2017-05-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Inser att jag tyvärr hade helt rätt redan från början (september) med de redigerade bilderna. Nu har jag sett oredigerade foton av hennes kind och ja, där var ju ett blåmärke, precis där.

Samma här, jag visade också jämförelsebilder på tydliga skador i ansikte men blev totalsågad..
Citera
2017-05-05, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grimbo
Samma här, jag visade också jämförelsebilder på tydliga skador i ansikte men blev totalsågad..

Inte ens BVC, läkare eller annan vårdpersonal reagerade ju på något sådant (ens när de kom in akut), så det är inte så konstigt.

Ännu en fråga: Det här exet R*becka Balk*bo *=e, har hon hörts? Jag scrollade förbi en del och kan ha missat. Vad säger hon om hur Alex var med barn?
Citera
2017-05-05, 09:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, sjuksköterskorna säger ju flera gånger att de nämnt detta till ansvarig läkare. Men han eller hon brydde sig inte om att socanmäla. Och sjuksköterskorna kan ju inte anmäla själva, utan det måste gå officiellt genom sjukhuset. (Eller KAN kan de ju, som vilken privatperson som helst. Men då bryter de vårdsekretessen när de berättar vad de sett i sin yrkesroll. Den får ju inte brytas utan klartecken från ansvarig chef.)

Finns något som heter "Barn som far illa" och där gör sjukvårdspersonal en anmälan till Soc. Nä man bryter inte sekretessen.
Citera
2017-05-05, 09:18
Medlem
autostoperkas avatar
Midazolam och Diazepam påträffades i blodet (sidan 209 i FUP en)

Sen läser jag viktjournaler från BVC
född 7/8 3034gr,
utskriven från bb 3 dagar efter 10/8 , vikt 2805 (minus 229gr),
sen tillbaka till bb 14/8 med ilröd svulnad i munnen vikt 2860
misskötsel började på direkten
alltså bara 7 dagar gammal hon är fortfarande UNDER sin födelsevikt.
29/8 är hon tillbaka på 3080g först TRE VECKOR efter födelsen

stackars lila ängel
Citera
2017-05-05, 09:30
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Midazolam och Diazepam påträffades i blodet (sidan 209 i FUP en)

Sen läser jag viktjournaler från BVC
född 7/8 3034gr,
utskriven från bb 3 dagar efter 10/8 , vikt 2805 (minus 229gr),
sen tillbaka till bb 14/8 med ilröd svulnad i munnen vikt 2860
misskötsel började på direkten
alltså bara 7 dagar gammal hon är fortfarande UNDER sin födelsevikt.
29/8 är hon tillbaka på 3080g först TRE VECKOR efter födelsen

stackars lila ängel

Hon hade ju de där läkemedlena i blodet för att vården givit henne dem. De är för sedering respektive kramplösande. Hon hade en del kramper som inneliggande.

Sorgligt detta fall. Otroligt vilket öde. Fruktansvärt på alla sätt och vis. Har försökt ta mig igenom mer av FUP men mår bara för dåligt.
Citera
2017-05-05, 09:32
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Ja är inte direkt expert på spädbarn och har inte barn. Mer ser hon inte sjuk ut på nästan alla bilder, tom blick och väldigt smal..
ja du har helt rätt, man kunde se att inget är som det ska

ja se min senaste inlägg
vikten gick ner direkt efter födelsen
först 3 veckor efter var hon tillbaka på ursprungsvikten
Citera
2017-05-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Känner inte igen mig i det hat vissa skribenter uttrycker i tråden om föräldrarna.
Mamman och pappan hade stora svårigheter i sina liv och var absolut inte rustade för att ta hand om ett nytt litet liv.

Det är både vidrigt och jobbigt att försöka sätta sig in i händelseförloppet och försöka förstå vad som hänt. Man tvingas tänka tankar man inte vill, som om hur ett så litet barn reagerar på misshandel t ex. Något som är vidrigt och snart omöjligt för en annan förälder.

Kom de på hur man tystar ett så litet barn med tvång/våld?
Varför reagerade ingen när de själva påpekade blåmärkena?
Varför larmade inte personalen vid första sjukhusbesöket, då flickan var apatisk vid provtagningen?
Varför sattes inte ordentligt stöd in från början, för föräldrarna? De var hemlösa under graviditeten, utan inkomst samt med diagnoser båda två.
Varför reagerade inte deras anhöriga på att det var så dåligt ordnat för barnet i lägenheten? Inte en vrå eller ens liten hörna där det var ombonat och mysigt för barnet.

Kan inte påstå att jag lusläst FUPen, men ägnade det mesta av gårdagen till den.
Utifrån det, så tror jag att bägge är skyldiga. Men Alex mer som den aktiva, och Erika som passiv åskådare som mer prioriterade sitt behov och beroende av Alex än om dottern.

Alex verkar ha tagit på sig mer än vad han klarade av. Det är skillnad på att ta hand om exets dotter, där huvudansvaret låg på en annan stabil person. Och ansvaret för hans egen dotter, med en instabil morsa som inte knyter an. Han var mån om vad folk skulle tycka och ville inte visa några brister i föräldraskapet.

Jag tror inte att någon av föräldrarna är kapabla att inse omfattningen av det här.

Jag tror precis som du att det var just så det gick till :-(
Citera
2017-05-05, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det förbjudna är ofta en fantasi. Innan analsex blev "vanligt" så var det en fantasi hos många. En annan mycket vanlig fantasi är lärare-elev. Att mannen är elev till kvinnan. Många kunder kommer till mig för att det är "förbjudet" att ha sex med en så mycket äldre kvinna.

