2017-05-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu är du så där oärlig igen.
Är det därför att du inte klarar av att bemöta det jag skriver?

Att anta att den oförklarade löneskillnaden är lönediskriminering är samma sak som att anta att ufo's är rymdvarelser.

Jag bemöter dig exakt i det du skriver är du som antingen trollar eller inte klara bemöta det ajg skriver.

Att diskriminera människor är ett oerhört vanligt mänskligt beteende, går att konstatera hur enkelt som helt i historien och i nutid. Att diskriminera människro via lönesättning har männsiakn pysslat med genom alla tider. Du får betalt för ditt arbete, men det får inte du...för du är det eller det...
är själva definitionen av diskriminering.

att anta att lönedsirkiminering skett när inga andra rimliga skäl finns, är alltså högst logiskt.

att upptäcka aliens vore en sensation, som skulle väcka oerhört rabalder världen över.
har aldrig skett i mänsklig historia tidigare.
att dra slutstsen att den där lilla pricken på foto det och det som itne går finna svar på, därför skulle vara aliens är INTE speciellt troligt för fem öre utan mer en förhoppning.

Det är alltså INTE samma sak. ok?
2017-05-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du verkar ha svårt med simpel ordförståelse, slicka röv är en eufemism för att fjäska, dvs bete sig på ett visst sätt för att få fördelar. Här får man inga fördelar. Killar ser igenom och föraktar fjäsk i allmänhet.
ja och jag tycker du fjäskar extremt. Varför du slickar röv på x. antal antifeminsiter på detta forum och tigger om deras gillande får du ju själv svara för varför.

Citat:
Igen det här med ord.
Att kräva lika behandling skulle vara att kräva att få tävla bland herrarna. Mig veterligen är det bara i hästsporten det sker. Segling kanske? Golf?
nej inte alltid....

Likabehandlign har flera nivåer....ex. så har du sporter där du har olika viktklasser. och ingen 60 kg man skulle någonsin avkrävas tävla mot en på 120 kg.
Att damer ex. springer i annan klass än herrar, eller brottas, eller hör ju hit, de behandlas lika...får tävla i samma tävlingar ex. VM, OS etc. i samma sport

Sen ahr du andra tävlingsgrenar där olika vikt, storlek inte spelar någon roll och här borde ju kivnnor och män kunna tävla emot varandra utan problem, men här är de tju snarare män och div. sproitlednignar som vägrar släppa in kvinnor. Skytte ex.
Sen kan du ju ha fall där kivnnor känner sig diskriminerade och därför kräver att få tävla i egna klasser...men som sagt totalt set tä'r nog motståndet mot att män och kivnnor tävlar mot varandra klart mer på den manliga sidan än tvärtom. Vilket var vad jag påstod.

Citat:
Du blandar ihop saker. Behandling och deltagande är inte samma sak.
Från början ansågs man kunna sporta i vanliga kläder och att man inte skulle bli svettig. Det var på den tiden det var en gentlemannasysselsättnig. Mycket har förändrats inom sporten i vår del av världen. Du verkar utgå från tideräkningen 1800 och framåt i Europa.
? vad har kläder med detta att göra?
Kvinnor spelade framgångsrikt fotboll under kriget i England på div arenor ex. efter kriget så förbjöds kvinnor spela fotboll, trots protester.

Citat:
Med tanke på att jag är punktmarkerad och vissa jobbar hårt för att få bort mig härifrån så måste jag i varje inlägg hålla mig till topic, i det fallet du svarade på så handlade det om att feminister och i det här falllet du inte klarar av trycket här. Att du tar det personligt är inte mitt problem. Istället är det ditt problem att du endast besvarar det som du kan tolka som kritik.
Grow up.
Håll dig då till topic är mitt tips.

Citat:
Det är det som är grejen med vetenskap. Man avstår från att gissa och trumpeter definitivt inte ut sin bias som en sanning.

Inser du förresten att du nyss erkände att du som kvinna inte behöver agera vuxet?

Du blir ägd hela tiden utan att du fattar det. Det borde finnas en klocka som ringer varje gång du kliver i fällan
Inget ovan är topic. och mer än hälften är peronpåhopp. Just det där som man enligt dig själv inte skulle syssla med. att du inte ser ditt eget beteende härvidlag är ju snart närmast humor.

