2017-04-18, 20:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Det är mycket möjligt att den säger mycket för er, ni som står på en helt annan politisk plattform än jag själv. Berätta vad vad fan det är du menar egentligen.
Gärna. Till skillnad från dig besvarar jag nämligen inlägg riktade till mig, i synnerhet när jag har slängt ut mig nånting.

Du har startat en tråd; "Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?"

I TS skriver du bland annat;

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.

Vad är då inte hat ("packet") och ordbajseri (allt annat) om inte det numera raderade inlägget där du skriver

Jaja vill du stångas med packet här i en OT-diskussion som för övrigt ser ungefär likadan ut här som ser resten av "feminismkloaken" här på FB så be my guest.

?

Självinsikt är rätt sällsynt bland feminister har jag märkt.
2017-04-18, 20:31
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Utifrån din posthistorik så får jag väl också en whoko,

Känner hjärnblödningen är på gång nu, vad menar du?
2017-04-18, 20:37
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Gärna. Till skillnad från dig besvarar jag nämligen inlägg riktade till mig, i synnerhet när jag har slängt ut mig nånting.

Du har startat en tråd; "Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?"

I TS skriver du bland annat;

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.

Vad är då inte hat ("packet") och ordbajseri (allt annat) om inte det numera raderade inlägget där du skriver

Jaja vill du stångas med packet här i en OT-diskussion som för övrigt ser ungefär likadan ut här som ser resten av "feminismkloaken" här på FB så be my guest.

?

Självinsikt är rätt sällsynt bland feminister har jag märkt.

Återigen helt obegripligt, skärp dig.
2017-04-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det har grinats i 30 år nu över att skolan tydligen är anpassad för pojkar. Men du har rätt, flickor har lyckats bra i skolan så man gnällde mest för att få gnälla. Så som feminister gärna gör.

Det är likvärdiga villkor när flickor får 1-2 års mental mognad över pojkar?
Du kan tro att det är förväntningar på pojkar, coolhet och mansroller hit och dit som är problemet, fast du har ju inga belägg som vanligt.

Det bara flödar osubstansierat nonsens ur dig.

Det har gnällt över att pojkar får mer lärartid än flickor och tar mer plats i klassrummet ( det får de för övrigt fortfarande). Finns hur många studier som helst i detta.

Det "gnälls" över sexuell trakasserier av flickor i skolan, något jag själv har erfarenhet av för övrigt...
men just är ju inget att gnälla över eller hur? Får ju flickor tåla.

man har också jobbat på att få flickor välja mate och teknik ex. och det har väl varit rätt lyckat.

men som sagt du har fel, det jobbas visst med pojkar. Pojkarna är ett allvarligt bekymmer. Inget som ingen i skolvärlden skiter i, är jag övertygad om.
vad tycker du vi ska göra med flickors hjärnor? Vi kanske ska stoppa flickor i frysfacket till pojkarna kommer i fatt eller? Ska pojkarna börja 2 år senare? Vi kan också se till att behandla flickor som värdelöst skit som småbarn så deras hjärnor stagnerar bra förslag? Körde man med på 1700 talet och funkade ju rätt bra då.

Nja tycker nog mest de tär du som lyckas med nonsens-bragden.
2017-04-18, 20:44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Återigen helt obegripligt, skärp dig.
Jag skriver inte för din skull utan låter andra begripa eller inte begripa alldeles själva.
2017-04-18, 20:51
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag skriver inte för din skull utan låter andra begripa eller inte begripa alldeles själva.

Okej, då tar vi det igen. Vill du förklara vad du faktiskt menade?

Citat:
Citat:

Citat:
Här har vi ju svaret, om någon fortfarande var osäker.

Kan du mäkta med att beskriva vad det är du faktiskt menar istället för att bara fastställa att det rätta "svaret" finns någonstans i mitt inlägg?
2017-04-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det har gnällt över att pojkar får mer lärartid än flickor och tar mer plats i klassrummet ( det får de för övrigt fortfarande). Finns hur många studier som helst i detta.

Mindre lärartid och mindre plats i klassrummet kommer att göra det lättare för pojkar i skolan?

Citat:
Det "gnälls" över sexuell trakasserier av flickor i skolan, något jag själv har erfarenhet av för övrigt...
men just är ju inget att gnälla över eller hur? Får ju flickor tåla.

man har också jobbat på att få flickor välja mate och teknik ex. och det har väl varit rätt lyckat.

Och trots detta går det bättre för flickor i skolan? Då kan man ju undra över vilka som får utstå mest trakasserier, flickor eller pojkar?

Men det är typiskt feministiskt att bara bry sig om när flickor trakasseras och inte pojkar.