Fast det där är ju bara fördärv. Perversioner rakt igenom. Bara udda individer som håller på med sånt där.
Citera
2017-05-05, 09:53
Medlem
Jag tror pappan är skyldig pga. det som framgår ur
Förhör med Balkebo, Rebecka; 2016-10-11 10:01

När hon gick av sin sjukskrivning så var hon inte längre tillsammans med Alex.
Det var en bit in på hennes sjukskrivning som de gick isär. De separerade eftersom han inte
klarade av hennes mående. Att Rebecka var deprimerad påverkade Alex på så sätt att även
han blev nere.
Anledningen till att hon tog beslutet att de skulle dela på sig var därför att situationen inte
gynnade någon av dem.
Situationen blev sådan att de tyngde ner varandra.
Det var dock hon som gjorde slut med honom. Till saken hör att de vid den tidpunkten hade
hunnit förlova sig med varandra.
Han blev inte glad och de skiljdes på så sätt att han slog sönder hennes lägenhet och det sista
han sa var att han skulle döda henne och Tindra.
På fråga om hur hon kände inför det så uppger hon att hon tyckte att det var lite obehagligt
eftersom Tindra stod precis bredvid henne då han sa det.
Hon visste inte riktigt vad hon skulle göra så hon tog Tindra och gick in på sovrummet och
stängde dörren. Sen fick han leva djävulen ute i hallen och vardagsrummet. Han slog bl.a.
sönder en tavla på honom och Tindra, han slog knogen i väggen och sådana saker.
Under händelsen så ringde Rebecka till sin farbror Sebastian. Sebastian pratade med
Alexander och bad honom att tagga ner.
Citera
2017-05-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
http://www.friatider.se/foraldrar-atalas-for-att-ha-dodat-nyfodd-flicka

Fria Tider nämner att mamman ska ha skapat en tråd på Familjeliv istället för att söka vård för sitt barn. Någon som har en länk till tråden?

Den är borttagen. Var inne på den igår men idag när jag klickade på samma inlägg fick jag upp att sidan inte finns längre.
Citera
2017-05-05, 09:55
Medlem
Crimphris avatar
Efter att ha läst fup är jag inne på att pappan är medskyldig, kanske "bara" via underlåtenhet att agera.
Han verkar ge ett genuint omhändertagande intryck. Han tar hand om barnet på nätterna så mamman får sova, han styr upp så hon slipper vara ensam på sjukhuset, han skriver och ber grannen hålla nere ljudnivån för att mor och barn är sjuka - massa sånt återkommer.
Han låter som en engagerad, nybliven pappa.

Mamman verkar totalt ointresserad. Barnet är mer en accessoar. Jag får känslan att hon förväntat sig det typiska rosaskimrande bebislivet, och möttes av verkligheten (även om barnet ju verkar jäkligt lättskött), något som även observeras av vårdpersonal.

Jag tror mamman misshandlade barnet dagtid, när pappan sov. Hon verkar så totalt ointresserad, fan jag stormade BVC för mindre saker än i den här soppan, när jag fått mitt första.
Att en mamma ser de där blåmärkena utan att bosätta sig på sjukhus och kräva svar köper jag inte för en sekund.

Jag vill inte på något sätt försvara pappan.
Barnet var hans ansvar och han skulle agerat mer, snabbare - hela den biten.
Men samtidigt, hon verkar ju grymt jäkla labil. Han försökte nog "behålla husfriden" in i det längsta.

Min känsla är att mamman är skyldig as fuck, och att pappan är medskyldig genom att han blundat för alldeles för mycket.

Stackars lilla barn. Som mamma, och människa, går man ju sönder av detta.
Citera
2017-05-05, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Efter att ha läst fup är jag inne på att pappan är medskyldig, kanske "bara" via underlåtenhet att agera.
Han verkar ge ett genuint omhändertagande intryck. Han tar hand om barnet på nätterna så mamman får sova, han styr upp så hon slipper vara ensam på sjukhuset, han skriver och ber grannen hålla nere ljudnivån för att mor och barn är sjuka - massa sånt återkommer.
Han låter som en engagerad, nybliven pappa.

Mamman verkar totalt ointresserad. Barnet är mer en accessoar. Jag får känslan att hon förväntat sig det typiska rosaskimrande bebislivet, och möttes av verkligheten (även om barnet ju verkar jäkligt lättskött), något som även observeras av vårdpersonal.

Jag tror mamman misshandlade barnet dagtid, när pappan sov. Hon verkar så totalt ointresserad, fan jag stormade BVC för mindre saker än i den här soppan, när jag fått mitt första.
Att en mamma ser de där blåmärkena utan att bosätta sig på sjukhus och kräva svar köper jag inte för en sekund.

Jag vill inte på något sätt försvara pappan.
Barnet var hans ansvar och han skulle agerat mer, snabbare - hela den biten.
Men samtidigt, hon verkar ju grymt jäkla labil. Han försökte nog "behålla husfriden" in i det längsta.

Min känsla är att mamman är skyldig as fuck, och att pappan är medskyldig genom att han blundat för alldeles för mycket.

Stackars lilla barn. Som mamma, och människa, går man ju sönder av detta.

Omhändertagande intryck? Han verkar vara helt oberörd. Spelar datorspel och ruskar tupp hela nätterna. Båda ska fällas för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in