2017-04-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Visst är det jättekonstigt, men det är för att det hela inte har hänt. Okej lastbilen körde fram genom gatan självklart (det finns det film på) men den s.k. "terroristen" är uppdiktad och alla som vistades på drottninggatan var statister. Globalisterna och NWO har hela det svenska polisväsendet i sin makt så även dess lakejer i rosenbad som låter en sådan här fals flag operation genomföras i dagsljus. Tänk lite själv, NWO har sina fingrar med i allt, du är inte fri, feminism och ultraliberalism ligger bakom det här. Alla offer är imaginära, men ändå inte då dom kapats ur sina kroppsliga skal av ödlor som spelar människor. TÄNK LITE SJÄLV VA!

Det är just tänker själv som jag gör, varför har ingen gått ut eller publicerat bilder eller film på Akilov i lastbilen/Åhléns/hoppar ut ur lastbilen. Mtp alla som var där.
Citera
2017-04-14, 10:23
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Har du missat det faktum att han efter kapningen tog en sväng runt kvarteret ovanför Drottninggatan för att lära sig köra lastbilen, innan han stannade upp och sedan accelererade nedför Drottninggatan? Det var alltså inte kapning och sen direkt ned mot Drottninggatan utan han åkte runt i minst en cirkel innan, samt det finns vittnen som säger att lastbilen stannade upp , bland annat fd. sångerskan Hanna Graaf.

När han tog bilen stod den på AF kyrkogata med nosen mot Sveavägen. Han kör vänster på holländaregatan, förbi wallingatan, uppför Kammakargatan, nedför Drottninggatan, nåt hinder gör att han svänger av Drottninggatan vänster nedför wallingatan, höger mot enkelriktning på holländaregatan och sedan höger mot enkelriktat på AF kyrkogata för att slutligen svänga vänster in på Drottninggatan igen. Så har inledningen beskrivits. Verkar oplanerat enl min mening. Han hade lätt kunnat fastna mot mötande trafik på de enkelriktade gatorna.
Citera
2017-04-14, 10:27
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
När han tog bilen stod den på AF kyrkogata med nosen mot Sveavägen. Han kör vänster på holländaregatan, förbi wallingatan, uppför Kammakargatan, nedför Drottninggatan, nåt hinder gör att han svänger av Drottninggatan vänster nedför wallingatan, höger mot enkelriktning på holländaregatan och sedan höger mot enkelriktat på AF kyrkogata för att slutligen svänga vänster in på Drottninggatan igen. Så har inledningen beskrivits. Verkar oplanerat enl min mening. Han hade lätt kunnat fastna mot mötande trafik på de enkelriktade gatorna.

Precis, det är det jag försöker komma till.
Hade han börjat vansinnesfärden redan när han gjorde cirkeln så hade det möjligtvis tagit slut redan innan det börjat, därför var han smart nog att köra kolungt innan han kom till Drottninggatan (stannade för rödljus, enkelriktade gator, bilar som parkerar m.m)
Citera
2017-04-14, 10:28
Medlem
Uzbekiska myndigheter slog larm om Rakhmat Akilov innan fredagens terrordåd.
Citat:
Enligt landets utrikesminister ska informationen ha nått Sverige via annan västerländsk makt.
Enligt ministern ska Akilov ha haft samröre med IS och utretts för terrormisstankar inför dådet, rapporterar Reuters.

Det är Uzbekistans utrikesminister Abdulaziz Kamilov som är källan till de nya uppgifterna. Enligt ministern kopplas terrordådet samman med jihadistsekten Islamiska staten, som Akilov ska ha blivit rekryterad av i samband med att han lämnade Uzbekistan 2014.
http://www.expressen.se/nyheter/uzbekistans-utrikesminister-akilov-hade-kopplingar-till-is/

Vilket eventuellt skulle kunna överensstämma med vad Säpos Anders Thornberg tidigare meddelat:

Citat:
Efter att Akilov greps höll polisen och Säpo en gemensam presskonferens där säkerhetspolischefen Anders Thornberg bekräftade att 39-åringen funnits på deras radar - men avfärdats. "Utredningsarbetet har hittills visat att den anhållne mannen inte förekommer i något av Säkerhetspolisens aktuella ärenden", hette det då.
– Han har förekommit tidigare i vårt underrättelseflöde. Det rör sig om enstaka uppgifter som Säpo fick förra året i form av underrättelse. Vi arbetade med uppgifterna vi fick, men uppgifterna gick inte att belägga, sa Anders Thornberg då.
http://www.expressen.se/nyheter/uzbekistans-utrikesminister-akilov-hade-kopplingar-till-is/

Säpo har alltså medgett att man fått tips om Akilov under 2016. Om det är från Uzbekistan eller annat håll har man inte klargjort.
Samtidigt ska Uzbekistan efterlyst Akilov i februari 2017 enligt uppgift:

Citat:
Han efterlystes av Uzbekistan i februari i år misstänkt för brott förenade med religiös extremism, uppgav en källa inom det uzbekiska rättsväsendet tidigare i veckan till den ryska nyhetsbyrån Interfax. Fallet öppnades på grund av "produktion eller spridning av material som utgjorde ett hot mot allmän säkerhet" och "deltagande i religiösa och extremistiska organisationer", uppger källan.

