2017-04-18, 11:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Och det jag försöker säga är att dina argument tappat proportion - Å ena sidan vet du om att pedofili kretsar i ALLA maktkretsar, men försöker samtidigt ihåligt argumentera varför just Pizzagate är helt uppåt väggarna otroligt och att akademiska bevis saknas!
Tycker du INTE att akademiska bevis saknas vdg pizzagate?
Citat:

Varför? Borde du inte - med tanke på din kunskap om den spridda pedofilin i alla maktkretsar - lugnt bejaka det faktum att detta avslöjande bara var en tidsfråga? Varför hålla på med hårklyverier?
Därför att några få av oss kan inte bejaka något helt huvudlöst utan det där lilla viktiga som kallas bevis.
Att bortse från bevis är inte hårklyverier. Att anklaga någon för något man inte har bevis för eller för något som ingen rätt i världen, ingen domare, ingen polismakt har funnit något fog att anklaga en person för - vad ska vi kalla det för? Yx-klyverier? Stock-klyverier? Skyskrape-klyverier?
Citat:
Och sedan måste vi förstå att de allra flesta konspirationer har en del av sanning i sig, även om de verkar hårresande.
"de allra flesta konspirationer har en del sanning i sig"? Hahahahahahaha!
Citat:
Men detta är ju knappast ens tillräckligt för att få ett enda fjun på nacken att resa sig. Och nu vill du "debunka" detta. Kom igen.
Nej.. *gäääääsp* väldigt tråkigt är vad det är, att ha läst allt som finns om detta ända sen november och inse att det folk sysslar med är "guilt by association".

Podesta's email var inte tillräckligt creepy, men vi hittade ett par instagramkonton som är creepy, varav en ägs av en drag queen/showare som gillar det bizarra. Vi hittade även en udda konstnär som vi sprider att hon är satanist, oooh!

Det blev inte tillräckligt med rusning och rop i stil med "off with his head!" så vi hittade den här lastgamla videon på en suddig färgglad vägg, med audio av en man som skriker och vi säger att det är Podesta!
Bevis? Så dumt! Trust me!

Men vafan fortfarande ingen reaktion, LÅT OSS TA UPP VARTENDA PEDDOFALL GENOM TIDERNA som har vittnen som berättar på video! Ingen koppling whatsoever med pizzagate, men det skiter vi i!

Totalt rabiata människor! Och de ska jag lyssna på?
"Listen and believe“? L _is_ ten _a_ nd be _lie_ ve

Citat:
Ursprungligen postat av mryang
4. "Pizzagate" innehåller en stor mängd misstänkta bevis
Åh herrrrrrregud.
NEJ.
Det är ju just det som är problemet, Einstein.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-04-18 kl. 11:55.
Citera
2017-04-18, 13:13
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Text

Det finns inga klara bevis men jag tycker att Alefantis instagrambilder är minst sagt alarmerande. Varför tar du inte upp dem i inlägget?
Senast redigerad av Blåtå 2017-04-18 kl. 13:21.
Citera
2017-04-18, 21:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Det finns inga klara bevis men jag tycker att Alefantis instagrambilder är minst sagt alarmerande. Varför tar du inte upp dem i inlägget?
Varför skulle jag..? Är inte det uttömt vid det här laget? Alarmerande, tja, det ordet får stå för dig men, tja ett par stycken, men är de på något sätt brottsliga?
Citera
2017-04-20, 09:37
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Tycker du INTE att akademiska bevis saknas vdg pizzagate?

Därför att några få av oss kan inte bejaka något helt huvudlöst utan det där lilla viktiga som kallas bevis.
Att bortse från bevis är inte hårklyverier. Att anklaga någon för något man inte har bevis för eller för något som ingen rätt i världen, ingen domare, ingen polismakt har funnit något fog att anklaga en person för - vad ska vi kalla det för? Yx-klyverier? Stock-klyverier? Skyskrape-klyverier?

"de allra flesta konspirationer har en del sanning i sig"? Hahahahahahaha!