Citat:
men som sagt du har fel, det jobbas visst med pojkar. Pojkarna är ett allvarligt bekymmer. Inget som ingen i skolvärlden skiter i, är jag övertygad om.
vad tycker du vi ska göra med flickors hjärnor? Vi kanske ska stoppa flickor i frysfacket till pojkarna kommer i fatt eller? Ska pojkarna börja 2 år senare? Vi kan också se till att behandla flickor som värdelöst skit som småbarn så deras hjärnor stagnerar bra förslag? Körde man med på 1700 talet och funkade ju rätt bra då.

Har du något konkret att visa upp gällande hur man jobbar med pojkar?

Citat:
Nja tycker nog mest de tär du som lyckas med nonsens-bragden.

Det tycker du nog.
2017-04-18, 21:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv och låt mig säga såhär:
det finns absolut ingenting oklart i det du skriver, enligt mig.

Om pinnen har svårt att begripa, så är det unge hens egna problem.
2017-04-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Mindre lärartid och mindre plats i klassrummet kommer att göra det lättare för pojkar i skolan?

Och trots detta går det bättre för flickor i skolan? Då kan man ju undra över vilka som får utstå mest trakasserier, flickor eller pojkar?

Men det är typiskt feministiskt att bara bry sig om när flickor trakasseras och inte pojkar.

Har du något konkret att visa upp gällande hur man jobbar med pojkar?

Det tycker du nog.
Sp du tycker det är helt ok att flickor får mindre tid av lärartid och plats i klassrummet?
är det en schysst fördelning av samhället resurser? att flickor ska ha mindre än pojkar?
Låt säga att vi kunde i ett slag få en jämn fördelning av lärarnas tid så det är en rättvis balans...och detta skulle göra så flickor blev x% bättre i skolan än vad de är idag. Hade du fortsatt tyckt det var schysst att flickor får mindre tid?

din sista...

nej men de kan jag möjligen rota lite i, för de intresserar mig också.
men som jag uppfattat det pågår det ex. en rad satsningar just kring läsande och pojkar i skolan idag.

edit:

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-14/pojkar-blir-battre-i-skolan-av-idrott
+ nya satsningarna på skolan av sossarna...några miljarder...

http://www.kungsbacka.se/Archive/Regular-News/2016/1/Satsning-i-skolor-pa-lasande-och-skrivande/
http://statskoll.se/nyheter/satsning-pa-jamstalldhet-i-skolan-mellan-pojkar-och-flickor/
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/skolan-goer-pojkar-till-foerlorare-varje-dag-15456

finns lite där ute,
Senast redigerad av Merapi 2017-04-18 kl. 21:34.
2017-04-18, 21:52
Medlem
Citat:
Jo uppenbart så vill ju folk diskutera och alla vet något ANNAT som du ser, dessa inlägg är bara från dom första tio sidorna...

Jisses....jag orkar inte läsa allt det där.

återigen alla trådar hamnar ofta off topic men ändå i närheten av ämnet, hör till och inget som ens moderaterna kan göra så mycket med. De kan heller inte ta bort för mycket utan att göra tråden totalt obegriplig.
så sluta bekymra dig får detta.

Citat:
Vet alltså alla varför det är som det är i frågan?

ja.
2017-04-18, 22:19
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jisses....jag orkar inte läsa allt det där.

återigen alla trådar hamnar ofta off topic men ändå i närheten av ämnet, hör till och inget som ens moderaterna kan göra så mycket med. De kan heller inte ta bort för mycket utan att göra tråden totalt obegriplig.
så sluta bekymra dig får detta.

ja.

Borde vart tydligare, det var inte meningen att nån skulle behöva läsa igenom alla citerade inlägg, alla citerade inlägg beskrev på ett ungefär raka motsatsen till vad du skrev om att "alla vet varför".

Jag får intrycket av att du menar att alla normala människor vet varför, men inte FB-mobben. Ligger det nått i det? För folk har ju uppenbarligen olika åsikter i frågan?

Vad det gäller OT-frågan kan jag bara säga agree to disagree.
2017-04-18, 22:24
Medlem
Citat:
Borde vart tydligare, det var inte meningen att nån skulle behöva läsa igenom alla citerade inlägg, alla citerade inlägg beskrev på ett ungefär raka motsatsen till vad du skrev om att "alla vet varför".

Jag får intrycket av att du menar att alla normala människor vet varför, men inte FB-mobben. Ligger det nått i det? För folk har ju uppenbarligen olika åsikter i frågan?

Vad det gäller OT-frågan kan jag bara säga agree to disagree.
Nej jag tror alla fattar varför, men naturligtvis kan ju inte "FB-mobben" säga detta öppet, eller hur?
Precis som man absolut inte erkänner sig "besegrade" i en debatt även om alla ser det uppenbara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in