2017-05-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Den " sunda äppelkindade " hästtjejen menar Du ? Barnflickan ifrån Knutby satt i Vadstena så hon kanske är där
Barnflickan är fri och lever i Småland.
Nej- häst-tjejen med styckmordet finns på Hinseberg.
Citera
2017-05-01, 21:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
om det bara är MR som pekar ut henne som chaufför är bevisningen svag mot henne.

MR har friheten att säga vad han vill. Det måste finnas något som stödjer hans detalj.

Hennes egenkomponerade små lappar kanske avslöjar hennes inblandning, oavsett om hon satt i huset eller i bilen utanför.
Hemma var hon i alla fall inte.
Citera
2017-05-01, 21:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon sitter där.

mysigt
Citera
2017-05-01, 21:20
Medlem
lasternassummas avatar
Olika grannar berättar om den oranga bilens rörelser på mordkvällen

"När hon gick upp från sjön klockan 21.45 såg hon en bil på vägen som körde väldigt sakta. Bilen var orange, rostfärgad en SUV-aktig bil, berättar grannen."

Också en annan granne har berättat att han sett en orange bil av märket VW Touran i området på mordkvällen. Han befann sig på övervåningen i sitt hus och såg bilen genom fönstret. Han är helt säker på vilken bilmodell det var.

"— Jag brukar lägga märke till bilar och har inte sett den aktuella VW Toruanen i området tidigare, säger grannen i förhören."

Flera grannar såg misstänkt bil vid mordplatsen
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/flera-grannar-sag-misstankt-bil-vid-mordplatsen/

Citera
2017-05-01, 21:24
Medlem
Citat:
Hej. Jag behöver en utförlig motivering hur JM är knuten till brottsplatsen!

inge trams om att t ex motiv binder hennes till mordplatsen.
Du får vänta och se- bevis lär nog finnas- "han som höll i kniven" har lämnat detaljerad beskrivning hur han kördes till mordplatsen av J.M. Johanna Möllers egen mamma har uppfattningen att förutom den lilla personen som satt grensle och högg G.M/maken så tyckte sig mamman skymta en till skuggfigur i dörröppningen.
J. M egen son har berättat att hans mamma bad honom att ge falskt alibi-vid mordtillfället-
det är många detaljer som kan binda henne till mordplatsen vid tiden för mordet.
Vittnen har sett bilen. fingeravtryck finns säkert-hon var kanske den sista som rörde ratten, innan bilen togs i förvar.
Att hon skulle ha sålt sig på en mack under tiden som mordet begicks- kan nog inte stämma.
Ingen av sexköparna har heller gett henne alibi.
Citera
2017-05-01, 21:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det här.

Samtidigt borde kriminalvården ha väl utarbetade rutiner för dessa högprofilsfångar. Både för att skydda dem men även för att skydda de andra. Det finns inte en chans att hon kommer kunna ställa till med något djävulskap på Hinseberg.
Hoppas man har en fångvaktare lik karaktären Joan Ferguson i den gamla populära
australiska serien: "Kvinnofängelset": https://www.youtube.com/watch?v=Ci1U5Xcy2Nc
Hon kunde minsann hålla buset i schack. Avstyra rymningsförsök och det ena med det andra.
En sån hårding skulle inte ens manipulativa JM rå på...

Fast nu ska man kanske inte gå händelserna i förväg; ännu är inte aktuella fruntimret
förpassad bakom lås och bom i nåt fängelse. Det återstår två rättegångar (Jo, nog fan
blir det ett överklagande oavsett utfall i första rättsinstans så det hamnar i hovrätten
också).
Den alldeles skrämmande möjligheten med en JM som trots allt som pekar på hennes
skuld till en jävla massa elände går fri finns där faktiskt om än den är inte särskilt stor.
Det vore förödande om hon skulle göra det för det skulle i så fall signalera att det
är närmast riskfritt att anstifta mord.
Jag tror nu inte själv att hon kommer undan. Därtill föreligger bara alltför mycket emot
henne. Men i ett sjukt samhälle som det svenska så blir det ibland också riktigt sjuka
domstolsbeslut. Det har man flera exempel på genom åren. Beviskraven kan vara absurt höga.

En oskyldig JM finns det nu ingen med vettet i behåll som kan tro på.
Bara det här fragmentet ur ett av dessa avlyssnade samtalen mellan henne och hennes
mördarlakej sopar i ett slag undan varje tanke på nåt sånt:
”Du ska säga inget. Inget. Du har hållit på och sjabbla till det – rejält ska jag säga.
(…) Du ska bara zip…okej?” (…) Du ska hålla käften, inte säga ett ord…okej?”