Nej.. *gäääääsp* väldigt tråkigt är vad det är, att ha läst allt som finns om detta ända sen november och inse att det folk sysslar med är "guilt by association".

Podesta's email var inte tillräckligt creepy, men vi hittade ett par instagramkonton som är creepy, varav en ägs av en drag queen/showare som gillar det bizarra. Vi hittade även en udda konstnär som vi sprider att hon är satanist, oooh!

Det blev inte tillräckligt med rusning och rop i stil med "off with his head!" så vi hittade den här lastgamla videon på en suddig färgglad vägg, med audio av en man som skriker och vi säger att det är Podesta!
Bevis? Så dumt! Trust me!

Men vafan fortfarande ingen reaktion, LÅT OSS TA UPP VARTENDA PEDDOFALL GENOM TIDERNA som har vittnen som berättar på video! Ingen koppling whatsoever med pizzagate, men det skiter vi i!

Totalt rabiata människor! Och de ska jag lyssna på?
"Listen and believe“? L _is_ ten _a_ nd be _lie_ ve

Åh herrrrrrregud.
NEJ.
Det är ju just det som är problemet, Einstein.

Det är ju det samlade intrycket av hur mailen, symbolerna, instagrambilderna, försmaken för pervers konst osv hänger ihop som talar för att någonting mycket vidrigt pågår. Avsaknaden av hårda bevis i form av filmade övergrepp, DNA-spår eller liknande är knappast tillräckligt för att man ska kunna avfärda Pizzagate som debunkat och överstökat. Även om vissa saker kanske kan avfärdas är helhetsbilden knappast smickrande för de inblandade.

T ex är ju listan över "felaktigheter" i wikipediaartikeln rent löjeväckande; användandet av etablerad pedofilkod förklaras alltså av att bröderna Podesta är kända för sin matlagning? Inte ett ord om att mailen är helt bisarra om man läser dem bokstavligt - är bröderna kanske också kända för att spela domino på pizza och ost eller att diskutera såsfyllda näsdukar? Är det normalt att referera till småbarn i pooler som underhållning på en middagsbjudning för vuxna? Varför är inga av barnen på instagrambilderna taggade med namn, eller sina föräldrars namn? Varför de ständiga hänvisningarna till pengar och uttryck som "ho" (hora) i anslutning till småbarn? Osv.

Visst, ingen ska dömas utan bevis, men när så många saker pekar åt samma håll och så många frågor kvarstår är det högst rimligt att utredningen fortsätter - särskilt när MSM och polisen verkar så väldigt ivriga att stryka ett streck över alltihop. Är det konstigt att det absoluta makteliten gör allt för att tysta ned såna här skandaler och avfärda det som konspirationsteorier?
Citera
2017-04-20, 12:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Får jag först bara säga att jag anser att du ser på det hela från fel håll?
Du ser på det från den indignerade moralpolisens håll. Och hjärnan vill se mönster - vilket märks tydligt i detta fall med instagramkonton och "symbolspråk". Det var väl det som fick mig att fastna i det hela från början. Min hjärna är väldigt inställd på det här med att se mönster. Men man måste även kunna se den andra sidan, även om många av oss är fast i svart/vitt tänkande.

Den andra sidan är ju den faktuella, vad är rimligt och realistiskt.

Den tredje biten här är ju vad LAGEN säger. Är det olagligt att ha creepy instagramkonton? Är det olagligt att mejla om mat? Är det olagligt att ha creepy konst på väggarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Det är ju det samlade intrycket av hur mailen, symbolerna, instagrambilderna, försmaken för pervers konst osv hänger ihop som talar för att någonting mycket vidrigt pågår.
Det "samlade intrycket" är ju vad vi människor är bra på, se mönster. Se ett ansikte i ett träd eller en vägg det regnat på eller i en tallrik spaghetti med köttfärssås. Det betyder dock inte att hjärnan har rätt. Nu måste du börja separera. Vad är relevant? Vad är verkligt? Vad är rimligt?