E
Citat:
xpertisen i form av vetenskap sysslar inte med konsensus återigen.
Vad som vore rimligt att använda vore occams razor men den kräver frihet från bias så du behärskar inte att välja "mest troliga förklaringen" baseret på logik, då du redan bestämt dig på förhand.
Fullkomlig nonsens...

att via expertis på de sätt som finns och fungerar vetenskapligt försöka ta reda på orsak till något ÄR vetenskap. När detta är utömt och man fortsatt står igen med ett oförklarat fenomen så beror det på vad det handlar om skulel ajg säga för hur man väljer att betrakta det...i fråga om UFO skulel ajg som msagt välja att kalla något för UFO dvs unidentified flying object ja gitne har en susning vad det kan tänkas vara för något...och i fråga om probpememt oförklarad löneskillnad skulel ajg sätta diskriminering efterosm det är det absolut rimligaste svaret. Att bestämma att Nääää det är "oförklarat" när alternativet diskriminering finns anser jag inte vara rimligt.

Citat:
Slaveri och diskriminering är inte samma sak.
Diskriminering uppkom efter slaveriet i södern tex
.

men herregud människa....

Citat:
Vad du sysslar med här är ett argumentationsfel som kallas cirkelbevisning. Det saknar värde.
Nej vad jag skrev är inte ens att kalla för argument...del av ett argument möjligen.
jag skrev ut den allmänt accepterade definitionen för ett begrepp.....
och vädjade till allmän kognitiv förmåga att inse att det stämmer in på en radda fenomen i vår historia som i princip kan gå på i oändlighet...Diskriminera är ett oerhört mänskligt beteende.

Så inte ett cirkelargument för fem öre....
2017-05-01, 17:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Likt Disciplina verkar du inte vara här för att diskutera utan för att få ur dig ditt livs frustratinoer.
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du menar den *host *harkel ... vetenskap som presenteras på Metapedia. Ett uppslagsverk grundat av en svensk nynazist och där Förintelsen förnekas.
Till skillnad från dig så kan jag skilja på sak och person, det som jag hänvisade till länken var inte innehållet utan uppspaltningen av flera olika sätt att tolka och studera komplexa frågor.

Likt Merapi verkar du ha svårt att förstå innebörden i begrepp
Från din studie
Citat:
The existence of unknown factors that influence the Flynn effect should not obscure the major findings of this study:
De erkänner att det finns okända variabler som påverkar och gissar inte angående dessa, eller antar att de är en viss variabel.

I övrigt så försöker du bara dribbla bort det jag visade, att det är större skillnader mellan olika etniciteter än mellan könen. Och nej det går inte att gissa att det bara handlar om språk, eftersom det alltid finns okända variabler/ aka unknown factors. Man kan som sagt inte välja den faktor som bekräftar ens fördom/ideologi etc etc.

I övrigt så visar du upp en radda argumentationsfel.

Ad hominem är bara förnamnet
Falsk dikotomi
Post hoc, ergo propter hoc
The straw man
Tu quoque
Non sequitur
Tautologi
Cum hoc ergo propter hoc (din favorit)
Inkonsistens
Det sluttande planet
Ad hoc-argumentation (feministernas favorit)

Detta är bara ett axplock, men det mest patetiska är
Misstänkliggörande och
Guilt by association,
Nazistargumentet
reductio ad Hitlerum, även argumentum ad Hitlerum

Att Hitler myntade begreppet Kulturbolsjevism säger inget om dess relevans. Dessutom var dess första namn "Institutet för studier av marxism"
Mig själv:
Citat:
1923 startade den argentinsk/tyska marxisten Felix Weil en tankesmedja för driva det vetenskapliga studiet av marxism framåt. Vid Frankfurts universitet i Tyskland inrättades till och med en institution för detta ändamål . Det skulle från början heta ”Institutet för marxism”, men döptes istället till ”Institutet för social forskning”. Men kallas idag för Frankfurtskolan. När Max Horkheimer 1930 tog över lärostolen i socialfilosofi vid detta institut försökte man bland annat på 30-talet kombinera marxism med freudianism, dvs man försökte se Freuds teorier angående psykologiskt intrapsykiskt förtryck, som uttryck för överklassens förtryck av folket.

Således är Hitlers benämning adekvat och du gör dig till åtlöje med alla dessa argumentationsfel. Det går inte att ta dig på allvar.

Jag ska se om det finns nåt mer sakligt att bemöta, argumentationsfelen struntar jag i, då jag inte har frustrationer att ta ut.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-01 kl. 18:21.
2017-05-01, 17:51
Medlem
Citat:
Och detsamma gäller då andar?
Tomtar?
Spöken?

Helt bortsett från att du fortfarande inte förstår vad vetenskap, eller "bevis" är.
Jag förstå utmärkt vad både vetenskap och bevis är...

Om du har ett gemensamt samlingsbegrepp för dessa fenomen...som ex. "unidentified paranormal objects" eller dylikt....
Och du har någon form av inspelning/ upptagning etc. av något som inte går förklara så ja då skulle jag sätta UPO på detta. och invänta vetenskapliga svar i någon framtid.

