Viktiga poäng på spel i botten. HSV har en jättechans att ta tre pinnar mot avsågade jumbon Darmstadt. Ingolstadt kan hänga på i överlevnadskampem om de slår Bremen. Augsburg möter Frankfurt som ju har dalande form. Wolfsburg knappast chanslösa mot Hertha. Omgångens stora förlorare på förhand ser ut att bli Mainz. Har svårt att se dem ta poäng på Allianz och de lär alltså tappa mark i bottenstriden.
Även här många viktiga matcher för bottenlagen. Kvällens båda har jag redan kommenterat i huvudtråden. Würzburg spelar Frankenderby mot Nürnberg. I toppen är måndagsmatchen den intressantaste. Om Stuttgart vinner den så lär de greja en kvalplats som allra sämst. Braunschweig möter ett Bochum som befinner sig i mitten av tabellen men ännu inte säkrat kontraktet. Hannover möter Aue som spelar med kniven mot strupen (kvalplats just nu) vilket alltid är jobbigt.
Ännu har inget lag gjort ett riktigt mål men K'lautern leder ändå med 1-0. Självmål av Gytkjær genom en annars rätt ok stenhård nick i egen kasse.
Edit; Blev en ketchupflaska, nu är det baljor överallt. Hela 4 st varav två självmål.
Lyssnade på Düsseldorf - St. Pauli på radio och jävlar vilken tillställning det var! Brutalt spel från Fortuna som resulterade i två röda kort samtidigt som de missade apmånga chanser. St. Paulis 2-1-mål var en riktig drömfrispark från Buchtmann. Radiokommentatorn var nära nervsammanbrott.
En klassiker för mig. Matchen mellan Köln och Hoffenheim är rätt trist men kollar ändå. Inga mål. Så går jag på muggen och då händer det. 1-0 till getabockarna lite oväntat och orättvist, dessutom inte Modeste utan Bittencourt.