Är du medveten om att kodorden bara är bluff? Det står nog hundra gånger i tråden. EN person på 4chan skrev den där listan. Uppenbart för att trolla. Ifrågasätt om de där orden verkligen kan stämma. "sauce = orgy"? Detta är bara trams.
Citat:
Avsaknaden av hårda bevis i form av filmade övergrepp, DNA-spår eller liknande är knappast tillräckligt för att man ska kunna avfärda Pizzagate som debunkat och överstökat. Även om vissa saker kanske kan avfärdas är helhetsbilden knappast smickrande för de inblandade.
Det är din åsikt. De allra flesta (som dividerat om "bevis" sen november 2016) har insett att pizzagate är utdömt. Ett blindspår. Vissa tycker t o m det är så pinsamt med pizzagate att de nu använder hashtag #pedogate för att komma bort från den mer kända konspirationsteorin.
Citat:
T ex är ju listan över "felaktigheter" i wikipediaartikeln rent löjeväckande; användandet av etablerad pedofilkod förklaras alltså av att bröderna Podesta är kända för sin matlagning? Inte ett ord om att mailen är helt bisarra om man läser dem bokstavligt - är bröderna kanske också kända för att spela domino på pizza och ost eller att diskutera såsfyllda näsdukar? Är det normalt att referera till småbarn i pooler som underhållning på en middagsbjudning för vuxna? Varför är inga av barnen på instagrambilderna taggade med namn, eller sina föräldrars namn? Varför de ständiga hänvisningarna till pengar och uttryck som "ho" (hora) i anslutning till småbarn? Osv.
Allt det här har redan diskuterats till bristningsgränsen i tråden. Sök på orden 4chan, luzzatto, domino osv i denna tråd. Orkar inte idissla.

Och btw, i Alefantis instagrambilder har VISST barns namn samt deras föräldrars namn hashtaggats osv.
Den mest förekommande flickan är Alefantis' guddotter. (Caris James)
(När jag här i tråden berättade att eecummings eller vad fan namnet var, var barnets far, efternamn Cummings, så var det faktiskt en person i denna tråd som på fullt allvar (tror jag) utropade "åh fy, det är ju sånt som de säger i porrfilmer ju!" )

Jag kan hålla med om att det allvarligaste som uppdagats i samband med pizzagate är att en man hashtaggar ett litet barn med ett ord som betyder "hot retard" (dvs inte alls hora). Men är det i sig olagligt?

Citat:
Visst, ingen ska dömas utan bevis, men när så många saker pekar åt samma håll och så många frågor kvarstår är det högst rimligt att utredningen fortsätter - särskilt när MSM och polisen verkar så väldigt ivriga att stryka ett streck över alltihop. Är det konstigt att det absoluta makteliten gör allt för att tysta ned såna här skandaler och avfärda det som konspirationsteorier?
Inga saker pekar åt samma håll*. Tänk lite nu. Sluta använda dig av Guilt by association. Ingenting skumt förekommer i Podestas mail. Republikanerna vill ju så hett att det ska vara så. Men det är inte så.

Hur kopplades ens Podesta ihop med Alefantis till att börja med, någon företagskväll på comet?
När du har alla kända kort på bordet så kommer du se att det inte alls är konstigt att ingen vill ta i ärendet med tång.

* Eller snarare, om du anser att fler saker pekar åt samma håll, saker som INTE har med konst att göra, INTE har med ig-konton att göra, INTE har med fejkade kodord att göra - alla pga irrelevanta - vilka saker pekar åt samma håll?
Citera
2017-04-20, 14:46
Medlem
Citat:
Det är ju det samlade intrycket av hur mailen, symbolerna, instagrambilderna, försmaken för pervers konst osv hänger ihop som talar för att någonting mycket vidrigt pågår. Avsaknaden av hårda bevis i form av filmade övergrepp, DNA-spår eller liknande är knappast tillräckligt för att man ska kunna avfärda Pizzagate som debunkat och överstökat. Även om vissa saker kanske kan avfärdas är helhetsbilden knappast smickrande för de inblandade.

