Citat:
Ursprungligen postat av
sebno1
Ja mitt fel i sådant fall såg bara denna infon på hemsidan för AE och nu var det länge sedan jag åkte AE till Arlanda då jag brukar ta flygbussen ut.
-Är det fortfarande mest "business-folk" som åker med AE?
-Men skulle inte denna person väckt rätt mycket misstänksamhet och speciellt om han har blött som det har sagts?
-Kan han ha gömt sig på toaletten utan att konduktören skulle stå där och banka (finns endast en på tågen om jag inte minns fel)?
Har han vikt av höger från "Åhlensnergången" och sedan tagit vägen vid rulltrappan som går direkt ner till blåa linjen för att komma upp vid Vasagatan så känns det ju rätt välplanerat i mina ögon, väl typ den sista vägen jag skulle tänka mig att ta i alla fall men garanterat den bästa ur synpunkt med minst risk att bli upptäckt och minst risk för att dom skulle stängt av Vasagatan-uppgången i tidigt skede.
a) Nej, det är alla som åker Ae. Busniess var det för längesen.
b) Man stöter nog på mycket uppmärksamhet om man blöder ymnigt oavsett var det hade varit.
c) Ingen aning. Kan ju också ha varit väldigt lite folk vid den tiden. Vet inte.
d) Personligen tror jag inte det var planerat. Han fick ett infall.
ISIS har inte ens tagit på sig skulden. De är annars extremt snabba på att göra det.
Eftersom han överlevde och åkte fast så är det lite av ett misslyckande och inte heller så många döda så känner de nog att de inte tar på sig skulden även om de skulle ligga bakom.
Men jag tror att det är precis som med Anna Lindhs mördare, eller IKEA-morden.
Plötslig snedtändning.
Missbrukspersoner kan ju få sjuka infall där de tror de är med i en film eller ska göra nytta av nåt slag.