2017-05-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Midazolam och Diazepam påträffades i blodet (sidan 209 i FUP en)

Sen läser jag viktjournaler från BVC
född 7/8 3034gr,
utskriven från bb 3 dagar efter 10/8 , vikt 2805 (minus 229gr),
sen tillbaka till bb 14/8 med ilröd svulnad i munnen vikt 2860
misskötsel började på direkten
alltså bara 7 dagar gammal hon är fortfarande UNDER sin födelsevikt.
29/8 är hon tillbaka på 3080g först TRE VECKOR efter födelsen

stackars lila ängel

Läs fupen igen, det är medicinen hon fick mot bla. smärtan på sjukhuset.

Sen vet jag inte om du riktigt kan skriva att det är misshandel när barnet går ner i vikt? Min dotter gick ner mer än 30% av sin födelsevikt inom några dagar och jag har ALDIRG misshandlat henne. Dessutom har hon bara gått upp 3.8 kg på 11 mån. Vissa barn är petit av naturen. Så ja fel att säga att dålig viktuppgång är misshandel, men visst kan det vara orsaken av misshandeln i detta fallet
Citera
2017-05-05, 10:04
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Läs fupen igen, det är medicinen hon fick mot bla. smärtan på sjukhuset.

Sen vet jag inte om du riktigt kan skriva att det är misshandel när barnet går ner i vikt? Min dotter gick ner mer än 30% av sin födelsevikt inom några dagar och jag har ALDIRG misshandlat henne. Dessutom har hon bara gått upp 3.8 kg på 11 mån. Vissa barn är petit av naturen. Så ja fel att säga att dålig viktuppgång är misshandel, men visst kan det vara orsaken av misshandeln i detta fallet
misskötsel skrev jag
Citera
2017-05-05, 10:08
Medlem
Citat:
misskötsel skrev jag

Mitt misstag att jag läste fel. Men har inget med misskötsel att göra heller! Som jag skrev jag sköter om mitt barn men en del är petit av naturen. Dessutom går nästan alla bebisar ner i vikt första 3 dagarna. Är det dock under 30% av födelsevikten så blir det extra kontroller på BBhemvård. Dock tror jag dom är frivilliga, kan vara därför inget hände i det här fallet
Citera
2017-05-05, 10:10
Medlem
Tuula Haileys Farmor som inte drog jämt med Erika säger att: Då hade Erika tagit tag i Wilma och satt sin nagel in under tungan på Wilma så att där blev ett märke.

Känns som att det påståendet behöver styrkas med ett läkarintyg. Efter deras bråk!
Citera
2017-05-05, 10:19
Medlem
finns det läskiga bilder i fup?
Citera
2017-05-05, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Efter att ha läst fup är jag inne på att pappan är medskyldig, kanske "bara" via underlåtenhet att agera.
Han verkar ge ett genuint omhändertagande intryck. Han tar hand om barnet på nätterna så mamman får sova, han styr upp så hon slipper vara ensam på sjukhuset, han skriver och ber grannen hålla nere ljudnivån för att mor och barn är sjuka - massa sånt återkommer.
Han låter som en engagerad, nybliven pappa.

Mamman verkar totalt ointresserad. Barnet är mer en accessoar. Jag får känslan att hon förväntat sig det typiska rosaskimrande bebislivet, och möttes av verkligheten (även om barnet ju verkar jäkligt lättskött), något som även observeras av vårdpersonal.

Jag tror mamman misshandlade barnet dagtid, när pappan sov. Hon verkar så totalt ointresserad, fan jag stormade BVC för mindre saker än i den här soppan, när jag fått mitt första.
Att en mamma ser de där blåmärkena utan att bosätta sig på sjukhus och kräva svar köper jag inte för en sekund.

Jag vill inte på något sätt försvara pappan.
Barnet var hans ansvar och han skulle agerat mer, snabbare - hela den biten.
Men samtidigt, hon verkar ju grymt jäkla labil. Han försökte nog "behålla husfriden" in i det längsta.

Min känsla är att mamman är skyldig as fuck, och att pappan är medskyldig genom att han blundat för alldeles för mycket.

Stackars lilla barn. Som mamma, och människa, går man ju sönder av detta.
Fast "omhändertagande" män som slår ihjäl ungarna när ingen ser har vi ju stött på förr.

Personligen tycker jag det är lite sjukt detta med att han aldrig skulle kunna lämna henne ensam.
Vet man att det handlar om henne och inte att han ville ha kontroll på vad som förmedlades till personalen o dyl?

Edit:
Ingen av dem följer med till sjukhuset när deras barn förs iväg döende -- det uppfattar jag som jäkligt konstigt.
Citera
2017-05-05, 10:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
finns det läskiga bilder i fup?

Inget blodigt och brutet på bild. Men blåmärken och ett barn som ser medtaget ut.
Citera
2017-05-05, 10:39
Medlem
Crimphris avatar
Äh, att man spelar datorspel behöver inte betyda något, speciellt första tiden när de bara sover.
Jag spelade Starcraft när första föddes, ibland medhonom sovandes i famnen.
När min yngsta var liten pluggade jag på distans. Skrev tenta medan jag ammade.
Och hade onani-vanor varit skadliga för barn hade mina varit döda. Vi kollade till och med porr tillsammans, och hade dessutom ett jävligt aktivt sexliv, trots att vi fått barn.

Jag reagerade också över att de inte åkte med in, och andra saker, men jag får ändå en mindre negativ bild av pappan än mamman.
Citera
2017-05-05, 10:42
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
ja du har helt rätt, man kunde se att inget är som det ska

ja se min senaste inlägg
vikten gick ner direkt efter födelsen
först 3 veckor efter var hon tillbaka på ursprungsvikten

Det där om vikten säger dock ingenting. Det är helt normalt att bebisar går ner upp till 10% av sin födelsevikt bl a pga att de gör sig av med mekoniumet. Min bebis hade inte uppnått sin födelsevikt förrän efter två veckor.
Citera
2017-05-05, 11:04
Medlem
shws avatar
Citat:
Midazolam och Diazepam påträffades i blodet (sidan 209 i FUP en)

Sen läser jag viktjournaler från BVC
född 7/8 3034gr,
utskriven från bb 3 dagar efter 10/8 , vikt 2805 (minus 229gr),
sen tillbaka till bb 14/8 med ilröd svulnad i munnen vikt 2860
misskötsel började på direkten
alltså bara 7 dagar gammal hon är fortfarande UNDER sin födelsevikt.
29/8 är hon tillbaka på 3080g först TRE VECKOR efter födelsen

stackars lila ängel

99% av barn går ner i vikt efter födseln, så det i sig är inget BVC borde reagerat på. Upp till 10% av födelsevikten är "okej" att tappa.
Citera
2017-05-05, 11:22
Medlem
Crimphris avatar
Hittade denna.
Kan dock inte citera från mobilen, men det står att de kan frias "Lindome-style".

http://m.lokaltidningen.se/ord-star-mot-ord-om-spadbarnets-dod-/20170504/artikler/170509833/1465
Senast redigerad av Crimphri 2017-05-05 kl. 11:23. Anledning: Glömde länken
Citera
2017-05-05, 11:26
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Hittade denna.
Kan dock inte citera från mobilen, men det står att de kan frias "Lindome-style".

http://m.lokaltidningen.se/ord-star-mot-ord-om-spadbarnets-dod-/20170504/artikler/170509833/1465

Fan vad härligt för dom. Då är de snart fria och kan skaffa hur många barn de vill utan att soc reagerar.
Vilka jävla lowlifes. Tvångssterilisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in