2017-05-04, 07:07
Medlem
Gissningsvis är pappan mest skyldig och det baserar jag på att han dels är man (män generellt är våldsammare) och dels har ADHD. Omedicinerad kanske. Och då har han impulskontrollproblem och möjligen aggressionstendenser.

Mamma Erikas ADD kan bero på alkoholskador, blev hon omhändertagen vid två års ålder, lär ju hennes egen alkoholiserade mamma druckit som gravid. Och då kan fler skador, tex aggressionsproblem och empatibrist uppstått hos henne, skador som fått henne att utagera mot babyn.

Var fanns BVC i detta? Paret måste hållit sig undan alla nyföddkontroller.
Citera
2017-05-04, 07:25
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har bara läst dokumenten i en fil, men blev förvånad över att mamman inte hade något att göra med flickan på natten. Att mamman låg och sov i sovrummet med öronproppar, medan pappan spelade spel på datorn med flickan i närheten och matade henne på natten. Det känns väldigt märkligt i mina ögon.

Jag har aldrig varit med om att en mamma till ett så litet barn sovit i ett annat rum än barnet och inte på något vis varit aktiv i vården på natten. Är det jag som överreagerar?

Du överreagerar inte alls. Stackars flicka. Hon förtjänade inte detta och de förtjänade inte ha ett barn.
Citera
2017-05-04, 08:00
Medlem
Jag tycker att detta är jätte jätte konstigt. Utåt sett så verkar dom så himla normala, förväntningsfulla inför barnets ankomst, kärleksfulla, fina gravidbilder, osv. Helt vanliga föräldrar, vad utlöste det hela?
Citera
2017-05-04, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag tycker att detta är jätte jätte konstigt. Utåt sett så verkar dom så himla normala, förväntningsfulla inför barnets ankomst, kärleksfulla, fina gravidbilder, osv. Helt vanliga föräldrar, vad utlöste det hela?

Kallas att leva dubbelliv, vissa en fin fasad. Men sedan trodde de säkert allt skulle gå galant före barnet kom, men när babyn ställde krav i form av mat och blöjbyten och gos blev det för mycket för dem eftersom de var som barn själva (gissningsvis).

Detta fasadbyggande var ju betydligt svårare på typ 80-talet före alla fotofilter fanns. Nuförtiden redigerar folk uppenbart bort kidsens avslöjande blåmärken. Creepy. Men jag blir alltid misstänksam när folk ofta öser ut mysbilder på Facebook och Instagram, för det känns så överdrivet, som att de försöker intala sig själva om hur bra de har det.
Citera
2017-05-04, 08:35
Medlem
LaScalas avatar
Jag ska fortsätta läsa FUP även om det är smärtsamt.
Det är viktigt att så många som möjligt får veta vad som kan döljas bakom stängda dörrar.
Det kan få oss att bli mer vaksamma på små detaljer i omgivningens familjeidyller som pekar på att nåt kanske inte är OK.
Alla är skyldiga att reagera vid minsta misstanke när det gäller försvarslösa barn och djur.

Efter att ha läst om fallet Theo där mamman målade upp en överdriven idyll i alla sociala medier och berättade om den perfekta styvpappan så blir jag misstänksam så fort jag ser överdrivet exponerande av små barn i olika utstyrslar.

De kanske försöker övertyga inte bara omgivningen utan sej själva också om hur bra de har det.

Edit: Såg att Florman skrev nåt liknande om dessa rökridåer.
Citera
2017-05-04, 09:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Fast det är ju en fasad. Och ju mer tid människor lägger på att putsa fasaden, desto värre är verkligheten bakom, i min erfarenhet. Och det stämde ju även denna gången. Jag blir alltid misstänksam när folk har ett behov av att ständigt lägga upp nya bilder på sina barn, på föräldrarna och barnet tillsammans, skriva gulliga saker "till" sitt barn ("Åh vad jag älskar dig min lille Liam, mitt liv blev komplett när du kom") fast barnet inte kommer att få del av det meddelandet utan bara omgivningen. Ungefär som att det är jättevanligt att ett par skickar pussar, kramar och söta ord till varandra på Facebook - där alla "vänner" kan läsa - månaderna innan separationen är ett faktum. Om allt ÄR bra så har man ju inte det behovet att lägga ut sådant till allmänhetens beskådande. Då tar man sina kärleksord i sovrummet...
Citera
2017-05-04, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är ju en fasad. Och ju mer tid människor lägger på att putsa fasaden, desto värre är verkligheten bakom, i min erfarenhet. Och det stämde ju även denna gången. Jag blir alltid misstänksam när folk har ett behov av att ständigt lägga upp nya bilder på sina barn, på föräldrarna och barnet tillsammans, skriva gulliga saker "till" sitt barn ("Åh vad jag älskar dig min lille Liam, mitt liv blev komplett när du kom") fast barnet inte kommer att få del av det meddelandet utan bara omgivningen. Ungefär som att det är jättevanligt att ett par skickar pussar, kramar och söta ord till varandra på Facebook - där alla "vänner" kan läsa - månaderna innan separationen är ett faktum. Om allt ÄR bra så har man ju inte det behovet att lägga ut sådant till allmänhetens beskådande. Då tar man sina kärleksord i sovrummet...

