Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 00:52
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Likt? Det står på tillverkarens sida att de har patenterat sin gasdrivning. Dock ser det ju ut som att det är en HK416 klon som de har mixtrat med. Det är lite som BOFORS AK4 som egentligen är en mixtrad HKG3. Att Sverige inte tar in HK416 är för mig en stor gåta när de sedan årtionden redan har HKG3 och HKmp5.

Finns massor av tillverkare i USA producerar piston ar-15s
Citera
2017-04-11, 10:43
Medlem
http://instarix.com/media/BSnNVyWFlSZ
Citera
2017-04-12, 17:40
Medlem
Hur lång är utbildningen och vad är kraven för att komma in i insatsstyrkan?
Citera
2017-04-12, 18:53
Avslutad
Jag undrar lite var NI finns? Vanliga poliser är ju lite överallt, sen har jag hört att nästa steg är piketen som finns i Malmö, Göteborg, Stockholm o Umeå. Sen är steget till NI. Det är vad jag har lärt mig...

Kalla mig gärna dum, men jag är bara nyfiken.
Citera
2017-04-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag undrar lite var NI finns? Vanliga poliser är ju lite överallt, sen har jag hört att nästa steg är piketen som finns i Malmö, Göteborg, Stockholm o Umeå. Sen är steget till NI. Det är vad jag har lärt mig...

Dem är stationerade i STHLM
Citera
2017-04-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plehantar
Dem är stationerade i STHLM

Stockholm är stort, vet du vilket område?
Finns de på Kungsholmen eller kanske ute vid Solna där SÄPO är?
Citera
2017-04-12, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Stockholm är stort, vet du vilket område?
Finns de på Kungsholmen eller kanske ute vid Solna där SÄPO är?

Lilla essingen
Citera
2017-04-12, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Likt? Det står på tillverkarens sida att de har patenterat sin gasdrivning. Dock ser det ju ut som att det är en HK416 klon som de har mixtrat med. Det är lite som BOFORS AK4 som egentligen är en mixtrad HKG3. Att Sverige inte tar in HK416 är för mig en stor gåta när de sedan årtionden redan har HKG3 och HKmp5.

Rätta mig gärna om jag har fel men det jag har hört om H&K:s nya vapen är att de generellt sett är VÄLDIGT dyra i inköp. Bra vapen är det sagt, men dyra vilket kan vara en orsak till att länder tänker två gånger innan de lägger en order där.

Skulle väl dock kunna fungera i Sverige då vi inte behöver miljontals av de för att klara oss.
Citera
2017-04-13, 00:53
Medlem
Lasermopsens avatar
Någon som har ett hum om hur många de är? Tror det är hemligt. Men de måste väl jobba i skift om de alltid ska vara beredda på att rycka ut?
Citera
2017-04-13, 04:30
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Någon som har ett hum om hur många de är? Tror det är hemligt. Men de måste väl jobba i skift om de alltid ska vara beredda på att rycka ut?

40-50 personer har jag för mig på ett ungefär.

tror dem kommer bli fler efter dådet.
Citera
2017-04-13, 08:24
Medlem
X-limers avatar
http://bjuv.lokaltidningen.se/storyimage/SE/20170409/artikler/304099998/AR/0/AR-304099998.jpg&MaxW=660&MaxH=440&Q=100&IsoModifiedD ate=
https://www.lwrci.com/p-329-ic-a5.aspx

NI har uppenbarligen gått från HK G36 till en AR-15-lösning.

Ovan karbin är dyrare i inköp än HK416. SOG har gått från HK416 till ovan.

NI håller inte till på Lilla Essingen.

Den numerär som nämns i tråden stämmer inte.

Fakta som motbevisar allt detta finns tillgängligt från offentliga källor.
Senast redigerad av X-limer 2017-04-13 kl. 08:26. Anledning: Ytterligare information
Citera
2017-04-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Piketen heter numera förstärk regional insatsstyrka och finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under dessa finns fyra regionala insatsstyrkor i Bergslagen, öst, mitt och nord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in