Säkerhetspolisen vill inte kommentera uppgifterna som Uzbekistans utrikesminister Abdulaziz Kamilov gått ut med.

– Vi kan varken bekräfta eller dementera den typen av uppgifter. Rent generellt kan jag säga att vi har ett samarbete med en rad säkerhetsorganisationer, framför allt ute i Europa, säger Karl Melin vid Säpos presstjänst.

Kan ni bekräfta om informationen har nått Sverige?

– Det vi tidigare har sagt när det gäller det här ärendet är att vi hade fått in enstaka underrättelseuppgifter som inte gick att belägga. Och det var under förra året.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6674549

Enligt Säpo låter det som att de inte haft kännedom om att Akilov var efterlyst 2017.
Citera
2017-04-14, 10:28
Avslutad
Generellt så ser det ut som att Sverige har tjänat på den här attacken. Den var liksom efterlängtad.

Och god utdelning på bara 3 döda, Norge behövde 80 döda för att få lite sympati.

Äntligen få Sverige sälla sig till de stora landen, Belgien, 'Frankrike, Ryssland, England.

Löven får agera landsfader och statsmannamässigt mana till samling och lugn.

Polisen får lite beröm för första gången på 10 år.

Stockholm är äntligen den metropol, capital of scandinavia som man eftersträvat.

Många får agera hjältar.

Även de anhöriga verkar nöjda att deras närmsta dog eftersom man får så mycket kärlek.

Ingen verkar hata gärningsmannen. Inte en enda. Han var liksom förväntad, och efterlängtad?

Bör han då egentligen dömas? Jag tycker det är fel. Ok, något halvår i vård och terapi, men inte mer.
Citera
2017-04-14, 10:31
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
SUCK!!!

Vad är det vi försöker komma fram till i den här tråden med mer än tiotusen inlägg nu?
Vi försöker komma fram till NÄR, var och hur händelser utspelat sig klockan 14:53 den 7 april 2017 på Drottninggatan i Stockholm. Vi kan naturligtvis vänta ett halvår eller ett år på fuppen, men jag är lite mer otålig än så.

Det förekommer en rad totalt felaktiga uppgifter i den här tråden, i media etc (är det, de som du kallar källor? Låt mig ge ett exempel: "lastbilen kapades kring 14:30". Det är ju uppenbarligen felaktigt. Jag antog i min första sammanställning (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) av händelseförloppet att kapningen skett 14:51. Det tror jag inte längre. Jag tror att den skedde under minuten 14:52. Aftonbladet skriver i sin sammanställning (idag) indirekt att kapningen skedde 14:50.
Jag vill ha fram fakta! Jag tror inte att Aftonbladet, Expressen eller någon annan har för avsikt att ljuga om händelseförloppet, men det stör mig att dessa mediagiganter inte har kunskap nog att inse att vad de påstår i sina artiklar inte stämmer överens med vad som verkligen hände.

Därför vill jag ha fram den exakta tidpunkten när larmet kom in. Sen kan man justera för de sekunder det tar att ta upp luren och ringa. Vi pratar i det aktuella fallet med kvinnan i SVT-intervjun om max fem sekunder.
Har vi den exakta tidpunkten för larmet så kan man beräkna övriga händelser med en felmariginal av 5-10 sekunder (t ex när fordonet blev kapat beroende av hastighet under de första "svängarna" kring AF kyrkan).

Känner vi till den exakta tidpunkten så kan vi presentera en mer precis teori om när saker har inträffat som kommer leda till att mediagiganterna skärper sig i sin rapportering (jag har gjort det förr).

Om man inte är intresserad av vilken sekund saker hände (vilket jag i o f s kan förstå) så bör man inte delta i den debatten!
TV4 visade just nu ett inslag "En vecka efter...". En röd banner ger tiden för Kraschen till 14.53. Då är det 2 minuter till första fotot. eller hur.
Citera
2017-04-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
svt text:

"Flera personer bakom namnet Akilov

Scandic Hotels AB har betalat ut över
340.000 kronor i lön till den terror-
misstänkte Rakhmat Akilov de senaste
åren.