Så sant asså. Det är alltid tecken på egoism, och en nybliven mamma bör vara mer fokuserad på sitt barn än sig själv enligt mitt tycke. Tankarna går till alla mammor som har näsan i telefonen och poserar framför kameran medan dem håller barnvagnen i den andra....
Citera
2017-05-04, 09:18
Medlem
Har läst lite om deras förhör och vid ett tillfälle är mamman helt plötsligt helt säker på att pappan utnyttjat dottern sexuellt och att det förklarar blåmärkena kring munnen och besvären bebisen hade under tungan. Allt är hänger samman säger hon, eller liknande. Helt sjukt. Och hon säger att det var nog hans plan från första början att han skulle utnyttja henne.

Det känns lite som hon försöker hitta på skit om honom för att skydda sig själv.
Citera
2017-05-04, 09:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feuer
Så sant asså. Det är alltid tecken på egoism, och en nybliven mamma bör vara mer fokuserad på sitt barn än sig själv enligt mitt tycke. Tankarna går till alla mammor som har näsan i telefonen och poserar framför kameran medan dem håller barnvagnen i den andra....

Japp. Det här fallet är bara toppen av ett isberg. Massor av ungar får ej sina behov tillgodosedda idag, för att det är viktigare att ta foton och chatta om barnet i mobilen än att ta hand om själva barnet.
Citera
2017-05-04, 09:22
Medlem
Merwinnas avatar
Är det någon som vet vad Kushikimekka är för namn? Jag tycker att det låter zigenskt. Är det Erikas födelsenamn? Eller är det något jag inte är insatt i - ett nick i något japanskt dataspel eller liknande?
Citera
2017-05-04, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Det här fallet är bara toppen av ett isberg. Massor av ungar får ej sina behov tillgodosedda idag, för att det är viktigare att ta foton och chatta om barnet i mobilen än att ta hand om själva barnet.

Jo och allting bottnar i att föräldrarna själva inte är mogna att skaffa barn. Självinsikten är på 0.

Citat:
Ursprungligen postat av luckysan
Har läst lite om deras förhör och vid ett tillfälle är mamman helt plötsligt helt säker på att pappan utnyttjat dottern sexuellt och att det förklarar blåmärkena kring munnen och besvären bebisen hade under tungan. Allt är hänger samman säger hon, eller liknande. Helt sjukt. Och hon säger att det var nog hans plan från första början att han skulle utnyttja henne.

Det känns lite som hon försöker hitta på skit om honom för att skydda sig själv.

Ja från början kan hon knappt tänka sig att pappan skulle gjort något sen helt plötsligt är han både det ena och det andra. Man märker verkligen hur mer och mer desperat hon blir under förhörens gång. Polisen pressar henne ju knappt av förhören att döma. Men det tär nog på psyket att sitta isolerad sådär, effektivt.
Citera
2017-05-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Tror mamman var ett infantilt stört ego som tyckte barnet krävde för mycket. Barnet såg på lång väg ut att inte må bra. Mamman kan också ha orsakat skadorna för att få empati ifrån andra och uppmärksamhet ifrån sambon....vem är annars så öppen på facebook? Pappan verkar också tycka barnet tog mycket tid...och vara en toffla för kvinnan..om det inte är en stark pappa så gör han som mamman...fyfan vilka äcklen...gör man så mot ett barn? Usch
Pappan är absolut ingen duvunge och är ostabil med ett mycket häftigt humör.
Han spelar och denna lilla flicka stör honom i hans spelande med skrik och när hon vill ha mat. Blir inte alls något förvånad om han gett sig på flickan handgripligen. Hur kan man som nybliven pappa sätta ett spel framför sitt barn?!?
Hur kan anhöriga ff försvara dessa båda istället för att stå upp för flickan?!?
Misshandeln kan ha pågått under nätterna, mamman ligger i ett annat rum med öronproppar och hör därför inget och det är ju inte heller enligt min mening normalt MEN ingen av dom är oskyldiga enligt min meningen. De har ett ansvar för sitt eget barn!!!!
Båda är sjuka, ADHD vilket ofta visar sig med riktiga raseriutbrott och speciellt om man inte sköter sin medicinering sen har hon ADD vilket är lika illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in