2017-04-14, 11:18
Medlem
Citat:
Den 18-årige man som tidigare i år dömdes av Malmö tingsrätt för våldtäkt mot barn och sexuellt utnyttjande av barn till ungdomsvård och ungdomstjäsnt, samt 100 000 kronor i skadestånd har nu fått sin dom fastställd av hovrätten.

Själva händelsen ska ha utspelat sig under senare delen av 2015 och sommaren 2016, då flickan bara var 12 år gammal.
http://lokaltidningen.se/gjorde-12-arig-flickvan-gravid-%E2%80%93-doms-for-valdtakt-/20170413/artikler/170419777/1465

Nån som vet något om detta?

............................

Länk till dom: (FB) Malmö: Gjorde 12-årig flickvän gravid – döms för våldtäkt

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2017-04-20 kl. 01:27.
Citera
2017-04-14, 13:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nån som vet något om detta?
Eftersom straffet fastställts så var det nog våldtäkt.
Citera
2017-04-14, 14:15
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Eftersom straffet fastställts så var det nog våldtäkt.
Blir väl våldtäkt per automatik pga. åldersskillnaden? Även om ett "samtycke" ägt rum så kan hon inte samtycka på riktigt eftersom hon inte har åldern inne och därför inte mognaden att ta alla konsekvenser i beaktande.
Citera
2017-04-14, 14:59
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Blir väl våldtäkt per automatik pga. åldersskillnaden? Även om ett "samtycke" ägt rum så kan hon inte samtycka på riktigt eftersom hon inte har åldern inne och därför inte mognaden att ta alla konsekvenser i beaktande.

Jag tror att brottsrubriceringen blir våldtäkt per automatik. Däremot behöver inte domen bli det.
Citera
2017-04-14, 15:01
Medlem
she wanted it. hon var hans flickvän och ville ha samlag. töntigt o klassa det som våldtäkt. sen borde inte barn skaffa barn men det är därför abort finns.
Citera
2017-04-14, 15:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
När blev svenska män såna talibaner?
På min tid ansågs det otroligt skämmigt om man gick tillbaks till högstadiet (grundskolan som det kallades för) för att hitta en brud - och då talar jag om 17-årig kille, 14-årig tjej! Den här snubben har dels gått ut gymnasiet sen länge, dels går han tillbaka till MELLANSTADIET för att hitta någon han kan få.

Man gör inte en tolvåring gravid. You KNOW this. Lord have mercy
Citera
2017-04-14, 15:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
she wanted it. hon var hans flickvän och ville ha samlag. töntigt o klassa det som våldtäkt. sen borde inte barn skaffa barn men det är därför abort finns.
Vad tror du händer när en tolvåring går till abortkliniken? *
Hennes föräldrar basar/ansvarar över henne tills hon är 18!

* är inte 100% mem tror de är tvingade att anmäla.
Citera
2017-04-14, 15:55
Medlem
Citat:
På min tid ansågs det otroligt skämmigt om man gick tillbaks till högstadiet (grundskolan som det kallades för) för att hitta en brud - och då talar jag om 17-årig kille, 14-årig tjej! Den här snubben har dels gått ut gymnasiet sen länge, dels går han tillbaka till MELLANSTADIET för att hitta någon han kan få.

Han träffade henne iofs när han var 16.
Citera
2017-04-14, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Han träffade henne iofs när han var 16.

Han var 16 och hon var _10_ ?
Citera
2017-04-14, 16:18
Medlem
dennziils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshufvud
Han var 16 och hon var _10_ ?

Nej han var 16 när det hände, men är nu 18 år.
Citera
2017-04-14, 17:19
Medlem
Drinkycrows avatar
Hade han inte gjort henne gravid hade det nog inte hänt något. Fattar inte hur en sextonåring kan tända på en tolvåring. Hon blev ju inte gravid med en gång heller utan så småningom så man undrar ju hur dålig insikt föräldrarna hade i hennes liv.
Citera
2017-04-14, 17:24
Medlem
Citat:

Det verkar som att det var hans sista terminen i nian, samt under sommaren innan gymnasiet.

Citat:

Vet du att det var en svensk kille som det rörde sig om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in