2017-04-08, 16:20
Medlem
sdxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Nej, belys mig gärna mer om detta, tack. Vad är det som är/var bonnigt mer än ett ord som "sminkbutik". Berätta mer. Är genuint nyfiken.
Magnus är ju utan tvekan den som är mest bonnig av dem fyra. Men det har sin charm även det.
Senast redigerad av sdx 2017-04-08 kl. 16:33.
Citera
2017-04-08, 16:41
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har följt Motgift sedan start, tycker dom blir bättre och bättre hela tiden.
Citera
2017-04-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Lyssnade på Motgifts podd igår.

"Sminkbutiken" (ja, det ordet), kallades Åhléns-varuhuset av ett ljushuvud i sändningen. Visar på bonnighet att gå bort sig så. Åhléns har alltså en parfymavdelning där i hörnan där lastbilen körde in.

Minns inte vem av grabbarna det var som använde ordet sminkbutik.

Gillar egentligen programmet och personerna som brukar vara med. Snubbarna är vakna och pålästa, och behövs med tanke på all dynga från Sveriges pk-medier. Motgifts radio är också mer lyssningsvärda än Nordfronts (Motgift gödslar inte ner sina sändningar med judisk makt-kortet och globalismkortet som Nordfront gör i tid och otid).

Ett problem hos Motgift är dock bonnigheten som bara måste flasha sitt tryne emellanåt, Nordfronts radiosändning har också det problemet, där det generellt är ännu mer tvångsmässig bonde-style i retoriken än hos Motgift.

Motgift-sändningen i går om attacken i Stockholm var hur som helst bra som helhet.

Det visar inte alls på 'bonnighet' utan på ett mycket normalt manligt heterosexuellt ordval.
Att detta tär så på dig säger min kvinnliga intuition något ganska fundamentalt motsatt
om dig, men det är din ensak.

Om du är man och är 'välinformerad' och grundligt insatt kosmetikavärldens taxonomiska klassificering,
så skulle åtminstone jag bli ... ganska fundersam.
Det är inte ett område som en riktig heterosexuell man skall röra sig hemtamt inom,
vare sig i ord eller i praktiken.

Jag är en ung kvinna och mina väninnor, som är frekventa besökare
på dessa olika avdelningar (som inte är strikt uppdelade),
använder ofta ordet 'sminkbutik' även om det står parfym, hårborstar och kosmetik
av alla de slag på hyllorna intill.

Kanske har du några sminktips att dela med dig av?
Lite highlighter skulle framhäva dina kindben, dear.
Citera
2017-04-09, 00:47
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Friberg är ibland med i poddarna på altright.com. För det första är han ingen vidare talare, speciellt inte på engelska, och i kontrast till Richard Spencer blir det ännu mer tydligt hur dålig han är retoriskt. Friberg har även där spelat cool och försökt frammåla sig som alfa, och pratat om hur lätt han nitar rödingar, etc.

Det är så uppenbart att det är en underlägsen betatönt som snöat in på "maskulinitet" för att bota sina komplex och kompensera för tidigare feminina personliga pinsamheter. Jag skulle kunna förnedra honom ännu mer men slutsatsen är iaf att han är en beta med komplex. Riktiga "alfas" har inget behov av att försöka hävda sin "maskulinitet" eller att vara en white knight för kvinnor.

Citat:
Men detta var något gammalt du lyssnade på eller?

Ja, från November 2015.
Citera
2017-04-11, 00:53
Medlem
Durcherrss avatar
Vilket jävla tjat det är om den här "terrorattacken".

Försvarsmakten hade en "Terroristövning" nån dag innan den här "attacken": http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2017/04/myndigheter-ovade-terroristbekampning/

Liknande har även skett i London (komplett med smink, kvaddade tåg och allting: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3469066/Dead-bodies-strewn-tube-trains-tower-block-collapses-station-emergency-services-carry-drill-Europe-s -biggest-disaster-response.html

http://metro.co.uk/2015/06/30/london-to-come-under-terror-attack-today-and-tomorrow-for-999-exercise-5272264/

Oj vilka hemska och groteska bilder!