På engelska kan man använda ordet "on" i exempelvis följande mening

"He's acting crazy because he's on crack right now.‎"

Det betyder alltså inte att han är PÅ crack. Det betyder att han är påverkad. Man kan alltså mycket väl använda detta skämtsamt för att mena att man har ätit massvis med pizza. Pizzakoma.
Citera
2017-04-20, 15:01
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Får jag först bara säga att jag anser att du ser på det hela från fel håll?
Du ser på det från den indignerade moralpolisens håll. Och hjärnan vill se mönster - vilket märks tydligt i detta fall med instagramkonton och "symbolspråk". Det var väl det som fick mig att fastna i det hela från början. Min hjärna är väldigt inställd på det här med att se mönster. Men man måste även kunna se den andra sidan, även om många av oss är fast i svart/vitt tänkande.

Jag ser det från det håll där pedofili bör bekämpas med alla till buds stående medel. Kalla det moralpolisärt om du vill - det relevanta är väl att potentiella övergrepp mot barn bör utredas. Självklart ska man undvika rena foliehattsteorier och svart/vitt tänkande men samtidigt är förmågan att se mönster hela grunden i alla utredningar, både polisiära, juridiska och privata.

Tyvärr spinner ju såna här fall ofta vidare till galna kopplingar till både det ena och det andra, men det innebär inte att själva kärnan av material är ointressant.

Citat:
Den andra sidan är ju den faktuella, vad är rimligt och realistiskt.

Den tredje biten här är ju vad LAGEN säger. Är det olagligt att ha creepy instagramkonton? Är det olagligt att mejla om mat? Är det olagligt att ha creepy konst på väggarna?

Det är fullt rimligt och realistiskt att det finns mäktiga människor som är pedofiler och som organiserar sig för att kunna utöva sina perversioner såväl som för att undgå upptäckt.

Sen vill väl ingen åtala någon för IG-bilder eller grotesk konst. Som jag skrev är dessa indicier delar av helhetsbilden.

Citat:
Är du medveten om att kodorden bara är bluff? Det står nog hundra gånger i tråden. EN person på 4chan skrev den där listan. Uppenbart för att trolla. Ifrågasätt om de där orden verkligen kan stämma. "sauce = orgy"? Detta är bara trams.

Är precis all pedofilkod offentligt redovisad på FBIs hemsida? Är det orimligt att vissa nätverk slänger sig med variationer på matrelaterade "metaforer" och att någon med insyn i detta läcker vad orden faktiskt betyder? Jag vet inte, men det är i alla fall hyfsat orimligt att mailen faktiskt handlar om mat; spela domino på pizza och ost? Vad fan betyder det? Uppenbarligen talar de om någonting annat.

Citat:
Det är din åsikt. De allra flesta (som dividerat om "bevis" sen november 2016) har insett att pizzagate är utdömt. Ett blindspår. Vissa tycker t o m det är så pinsamt med pizzagate att de nu använder hashtag #pedogate för att komma bort från den mer kända konspirationsteorin.

OK. Så för att vissa tycker någonting så måste alla andra tycka likadant? Förstår inte ivrigheten att "debunka" såna här saker även om jag verkligen sympatiserar med det skeptiska sinnelaget överlag. Så länge frågor kvarstår finns det anledning att fortsätta fråga.

Citat:
Allt det här har redan diskuterats till bristningsgränsen i tråden. Sök på orden 4chan, luzzatto, domino osv i denna tråd. Orkar inte idissla.

Och btw, i Alefantis instagrambilder har VISST barns namn samt deras föräldrars namn hashtaggats osv.
Den mest förekommande flickan är Alefantis' guddotter. (Caris James)
(När jag här i tråden berättade att eecummings eller vad fan namnet var, var barnets far, efternamn Cummings, så var det faktiskt en person i denna tråd som på fullt allvar (tror jag) utropade "åh fy, det är ju sånt som de säger i porrfilmer ju!" )

Jag kan hålla med om att det allvarligaste som uppdagats i samband med pizzagate är att en man hashtaggar ett litet barn med ett ord som betyder "hot retard" (dvs inte alls hora). Men är det i sig olagligt?

