Blir en wall of text nu kanske men jag är förbannad till den grad att en svastika intatuerad i pannan skulle passat - enbart för att inte kunna få ett vårdjobb i samma yrkesbefattninc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Det får du gärna berätta mer om. Det är en ren lögn eller? Varför skriver inte tidningarna om det som är bra? så att sådana som du inte blir lurade? "Pensionssystemet har havererat"??? Gå och kamma dig
Svårt att formulera ett problem om det finns för att ett större/inkomstdrivande problem lösts. Svea rike ljuger.
Skulle det bli en pensionsepedemi (vårdkollaps därifrån) så finns inga lediga moduler att bygga ifrån utöver portabla sjukhus vilka sällan fungerar som boende (folkhem) men vårdhem för palliativ vård.
De rutinerade 30-40åringarna inom vården stafettar, nyanställda råkar ut för lönedumpning och alla utöver strukturbevarare lever antingen stress-/pressat eller otryggt in i anställningen.
Nya vårdarbetare bygger en avsky för yrket p.g.a. att klimatet en "krama ut varenda krona"-attityd blir regel mer än undantag. De som ordnar med ekonomi sitter som i en fästning likt Troja.
Inom statliga vården talar jag uteslutande om. Oh, just: förra året i tredje kvartalet så slog "lagen om valfrihet" in gällande hemtjänsten, ännu en mekanism som hjälper företag att lönedumpa för att "effektivisera" arbetarna. Mindre pengar spenderad per arbetare innebär mindre insats. Jag har träffat blinda ensamstående som inte erhålles syntolkning öht - julkort oöppnade in i Mars bland annat, tänk då på att den människan har byggt samhället i stort!
Hemtjänsten går på knäna för att fler äldre "vill stanna hemma", "för att bibehålla ett självständigt & hederligt liv" sägs det: men inte fan får jag den vibben när Leila, Inga, Leif, Jörgen, Habib, Robin m.m. - med gråt i rösten säger samma sak som de sagt i flera års tid + att dem vill in på äldreboende. I deras hem så tynar dem bort, i desperationens tecken andas de dagligen samma lägenhetsluft samt bristen på solsken sedan 5-15 år tillbaka p.g.a. sjukdomstillstånd har gjort dem uppgivna och utmattade.