Red Ice Radio hade även ett avsnitt där de behandlade alla fejkade attacker och crisis actors bland "rebellerna" i Syrien (inklusive den s.k. "gasattacken"): https://www.youtube.com/watch?v=XcjXvnkIERg
Senast redigerad av Durcherrs 2017-04-11 kl. 00:56.
Citera
2017-04-11, 06:16
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Vilket jävla tjat det är om den här "terrorattacken".

Försvarsmakten hade en "Terroristövning" nån dag innan den här "attacken": http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2017/04/myndigheter-ovade-terroristbekampning/
Men nu är du ju en av dem som Motgift ansåg problematiska. Som oavsett vad som skett alltid automatiskt drar slutsatsen att det är fejk, false flag, inte har hänt, etc. Är det ditt enda bevis? Enligt länken du gav görs det årligen en terroristbekämpningsövning, och i år råkade det uppenbarligen sammanfalla med en riktig terroristaktion. Och är du ärligt talat förvånad att det blir "tjat" i radion om en terrorattack som skett på hemmamark?
Citera
2017-04-11, 23:06
Medlem
sdxs avatar
Efter att ha lyssnat på Motgift kontinuerligt sedan starten med Radio Framåt slår mig idag en sak: de verkar inte förbereda programmen lika noggrant som de gjorde förr. Åtminstone inte onsdags- och fredagssändningarna. De fortsätter ofta orera och prata om samma sak, trots att de sedan länge borde bytt ämne. Ingen av dem har egentligen något att säga men de fortsätter ändå. Det blir långtråkigt.
Citera
2017-04-11, 23:15
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
Efter att ha lyssnat på Motgift kontinuerligt sedan starten med Radio Framåt slår mig idag en sak: de verkar inte förbereda programmen lika noggrant som de gjorde förr. Åtminstone inte onsdags- och fredagssändningarna. De fortsätter ofta orera och prata om samma sak, trots att de sedan länge borde bytt ämne. Ingen av dem har egentligen något att säga men de fortsätter ändå. Det blir långtråkigt.

Jag har inte tillgång till de övriga veckosändningarna men jag är lite förvånad över att de inte har fler gäster. Att en sådan som Kevin MacDonald ännu inte har intervjuats förvånar mig mycket.
Citera
2017-04-11, 23:41
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag har inte tillgång till de övriga veckosändningarna men jag är lite förvånad över att de inte har fler gäster. Att en sådan som Kevin MacDonald ännu inte har intervjuats förvånar mig mycket.
Eller en sådan som David Duke.
Citera
2017-04-14, 11:59
Medlem
Offerviljas avatar
Gårdagens Gomorron med Magnus (som sändes på kvällen) var väldigt bra!
Citat:
Skärtorsdag är det och därför blir det ett extra långt Gomorron med Magnus. Programledaren backas upp av Björn Björkqvist och förutom en massa påskprat blir det nyheteskommentarer och dystopiska böcker. En helkväll alltså!
https://www.motgift.nu/2017/04/13/gmm-142-med-pasken-staende-farstun/

Jag vet inte, man kanske får stå ut med att Motgift har ett litet samarbete med de förståndshandikappade counterjihadisterna i podden Ingrid & Conrad... Det mesta av det som Motgift gör är ju faktiskt förbaskat bra.
Citera
2017-04-17, 11:13
Medlem
NixYOs avatar
Varför blir Igelkotten hela tiden avstängd på Motgift Forum?
Citera
2017-04-17, 20:04
Bannlyst
Vad hände egentligen med Alexander Myrstedt eller vad det nu var han hette?

Jag skulle f ö vilja påstå att denna typ av poddar kräver att det händer något (typ terrorattack) för att det ska bli intressant. Har man lyssnat på 100+ avsnitt kan man ju det så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in