror att hon hade en förlossningsdepression?
Citera
2017-05-06, 23:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
F: Personalen har upplevt dej som närmare i en förlossningsdepression?
Jag var väldigt osäker, vi försökte spä på det för han skulle få stanna men jag tror att dom
genomskådade det. Vi skulle prata om allt möjligt.
Förhör 768

F: Ni kryddade på lite extra för att han skulle få stanna?
Ja. Jag var osäker, rädd, ville inte va ensam, multiplicerade lite för dom skulle lyssna för jag
inte ville va ensam. Kollade själv på förlossningsdepression tillsammans med A men
diagnosen stämde inte. Jag tyckte det var så jobbigt att det inte funkade med mat o allt.
Resten stämde inte.
Jag gick in o tittade för jag tyckte det var så jobbigt med olika saker, H o maten att det
inte funkade. Det gjorde mej ledsen. Men resten av symptomen stämde inte, jag var glad och
lycklig o nästan som man hoppade fram på rosa fluffiga moln mellan tiderna då det var
jobbigt.

Citat:
Dom var inte så himla på om att Alle skulle få lov o
stanna. Eh, så vi försökte liksom få de som att eh, jag inte skulle klara det om han skulle åka.
För att han skulle få lov o stanna. O de funkade.

Ja här har dom kryddat till det lite för att pappan skulle få stanna så hon slapp att vara ensam.
Ett knep som fungerade eftersom han fick stanna kvar.

Citat:
FL1: I samband med att H skulle plockas med på, lämna några prover, blodprover, eh, så
har du också (ohörbart, 04:45) de, att du inte ville hålla henne, när ni skulle bära henne till de
här rummet.
DH: Mmm. Det minns jag. Jag kunde inte esn titta när dom gjorde de. Tog proverna. Det var
hemskt.
FL1: Men du kun, du kunde inte bära henne bort till det här rummet.
DH: Jag tror att jag började förbereda mig redan innan. Jag minns när… Första gången jag
skulle gå iväg med henne på nånting, de var på perinatalavdelningen när hon skulle vägas. O
hon var lessen. O de kändes som att mitt hjärta skulle gå i tusen bitar o jag bröt ihop totalt av
sorg, för att hon var lessen. För att han var kall. O om dom skulle ta prover så visste jag att det
skulle va ännu värre. Hon skulle skrika ännu mer, o den här gången skulle de va för att hon
har ont o inte bara för att hon är kall. O jag ville inte bryta ihop. Bli lessen. Så jag försökte att,
som att bygga upp en mur. O försvara mot de. För att inte bryta ihop.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-06 kl. 23:28.
Citera
2017-05-06, 23:25
Medlem
Citat:

Du har helt rätt till din tolkning men du får gärna förklara varför du tror att hon hade en förlossningsdepression?

Tack!

För att hon var rädd att vara ensam med barnet. Att hon inte knappt ville ta i det. Att hon aldrig knöt an med barnet. Att hon inte ville ha barnet hos sig på nätterna. Att hon sköt ifrån sig baljan med bebisen så långt bort som det gick från sängen medan dom var på sjukhuset. Att hon inte ammade barnet som sjukhuspersonalen reagerat på. Att hon brydde sig mer om pojkvännen än barnet.

Var flera saker jag reagera på men som jag glömt nu, har läst över 1000 sidor i fupen så det försvinner en hel del av all den info man får in.

Det kan mycket väl vara ondska också för att hon helt enkelt inte brydde sig och ville inte ha barnet, men som jag skrev i mina ögon tyder det väldigt mycket på förlossningsdepression.
Citera
2017-05-06, 23:34
Medlem
Citat:

Efter ett snabbt googlande så fick jag upp dessa symptom som jag iallafall tycker stämmer in på henne. Egentligen spelar det ingen roll om hon hade det eller inte, men tragiskt om vården missat det. För känslorna du får, det är inte alls i närheten som en vanlig depression.

• saknar energi och tappar intresset för allt som händer i din omgivning (tänker på OM det nu var pappan som slog barnet)

• har svårt att knyta an till ditt barn (eftersom hon inte försökte amma på sjukhuset eller ville ha barnet hos)

• sover oroligt (tänker på öronpropparna)

• har bristande självförtroende (märks i förhören)

• känner skuldkänslor och klandra dig själv för att du inte är en tillräckligt bra mamma (tror att hon inte kan något själv och lyssnar på pappan)

• är rädd för att vara ensam (ville alltid att pappan skulle vara hemma)

• är rädd för att gå ut, ta bussen eller köra bil (grannarna sa att hon knappt aldrig var ute)

• försöker dölja dina känslor för omgivningen och vill allt oftare vara ensam (vad hon verkar gjort mest hela tiden på sjukhuset)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in