Återigen, det handlar inte om att åtala för IG-bilder utan om vilka signaler som sänds när barn upprepade gånger visas upp på extremt tveksamma sätt. Tillsammans med övriga indicier ger det en sammantagen bild av pedofila böjelser inom eliten i DC.

Citat:
Inga saker pekar åt samma håll*. Tänk lite nu. Sluta använda dig av Guilt by association. Ingenting skumt förekommer i Podestas mail. Republikanerna vill ju så hett att det ska vara så. Men det är inte så.

Hur kopplades ens Podesta ihop med Alefantis till att börja med, någon företagskväll på comet?
När du har alla kända kort på bordet så kommer du se att det inte alls är konstigt att ingen vill ta i ärendet med tång.

* Eller snarare, om du anser att fler saker pekar åt samma håll, saker som INTE har med konst att göra, INTE har med ig-konton att göra, INTE har med fejkade kodord att göra - alla pga irrelevanta - vilka saker pekar åt samma håll?

Se ovan. Ingen vill eller kan åtala för konst eller IG-bilder, dock lämnar de så kallade förklaringarna och debunkningarna en hel del övrigt att önska. Så länge det finns minsta misstanke om att barn utsätts för övergrepp av mäktiga människor ser i alla fall jag ingen anledning att bara avfärda det hela som konspirationsteorier och frenetiskt uppmana folk att "cirkulera, här finns ingenting att se".
Citera
2017-04-20, 15:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Så länge det finns minsta misstanke om att barn utsätts för övergrepp av mäktiga människor ser i alla fall jag ingen anledning att bara avfärda det hela som konspirationsteorier och frenetiskt uppmana folk att "cirkulera, här finns ingenting att se".

Vi kommer aldrig mötas, du och jag. Jag ber dig kolla igenom tråden och du kommer hitta och förstå 1) att kodorden var en post från en människa på ett imageboard för folk 12-21 år, 2) dominos on cheese är inget konstigt ordval. I could be skiing on oatmeal. Förstår du?, samt 3) mycket, mycket annat.

När du har hittat ett verkligt offer för denna konspirationsteori, vänligen återkom.
Citera
2017-04-20, 21:55
Medlem
Citat:
Så länge det finns minsta misstanke om att barn utsätts för övergrepp av mäktiga människor ser i alla fall jag ingen anledning att bara avfärda det hela som konspirationsteorier

Om det är konspirationsteorier som ligger bakom misstankarna är det väl precis vad man ska göra?
Citera
2017-04-21, 02:27
Medlem
Om det inte postats tidigare så har före detta VDn för DynCorp arresterats för våldtäkt mot barn. DynCorp som enligt läckorna från wikileaks är involverat i barnsex

Former Dyncorp VP Charged With Rape Of A Minor
Citera
2017-04-21, 13:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om det inte postats tidigare så har före detta VDn för DynCorp arresterats för våldtäkt mot barn. DynCorp som enligt läckorna från wikileaks är involverat i barnsex

Former Dyncorp VP Charged With Rape Of A Minor

DYNCORP:
is an American private military contractor.[6] Begun as an aviation company, the company also provides flight operations support, training and mentoring, international development, intelligence training and support, contingency operations, security, and operations and maintenance of land vehicles.[7] DynCorp receives more than 96% of its more than $3 billion in annual revenues from the U.S. federal government.[8][9]
/Wiki

Jag kan inte hitta något som beskriver barnsex och VD i läckorna. Därför att de skedde 1983-1989. Se längst ner.
Jag sökte på dyncorp och sovrade även externa källor.
Hittade ett Hillary-mejl där man nämner en situation i ett Dyncorp-bolag i Afghanistan (företaget är gigantiskt m placeringar överallt) där en amerikan anställd av Dyncorp (Mr Schafer) dog. Man nämner inte hur.

