2017-04-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vilken bild syftar du på?
Det var en bild som fanns på https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Den verkar dock borttagen. Hittar inte den i alla fall.

Det var en manskropp i två delar.

Men såg en video där det sägs att det görs återupplivningsförsök på Chris, vilket hade varit onödigt om kroppen är i två delar.

Om det nu är Chris i videon jag såg.

Nån annan kanske kan klargöra vidare.
Citera
2017-04-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande.svensk
Det var en bild som fanns på https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Men såg en video där det sägs att det görs återupplivningsförsök på Chris, vilket hade varit onödigt om kroppen är i två delar.

Var det en delat kropp så var det Ebba...
Citera
2017-04-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volojo
Igår kväll visade SVT bilder på de avlidna från attacken, på alla utom den lilla flickan. Annars när man pratar " flyktingar. " är det alltid barn med i reportagen. Har man en agenda eller ????

Ebba var den enda vars identitet inte offentliggjorts vid det tillfället. Senare i TV4 så gick dock föräldrarna ut med identiteten.
Citera
2017-04-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Var det en delat kropp så var det Ebba...
Nej, detta var en annan bild. Man såg tydligt att det var en man.

Men som sagt. Kan ha varit en random bild från en annan händelse.
Citera
2017-04-12, 08:13
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det stjäls en del fordon - lastbilar, skåpbilar, hjullastare, grävskopor. En del av dessa har sista året används bl a som murbräckor för smash-and-grabb inbrott inte långt från Drottninggatan. Andra har hittas tömda på sin last. Åter andra har rullat utomlands för att aldrig mer återkomma.

Att chaffören vid en stöld skulle misstänka att hans stulna fordon med öl i just skulle användas som mordverktyg i ett massmord några hundra meter bort, är inte så troligt (om han inte är inblandad.)

Skulle tro att man först försöker stoppa stölden, därefter kanske springer efter för att se vart bilen åker. Efter det svär man en stund, checkar av sina skador och ringer kanske först ägaren dvs arbetsgivaren. Efter det ringer man polisen. Om han nu inte såg påkörda personer som han sprang fram till, för då gör man detta först. Att han inte inom någon minut sätter sig telefonledes i väntekön för inrapporterade stölder hos 112 - ja det är ofta kö där - är kanske inte så konstigt.
Diskussionen är ju lite töntig. Du blir bestulen på ditt fordon och även påkörd. Om inte 112 ska användas då är ju märkligt.

Däremot om chauffören inte var svensktalande( okunnig om tfnnr t ex ) och mobilen låg kvar i fordonet, då är det en helt annan sak vi diskuterar.
Citera
2017-04-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferrarixd33turbo
Här kan du se när han talar, är säker på att han är en muslim.

http://www.expressen.se/nyheter/akilov-bodde-30-meter-fran-spendrups-chauffor/

Vadå muslim. Det låter som en klockren sydamerikan. När blev de muslimer enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Återigen är det förflyttningen som syns på fotot i Daily Mail jag kritiserar då elden är släckt. Där syns läkaren Pernilla. Ingen explosionsrisk, flera poliser och medicinsk idioti. Var fanns räddningstjänst och alla ambulanser?

Det låg en bomb i förarhytten, eller hur?

Den blå grejen som Akilov håller i på en av bilderna är rimligen en telefon, ja. Som han pratar i?
Citera
2017-04-12, 08:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Nu vet vi inte i vilken ordning vilken fråga har ställts eller på vilket sätt. Kanske har reportern inlett med att säga, att de bodde 30 meter ifrån varandra under x månader, och frågar om han känner den grannen, varpå han svarar "nej nej inte länge" och sedan får frågan om han känner igen honom "nej nej jag har aldrig sett honom där" (edit: vilket oxå kan stämma med tanke på att det verkar syftas på Hjulsta-adressen, där GM var skriven men aldrig bodde).

Tänk även på att om han inte talade särskilt bra svenska kanske han inte förstod frågorna korrekt eller lyckades formulera sina svar så att de motsvarade det han avsåg att säga. Jag bor själv utomlands och har haft en hel del språkförbistringar... Jag skulle inte lägga särskilt mycket fokus på chauffören utifrån den här intervjun, den är alldeles för tunn för att ens spekulera kring. Om han är inblandad lär det uppdagas på annat håll.

Sant. Läste bara artikeltexten, kollar sällan tillhörande klipp. Det går dock inte komma ifrån att det är en obekväm såväl som märklig slump att de skulle varit skrivna på samma innergård så sent som 2015.
Citera
2017-04-12, 08:17
Medlem
Citat:
Nej, detta var en annan bild. Man såg tydligt att det var en man.

Men som sagt. Kan ha varit en random bild från en annan händelse.

Jag har inte sett någon bild på Chris utan filt på. Kroppen låg dock inte i delar utan ser ut att vara intakt.
Citera
2017-04-12, 08:17
Medlem
GMs identitet? Verkar ju väldigt snurrigt här. Undrar NÄR Mig-verket fick klart för sig att han använt 2 identiteter. Har ju gått väldigt lång tid från första ansökan (nov -14?) till beslut om utvisning nu i år. I vilken identitet sökte han till att börja med?

Likaså Scandics uttalande om att det inte är GM som arbetat hos dem, men att namn/p-nr stämmer med GM.

Vad gör gränspolisen med personer från Uzbekistan som vägrar att åka tillbaka frivilligt? Jag vet att de hamnar i förvar men hur länge kan man sitta där om man fortsätter vägra? Verkar ju som att i princip ingen tvångsutvisas dit mht hur det är i landet.
Citera
2017-04-12, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag har inte sett någon bild på Chris utan filt på. Kroppen låg dock inte i delar utan ser ut att vara intakt.
Ok. Låter "bra" höll jag på att säga. Tack för att du bekräftade.
Citera
2017-04-12, 08:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Jämförde din länk med tidigare länkade bilder från www.ganrapesweden.com , inga bilder har tagits bort bara lagts till efterhand. Det är hitintills endast ett manligt dödsoffer - Chris. Skulle tro att hans kropp inte var i "två delar".

Att visa bilden på flickebarnet, vars ansikte inte syns, borde inte vara omöjligt om bilden beskärs, överkroppen, armar och huvud är helt oskadat. Tycker för övrigt att den bilden är väldigt hemskt -även beskuren från det värsta. Men som symbol för vad en terroristidiot kan ställa till med även mot ett elvaårigt barn är den tydlig. Om anhöriga inte motsätter sig det är bilden beskuren en bild minst lika talande och kraftfull som bilden på pojken på stranden.
Citera
2017-04-12, 08:37
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
Vadå muslim. Det låter som en klockren sydamerikan. När blev de muslimer enligt dig?

Hur får du förvrängt ljud och en totalblurrad bild till "Klockren Sydamerikan"? Hans brytning låter varken spansk eller Portugisisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in