2017-04-12, 13:22
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Enl en DN-artikel om en som var på plats och hjälpte till/hjälpte en kvinna som blev påkörd vid Åhlens så slog folk på dörren (med järnrör) för att hindra mannen att ta sig ut/komma undan.
Artikeln finns i tråden någonstans..
https://www.youtube.com/watch?v=eP6JyHiogdE
kolla 4-7 s
Citera
2017-04-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
https://youtu.be/eP6JyHiogdE?t=6

Tittar man precis där i denna film på lastbilen när den kraschat, så är förarens dörr helt demolerad och folk som försöker får inte upp dörren.

Det betyder att GM måste ha tagit sig ut genom högerdörren som man inte ser i filmen. Men han måste också då ha sprungit runt bilen på väg ner till tunnelbanan.

Troligtvis klivit ut på andra sidan och hanmna inne i Åhlens parfymavdelning, och sen ut och ner till vänster om bilden. Många filmande, så han finns säkert med på någon av dessa från rätt vinkel.
Citera
2017-04-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jag hade heller inte sett den tidigare. Hör jag en tjej nervöst grina/fnittra (ni vet, en såndär knasreaktion) eller skrattar hon på allvar? Två tonårstjejer en i ljus bomber, springer förbi tidigt framför kameran

https://www.youtube.com/watch?v=eP6JyHiogdE

Där ser man ju tydligt hur en man med järnrör slår på lastbilen !...undra hur GM tog sig ur och bort..?
Citera
2017-04-12, 13:30
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Där ser man ju tydligt hur en man med järnrör slår på lastbilen !...undra hur GM tog sig ur och bort..?
passagerardörren, genom åhlens(parfym) ut och ner i t-bana
Citera
2017-04-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka

Så kan det ju va.

Han ser rätt arg ut han med järnrör...en intervju med honom vill jag se! De andra försöker ju stoppa honom och motar bort honom
Citera
2017-04-12, 13:32
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Försökte kolla lite noggrannare nu och det ser ut som en trasig glasruta blockerar förardörren? (Alltså att skyltfönstret var av sånt laminerat glas som ska vara okrossbart.) Är det själva glasrutan någon slår mot för att det ska bli möjligt att öppna?
Ja, det stämmer. Det är inte dörren han slår på, det är en glasruta som blockerar förardörren. Uppenbarligen tog sig GM ut via passagerardörren. Det måste dock ha skett jävligt fort ty den explosiva branden startar ju precis efteråt.

Skulle vara intressant att se lastbilen från andra hållet eftersom GM uppenbarligen hoppade ut den vägen.
Citera
2017-04-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Troligtvis klivit ut på andra sidan och hanmna inne i Åhlens parfymavdelning, och sen ut och ner till vänster om bilden. Många filmande, så han finns säkert med på någon av dessa från rätt vinkel.

När "explosionen" och branden sker så har han troligen all möjlighet att smita in genom Åhléns och till T-banan vid den andra utgången.
Citera
2017-04-12, 13:34
Medlem
silverbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Bör han inte fastnat på åhlens övervakningskamera/or?
Parfymavdelningen är väl en av avdelningarna som bör ha heltäckande övervakning.
Citera
2017-04-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
När "explosionen" och branden sker så har han troligen all möjlighet att smita in genom Åhléns och till T-banan vid den andra utgången.

Gissar på att det sker i samband med första smällen eller strax innan. Dels för att han troligtvis tänt på, och så även bränt sig.
Citera
2017-04-12, 13:35
Medlem
vichy6s avatar
Någon som sett en bild på om krockkudden i bilen aktiverats? Det är ju inte direkt något du 3 sek senare kliver ut i från tänker jag.

Om han tog sig ut direkt borde det väl vara upptäckten av bombmaterial som skapar paniken en stund senare när alla springer.

Sedan kanske jag har missat varifrån eld och rök kommer ifrån om inte bränsletanken.
Har ni lyssnat på intervjun från han som befann sig på Åhléns parfymavdelning? Kan tyvärr inte länka då jag inte minns ( kanske en pod). Han säger iaf att bilen stannar en meter bakom honom.

Ursäkta pladdret, men jag vill försöka få en bild.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
*(rest and recreation)

Det tror jag också är det uppenbara, Sverige är perfekt för att gömma sig (skattefinansierat såklart) och gro i.

Tack! Fick inte fram rätt ord i huvudet och drog till med det jag hade på tungan.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Så kan det ju va.

Han ser rätt arg ut han med järnrör...en intervju med honom vill jag se! De andra försöker ju stoppa honom och motar bort honom
han kanske inte fattar vad som hänt, bara trodde att det är en olycka och att han skulle hjälpa chaffisen komma ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in