I samma mail nämns ett problem med Dyncorp's underleverantörer i Afghanistan - något om en "episod" vid namn Dancing Boy. Eftersom detta hände hos underleverantörer i Afghanistan så tänker jag direkt på deras vana att leka "bacha bazi" dvs unga pojkar som sminkas, kläs och sen dansar för vuxna män som sen pussar etc på dem.
https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/15525

Mer info från en icke opartisk sajt http://pizzagate.wiki/DynCorp

Det ska dock finnas en tidigare Dyncorpskandal som omfattade trafficking. Bara hittat den omnämnd på en blogg där det ser ut att vara en tidningsfaksimil, om en skandal där Dyncorp-anställda köpte - och sålde - kvinnor och flickor.
https://vultureofcritique.wordpress.com/2017/01/02/yet-another-dyncorp-scandal/

Vg observera att källorna är få och att blogggägaren måste väl kunna kallas partisk, hen är väldigt inne i det här med pizzagate, hen är editor på pizzagate wikia.

(Det finns även en connection till bolaget Stratfor (dyker upp när man söker Dyncorp på wikileaks. Stratfor har inte visat sig syssla med några oegentligheter.)

Hittade äntligen en artikel! ... Och då är det en FAKE NEWS-artikel, kolla bara hur de beskriver "peddoringen i DC"..
Ex-vice VD;n, ex-generalen är det som fått sin dom fastställd - child rape - ska ha inträffat 1983-1989 i Serbien!
Det är en nyhet eftersom straffet fastställdes nu i april.
http://thewashingtonstandard.com/pedophile-ring-investigators-arrest-top-army-general/
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-04-21 kl. 14:18.
Citera
2017-04-21, 14:55
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
På engelska kan man använda ordet "on" i exempelvis följande mening

"He's acting crazy because he's on crack right now.‎"

Det betyder alltså inte att han är PÅ crack. Det betyder att han är påverkad. Man kan alltså mycket väl använda detta skämtsamt för att mena att man har ätit massvis med pizza. Pizzakoma.

Långsökt bortförklaring. Ingen har ifrågasatt huruvida det är en grammatiskt korrekt mening, frågan är snarare varför en så bisarr frågeställning alls dyker upp i ett mail.

Och även om det vore en relevant typ av fråga är den konstigt formulerad. Hade det handlat om tynglyftning eller maratonlöpning hade det varit en annan sak, men man brukar knappast tala om att vara "på" något vid dominospel eller liknande aktiviteter, eller om att vara "på" skräpmat öht. Brukar du maila dina vänner och fråga om de tycker att du ska spela fia med knuff på hamburgare eller kebab?

Dessutom är det ju bara i detta mail där det hänvisas till pizza och mat i en märklig kontext - se t ex "näsduksmailet".

Citat:
Vi kommer aldrig mötas, du och jag. Jag ber dig kolla igenom tråden och du kommer hitta och förstå 1) att kodorden var en post från en människa på ett imageboard för folk 12-21 år, 2) dominos on cheese är inget konstigt ordval. I could be skiing on oatmeal. Förstår du?, samt 3) mycket, mycket annat.

När du har hittat ett verkligt offer för denna konspirationsteori, vänligen återkom.

Du menar offer som i småbarn i ett- till fyraårsåldern som träder fram och vittnar? Väntar man på sådana bevis är det klart att det är lättare att bara avfärda allt som en konspiration.

Ang. kodorden spelar det väl ingen roll var de har postats. Flashback brukar också avfärdas som en hatisk trollfabrik men det betyder knappast att inte relevanta saker har framkommit här.

Observera att jag inte tycker att allt som har kommit fram är relevant eller ens sant. Men tillräckligt många frågetecken kvarstår, och dessutom blir jag alltid jävligt misstänksam när en samlad mediekår och alla myndigheter unisont försöker tysta ned det hela och stämpla det som debunkat och avklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Om det är konspirationsteorier som ligger bakom misstankarna är det väl precis vad man ska göra?

Se ovan. Vem har intresse av att avfärda det hela som en konspirationsteori? Varför framställs det som totalt absurt av MSM och myndigheter och "skeptiker" på diverse forum? Att det skulle finnas organiserade pedofiler i DC-eliten är ju inte direkt totalvansinnigt à la flat earth eller ancient aliens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in