2017-04-05, 12:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Ser att Boktorget håller på just nu och genomför en rad olika förbättringar.

Ska bli intressant att se om Boktorget kan växa och bli ett konkurrenskraftigt alternativ, både till Bokbörsen och till Tradera.
Att annonsering på Boktorget är gratis, plus att inga säljavgifter tas ut, är klart gynnsamt för denna uppstickares framtid.

Måtte Bokbörsens dominans äntligen börja brytas!
Citera
2017-04-09, 01:20
Medlem
StigAllans avatar
Boktorget såg bra ut!
Nu så är det bara att vänta på urvalet!
Citera
2017-04-29, 12:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Har följt Boktorgets utveckling den senaste månaden. Märkligt att antalet böcker som annonseras ut stadigt ligger på futtiga 8000. Fast ännu märkligare är dock att hela 61% av annonserna kommer från tre säljare (privatpersoner)!
Med denna tröga utveckling har Boktorget inte skuggan av en chans att bli en konkurrent till Bokbörsen med sina 3 052 000 annonser eller Tradera med sina 217 000 annonser. Trist, en uppstickare är ju annars precis vad Bokbörsen förtjänar
Citera
2017-05-02, 16:11
Medlem
" Möjligheten för köpare och säljare att mejla till varandra har tagits bort."

Det här fungerar fortfarande, men man mailar via bokbörsen sida istället för att maila direkt till säljare.
Citera
2017-05-06, 17:33
Medlem
Kort fråga för användare av Bokbörsen.

När jag ska lägga in en annons, lägger jag in boken först och sedan väljer den till annonsen eller måste allting läggas in i själva annonsen?

Provade Boktorget och där måste jag fylla i bokinformationen för varje annons. Verkar inte gå att återanvända information.

Har Boktorget någon funktion för att automatiskt hämta bokinformation utifrån ISBN-nummer?
Citera
2017-07-22, 12:24
Medlem
NickSonnys avatar
Jag funderar på att sälja av min gamla kurslitteratur. Finns det några gratis alternativ till bokbörsen? Kanske nåt underforum här på FB?
Citera
2017-07-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag funderar på att sälja av min gamla kurslitteratur. Finns det några gratis alternativ till bokbörsen? Kanske nåt underforum här på FB?

Skulle rekommendera följande två sidor för kurslitteratur:
https://www.kurslitteratur.se/
https://www.studentapan.se/
Citera
2017-07-22, 13:29
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny

boktorget.se
Citera
2017-07-22, 13:44
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Skulle rekommendera följande två sidor för kurslitteratur:
https://www.kurslitteratur.se/
https://www.studentapan.se/

Studentapan påstår sig ha dryga 300 tusen böcker till salu men man får bara 17 träffar på sökordet antropologi och bara en säljare. Resten är länkar till cdon och andra boklådor. En sökning på "sociologi" ger 227 titlar men bara drygt 30 säljs begagnat. De 310000 annonser som de har är bara lur. De verkar indexera från någon annan sida och locka folk så de ska använda deras förmedlingstjänst. Dessutom går det inte att smidigt kontakta säljaren angående skicket på boken. Tanken är kanske att man ska invänta och se om man blir nöjd med skicket. Blir man inte det får man punga ut för frakten tillbaka vilket folk generellt inte anser vara värt. Ungefär som Bokbörsen. Schyst upplägg... not.
Citera
2017-07-22, 14:16
Medlem
NickSonnys avatar
Tack för tipsen!
Citera
2018-05-15, 11:56
Medlem
Alt-Kikes avatar
Nu har dom höjt fraktpriset till 55 kr. Det var väl 49 innan höjningen. Eller var det 45?
Citera
2018-05-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Nu har dom höjt fraktpriset till 55 kr. Det var väl 49 innan höjningen. Eller var det 45?

Frakten har gått från 45, till 49 och nu till 55, eftersom de verkar basera frakten på vad postens förfrankerade M-påsar kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in