Hurvida det finns UPO vet jag dock inte, misstänker att dessa saker är lättare finna rimliga förklaringar på än UFO. Vi har trots allt mer koll på fenomen på klotet än vad vi har på himmlavalvet.
2017-05-01, 17:56
Medlem
[quote=CelenoII|60606290]
Citat:
Jaha. Själv tycker jag tvärt om. Jag tycker jag bevisar det på nästan varje sida också.

Men eftersom du envisas med att snacka skit om mig till andra om och om igen, där du berättar hur värdelös du tycker jag är, så kanske jag ska berätta för dig vad jag tycker?

Inte skitsnack via andra, som du håller på med.
Min kritik av dig som debattör ligger på din retoriska oförmåga svara i sak/ ständiga närmast stalkeraktiga förföljelse samt halmbyggande. Är som detta jag tar med dig som exempel på varför det är nästan outhärdligt sitta på detta forum bitivis, om man itne är en säledes envis och tålig feminist.

Du är dock klart godkänd gällande personpåhopp, enligt mig.

Vill du ha exempel på vad jag menar ovan så kan jag presentera detta.
2017-05-01, 17:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja och jag tycker du fjäskar extremt. Varför du slickar röv på x. antal antifeminsiter på detta forum och tigger om deras gillande får du ju själv svara för varför.

Men lilla gumman jag behöver inte tigga...
Det är det här ni feminister inte fattar, man får respekt om man visar respekt. Så fungerar den manliga världen. Respekt visar man genom att vara saklig och skilja på sak och person.

Citat:
Nej vad jag skrev är inte ens att kalla för argument...
Exakt och sånt kallas argumentationsfel

Citat:
och vädjade till allmän kognitiv förmåga att inse att det stämmer in på en radda fenomen i vår historia som i princip kan gå på i oändlighet...Diskriminera är ett oerhört mänskligt beteende.

Så inte ett cirkelargument för fem öre....
Och nu körde du i argumentum ad populum. Tidagare var 1000 personer med ett 90 % frånfall hela svenska folket. Nu hänvisar du till allmän kognitiv förmåga.

Det är värre än argumentationsfel, det är ett tecken på en underutvecklad hjärna att inte vara medveten om andras medvetande och att det är olikt ens eget.

Vi behöver inte diskutera varför feminister inte trivs här, du demonstrerar det. Du har inte en Janne när det ställs lite krav, vart ville du kvoteras sade du?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-01 kl. 18:02.
2017-05-01, 18:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Om du har ett gemensamt samlingsbegrepp för dessa fenomen...som ex. "unidentified paranormal objects" eller dylikt....
Och du har någon form av inspelning/ upptagning etc. av något som inte går förklara så ja då skulle jag sätta UPO på detta. och invänta vetenskapliga svar i någon framtid.

Hurvida det finns UPO vet jag dock inte, misstänker att dessa saker är lättare finna rimliga förklaringar på än UFO. Vi har trots allt mer koll på fenomen på klotet än vad vi har på himmlavalvet.

Du svarade inte på frågan.
Om det prasslar i skogen eller i huset, och man bandar det, är det andar, tomtar, spöken???

Patriarkatet månne?

Ni diskuterar inte här för ni har inte svar på en enda fråga, inte ens när man kokar ned det i dess beståndsdelar.
2017-05-01, 18:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Min kritik av dig som debattör ligger på din retoriska oförmåga svara i sak/ ständiga närmast stalkeraktiga förföljelse samt halmbyggande. Är som detta jag tar med dig som exempel på varför det är nästan outhärdligt sitta på detta forum bitivis, om man itne är en säledes envis och tålig feminist.

Du är dock klart godkänd gällande personpåhopp, enligt mig.

Vill du ha exempel på vad jag menar ovan så kan jag presentera detta.
Precis som förra gången?

Citat:
Att jag ev. kallat dig för rasist i något sammanhang kan möjligen stämma, men om du ger mig källan på det så kan jag lova dig att jag via att backa den diskussionen klart kan presentera för dig skälet varför jag nu ev. gav dig det epitetet.
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag ser fram emot dina belägg:
Citat:
Ska man överhuvudtaget koppla ihop ordet nazi- med ett efterled som svarar mot ordets innebörd,. så skulle väl ditt nick vara mest lämpat. NaziCeleno. Människoförakt/ sätter målet över människan, målet i ditt fall då: pissa/ osaklighet (även nazister var som bekanat direkt ovetenskapliga, massa nonsens och direkt ljug, "fake facts" rörande ras, historia, antropologi och mumbujumbo.)
Jag vill ha citat som visar att jag skrivit "Människoförakt/ sätter målet över människan, pissa/ osaklighet, direkt ljug, "fake facts" rörande ras, historia, antropologi och mumbujumbo".
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
om du ger mig källan på det så kan jag lova dig att jag via att backa den diskussionen klart kan presentera för dig skälet

Jag väntar.

