Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Om den mobilpratande/läskdrickande MGM igen.
Jag har visserligen efter över en vecka som smartphoneseende kommit ut som burkanhängare, men jag har inte slutat tänka för det.
Jag konstaterar att på min Galaxy med 5,7" skärm kan locket i skalet vikas runt på baksidan, varvid objektivet täcks över. Men det kanske alla utom jag räknat med redan ?
Alla skal har inte lock. Just det skal jag menar är det som sitter på den mobil som GM använder, är ljusblått metallic och saknar lock över skärmen. Min kollega har exakt den konfigurationen till sin Samsung S6 och jag höll den i min hand så sent som igår.
Intressanta uppgifter om den lokala IS-föreningen i Märsta och dess lokal i förhållande till busshållplatsen. Säkert har GM tagit sig dit och kanske har han varit säker på att han skulle få support där eller anvisats dit av sin/sina "hanterare" i detta syfte (mobilsamtalen före och efter dådet har kanske handlat om just detta). Väl på plats har man fått klarhet i att han är röjd (övervakningsbilderna) och man har skickat iväg honom. Kanske via en mötesplats som är enkel att hänvisa till (Circle K). Kanske fanns där en plan för att hämta upp honom där. Kanske inte. Man ville bara ha bort honom. Han får vaska av sig, fixa till sina kläder (oklart om han fortfarande har trasiga byxor vid gripandet) och sen skickas han ut.
Konsekvenserna för de inbäddade islamisternas olika mer eller mindre öppet extrema organisationer skulle, ifall man kan knyta GM till dem, bli förödande. Bidragskranarna skulle stängas, folk skulle arresteras för samröre, lokaler sägas upp. Allt Musa och hans "kollegors" idoga lobbyarbete skulle bli ogjort med ett alexanderhugg rätt i gordiska knuten! Alla infiltratörer i de etablerade partierna skulle få det hett under fötterna.