Citat:
Ursprungligen postat av
Utbrytaren
Lyssnade på Motgifts podd igår.
"Sminkbutiken" (ja, det ordet), kallades Åhléns-varuhuset av ett ljushuvud i sändningen. Visar på bonnighet att gå bort sig så. Åhléns har alltså en parfymavdelning där i hörnan där lastbilen körde in.
Minns inte vem av grabbarna det var som använde ordet sminkbutik.
Gillar egentligen programmet och personerna som brukar vara med. Snubbarna är vakna och pålästa, och behövs med tanke på all dynga från Sveriges pk-medier. Motgifts radio är också mer lyssningsvärda än Nordfronts (Motgift gödslar inte ner sina sändningar med judisk makt-kortet och globalismkortet som Nordfront gör i tid och otid).
Ett problem hos Motgift är dock bonnigheten som bara måste flasha sitt tryne emellanåt, Nordfronts radiosändning har också det problemet, där det generellt är ännu mer tvångsmässig bonde-style i retoriken än hos Motgift.
Motgift-sändningen i går om attacken i Stockholm var hur som helst bra som helhet.
Det visar inte alls på 'bonnighet' utan på ett mycket normalt manligt heterosexuellt ordval.
Att detta tär så på dig säger min kvinnliga intuition något ganska fundamentalt motsatt
om dig, men det är din ensak.
Om du är
man och är
så 'välinformerad' och grundligt insatt kosmetikavärldens taxonomiska klassificering,
så skulle åtminstone jag bli ... ganska fundersam.
Det är
inte ett område som en riktig heterosexuell man skall röra sig hemtamt inom,
vare sig i ord eller i praktiken.
Jag är en ung kvinna och mina väninnor, som är frekventa besökare
på dessa olika avdelningar (som
inte är strikt uppdelade),
använder ofta ordet 'sminkbutik' även om det står parfym, hårborstar och kosmetik
av alla de slag på hyllorna intill.
Kanske har du några sminktips att dela med dig av?
Lite highlighter skulle framhäva dina kindben, dear.