Så talar en fin och väluppfostrad dam...
Citera
2017-05-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hoppas man har en fångvaktare lik karaktären Joan Ferguson i den gamla populära
australiska serien: "Kvinnofängelset": https://www.youtube.com/watch?v=Ci1U5Xcy2Nc
Hon kunde minsann hålla buset i schack. Avstyra rymningsförsök och det ena med det andra.
En sån hårding skulle inte ens manipulativa JM rå på...

Fast nu ska man kanske inte gå händelserna i förväg; ännu är inte aktuella fruntimret
förpassad bakom lås och bom i nåt fängelse. Det återstår två rättegångar (Jo, nog fan
blir det ett överklagande oavsett utfall i första rättsinstans så det hamnar i hovrätten
också).
Den alldeles skrämmande möjligheten med en JM som trots allt som pekar på hennes
skuld till en jävla massa elände går fri finns där faktiskt om än den är inte särskilt stor.
Det vore förödande om hon skulle göra det för det skulle i så fall signalera att det
är närmast riskfritt att anstifta mord.
Jag tror nu inte själv att hon kommer undan. Därtill föreligger bara alltför mycket emot
henne. Men i ett sjukt samhälle som det svenska så blir det ibland också riktigt sjuka
domstolsbeslut. Det har man flera exempel på genom åren. Beviskraven kan vara absurt höga.

Bara det här fragmentet ur ett av dessa avlyssnade samtalen mellan henne och hennes
”Du ska säga inget. Inget. Du har hållit på och sjabbla till det – rejält ska jag säga.

polisen har alla dessa inspelningar, ja johanna M -är i särklass- den lilla faders-mörderskan -som var delaktig i mordet på sin pappa Göran L- hon framstår inte som lika kallblodig- om det nu går att göra jämförelser- dessa två kvinnor drevs av pengarbegär och deras pappor stod i vägen för deras arv. Göran L,s dotter hamnade i Ystads kvinnofängelse.
Citera
2017-05-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Du låter som "någon i hennes närhet"
Jag håller med dig.
En genomond manipullerade girig glning är vad hon är.
Hon och pengar är det ända hon bryr sig om, resten av världen är bara medel/verktyg för henne

Undrar vilken stjärntecken är hon? Tror hon är Stenbock
Stenbocken brukar var EXTREMT pengarkåta/galna

Nån som vet?
Jag är Stenbock och för generös för mitt eget bästa (född sådan och otuktad i det avseendet).
Hon är Stenbock, men gills inte ...
Citera
2017-05-01, 21:58
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
om det bara är MR som pekar ut henne som chaufför är bevisningen svag mot henne.

MR har friheten att säga vad han vill. Det måste finnas något som stödjer hans detalj.

Du resonerar fel. Till att börja med har flyktingbarnet, det är väl så media vill kalla honom, erkänt mord och mordförsök. Hans erkännande stöds av annan bevisning men kniven hittades aldrig. Det finns inte många anledningar för honom att peka ut kvinnan som anstiftare eller delaktig om det inte är sant.

Flyktingbarnet har sagt att kvinnan skjutsade honom till sommarstugan. Att han suttit på passagerarsidan i bilen får väldigt starkt stöd av blodspåren på den sidan av bilen.
Citera
2017-05-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
/--/

Ja hennes språkbruk verkar klart ligga i fas med hennes 'personlighet' i övrigt. Och med en bisarr övertydlighet framgår att hon inte på något uppbyggligt vis har tagit till sig visdomsorden
'Ett vänligt ord sagt i rätt tid
Det mäktar mycket
uti livets strid'
(citat från väggbonad från makarna M:s sommarstugesovrum)
Citera
2017-05-01, 22:26
Medlem
buggenbus avatar
I första inlägget finns länk till åtal - men inte till FUP. Var hittar man det materialet?
Citera
2017-05-01, 22:26
Medlem
Citat:

Håller med om att åtalet inte känns helgjutet. MR kan skydda en kompis. Nu finns ju en kaskad av saker runt omkring som handskrivna lappar från häktet, avlyssnade samtal mm så kanske lyckas åklagaren knyta ihop säcken. Jag känner mig inte övertygad om detta dock, särskilt inte i HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in