Eller betyder "lova" något annat i din värld? Du kanske bara hävdar att "du lovar" men menar inget med det?
2017-05-01, 18:13
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan.
Om det prasslar i skogen eller i huset, och man bandar det, är det andar, tomtar, spöken???

Patriarkatet månne?

Ni diskuterar inte här för ni har inte svar på en enda fråga, inte ens när man kokar ned det i dess beståndsdelar.
Och du hänger inte med på vad vi pratar om överhuvudtaget.

nej jag personligen tror inte på spöken, inte heller tror jag på att vi har aliens vandrande bland oss...
men däremot kan jag nog tro på att det i världsrymden finns liv.

ok?

med detta sagt...

så återstår UFO som alltså står för UNIDENTIFIED FLYING OBJECTS och inte aliens....allright?

att där finns fenomen/ objekt/ företeelser/ sammanhang individuella människor samt forskare inte kan förklara idag, pga avsaknad av kunskap eller annat VET jag att där finns.
Människan har lyckor lite överallt i sina teoribyggen och just rymden/ fysik etc. tillhör kanske det största fältet där dessa luckor finns idag.

Hurvuida vi har motsvarande unidentified objects på klotet är jag mer osäker på.....
möjligen i sånt fall i haven eller i grottsystem dvs platser människan inte helt har erövrat än.

" Ni diskuterar inte här för ni har inte svar på en enda fråga"
Och ja du har helt rätt:

jag sitter inte här och diskuterar för att jag inte upplever mig ha svar på många av frågeställnignarna kring feminism på detta forum, utan tvärtom.

jag tror mig kunna svara på rätt mycket av vad man kan undra kring feminism.

änligen något vi kan tycka lika om...
Senast redigerad av Merapi 2017-05-01 kl. 18:16.
2017-05-01, 18:17
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Om du äntligen förstått detta kanske du ska börja använda dina nyfunna kunskaper i dina inlägg så kanske du blir annorlunda bemött på detta forum .

Citat:

att anta att lönedsirkiminering skett när inga andra rimliga skäl finns, är alltså högst logiskt.

Nej , det är det inte alls det .
Det är ett antagande baserat på dina önskningar , inte på fakta .
I och för sig är det logiskt att just du gör ett sådant icke verifierbart antagande .

Ergo :
Det andra citatet motsäger det första - vilket är sant ?
2017-05-01, 18:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Och du hänger inte med på vad vi pratar om överhuvudtaget.
jag tror inte killarna håller med i att _vi_ är en lämplig term här. Jag tror det blir bäst om envar svarar för sig själv.

Citat:
så återstår UFO som alltså står för UNIDENTIFIED FLYING OBJECTS och inte aliens....allright?

att där finns fenomen/ objekt/ företeelser/ sammanhang individuella människor samt forskare inte kan förklara idag, pga avsaknad av kunskap eller annat VET jag att där finns.
Det vet vi alla, men de seriösa av oss bestämmer oss inte för att det är just UFOs. [/quote]

Vi ser inte ett blurrigt foto, eller nåt ljud vi inte kan definiera och kallar det UFO, vi kallar det odefinerbart, vi nöjer oss där.
Tills det går att definiera.
2017-05-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Om du äntligen förstått detta kanske du ska börja använda dina nyfunna kunskaper i dina inlägg så kanske du blir annorlunda bemött på detta forum .

Nej , det är det inte alls det .
Det är ett antagande baserat på dina önskningar , inte på fakta .
I och för sig är det logiskt att just du gör ett sådant icke verifierbart antagande .

Ergo :
Det andra citatet motsäger det första - vilket är sant ?

Om du vet att i en popultion av..vad ska vi ta? sälar så exiterar beteende X.
Detta har du gott om evidens på, via empirisk bevisning av olika slag.

Beteende X ger konsekvens A. ex. sälar blir blinda bara för att ta något.
A. kan självklart orsakas av massa andra saker också utöver beteende X.

In på sälforskningstationen kommer Hugo the seal som blivit blind.
Forskarna sätter igång och kollar igenom alla möjliga orsaker som kan ligga bakom Hugos blindhet.
Ingen rimlig orsak dyker upp..man går igenom precis allt man kan tänka på.

vad är mest rimligt att anta då?
Att Hugos blindhet förmodligen är orsakat av beteende X, som man vet existerar bland sälar och som man vet med absolut säkerhet leder till just blindhet.
eller att blindheten är helt "out of the blue" har en helt okänd orsak man aldrig förr sett till?

Visst kan varra möjligt men är det skäligt? med tanke på beteende X existens?

är exakt samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in