Men när bilder på honom började
spridas kunde hotellkedjan bara
konstatera: det är inte honom de har
haft anställd.

Av uppgifter hos Skatteverket framgår
att Rakhmat Akilov har fått lön från
flera olika arbetsgivare i Sverige

Det har redan tidigare framkommit att
Rakhmat Akilov har använt minst två
olika identiteter i Sverige.

När han sökte uppehållstillstånd
gjorde han det exempelvis under namnet
Rahmatjon Kurbonov.

I vissa fall kan man få ett tillfäl-
ligt uppehållstillstånd i Sverige om
man samtidigt har ett arbetstillstånd.
Men för namnet Rakhmat Akilov finns
inget sådant enligt Migrationsverket.

Om lönen från Scandic Hotels AB
verkligen gått till den person som nu
är häktad under namnet Rakhmat Akilov
är långt ifrån självklart.

Men de här nya uppgifterna som SVT
Nyheter nu kan avslöja visar att det
även är åtminstone två personer som
använt identiteten Rakhmat Akilov. "

Man baxnar ju mer och mer efter varje ny uppgift..

Det måste ju vara någon/något som medvetet försöker sänka Sverige
Eller ska ett folk få leva med att helt okända människor/potentiella brottslingar/terroroister använder valfria identiteter i landet? Ska folket leva med att man inte har koll på vem som uppehåller sig här? Och att det - uppenbarligen - kan leda till precis vilka konsekvenser som helst.

De som genomför detta - etablissemanget - är ju bara ett verktyg..
Själva processen är dock oerhört destruktiv.

Wow vad sjukt det är.

PÅ min adress fann jag en mängd utländska namn som INTE bor här och ALDRIG nånsin bott här. Det tog mig nästan 6 månader att få Skatteverket att ta bort dom då de måste skicka brev och fråga dessa var de bor. Breven kom till mig, de flesta, något kom inte alls och jag fick förklaringen att den personen nog hade en c/o postbox fast denne var mantalsskriven i min bostad.
Skatteverket sa att de fick inte samköra med andra myndigheter fast de gärna skulle vilja göra detta. Det berättades för mig at dessa personer kunde ha en mäng "benefits" från olika utbetalningar från våra skattemedel men at de inget kunde göra.
Dessa personer sas en del aldrig varit ens i Sverige.

Vet vi ens att Uzbeken är Uzbeken eller någon annan?
Han kanske är i Uzbekistan eller i Turkiet eller nån annanstans.
Citera
2017-04-14, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Uzbekistans utrikesminister går ut nu på morgonen och intygar att man varnat för Akilov..
Våra slapphända myndigheter har därmed blod på sina händer!
#jagärhär

Lysande. Nu kan han definitivt inte utvisas till Uzbekistan för han riskerar torteras och straff.

Han är nu Sveriges problem (och kostnad) så länge han lever.
Citera
2017-04-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil

Han hade också enkelt kunna vända på den gatan i gatukorsningen och köra tillbaka.

Den enkelriktade gatan är AF kyrkogata, var är Spendrups chauffören som lossande på just den gatan ? Polis tiger om det. Eller: hoppade han in i bilen ? Körde eller åkte med ?
Citera
2017-04-14, 10:34
Medlem
TbbWs avatar
Polisen har 14.53 som första larm
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-04-07-1453-Kontroll-personfordon-Stockholm/
Citera
2017-04-14, 10:35
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Precis, det är det jag försöker komma till.
Hade han börjat vansinnesfärden redan när han gjorde cirkeln så hade det möjligtvis tagit slut redan innan det börjat, därför var han smart nog att köra kolungt innan han kom till Drottninggatan (stannade för rödljus, enkelriktade gator, bilar som parkerar m.m)

OM han hade rekat/planerat, så borde han inte kört MOT enkelriktat, det väcker en hel del uppmärksamhet, utan tagit höger från AFKG (Adolf Fredriks kyrkogata) in på Olofsgatan, höger på Olof Palmes gata, sen kört in på Drottningatan från Olof Palmes gata. Alternativt åkt in via Klara Norra och Apelbergsgatan.

//BB
Citera
2017-04-14, 10:35
Medlem
duqus avatar
Finns det väggkameror i tuben som är så lågt placerade som 150 cm ?

Snacket går hos folk som sysslar med video på proffsnivå att den högra bilden är en från en takmonterad övervakningskamera typ Axis med bra optik, medan den vänstra är taget med en vanlig handhållen mobilkamera där skärpedjupet är mycket sämre. Vinklarna mot rulltrappan ska alltså påvisa kamerans höjd över markplanet.

Se själva:
https://s3.postimg.org/cko48zllf/h_jder.png

Om det stämmer att den vänstra bilden är från en mobil, har polisen en hel del att förklara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in