2017-04-11, 19:32
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Enda komiska är att du inte kan bemötta en seriöst konspiration med riktig fakta, det jag visade är bevis men får ingen seriös och bevis på att det inte skulle vara fejk eller missriktat.

Du länkar till tre hjärndöda klipp på youtube, inget eget utan du sväljer påhittat skräp av föreningen pantade pundare!

Var du där? Troligen inte utan du sitter i en skyddad verksatd.

Har du drabbats av att en anhörig till dig, nej för då hade du inte haft den empatilösa skitstövelstilen.

Tråden visar på att det finns okunniga nollor som spyr ut massa skit, för de vet inget, kan inget och förlitar sig på youtube klipp och flyttar målstolpar.

Fyra människor är döda, två är fortfarande på intensiven och idioter sitter i tråden fegt bakom sina tangentbord och misskrediterar dessa männsikor och detas anhöriga.

GM har till och med erkänt, men då ska ni väl påstå att denne är betald, precis enligt den manual ni verkar ha.

Inget av det som ni vill framhålla som mysko är annat än ren och skär okunskap. Men det finns inget förbud att vara mentalt impotent.
Citera
2017-04-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jösses pajas - är det där verkligen terrorövningen..?

Din länk:
I torsdags anordnade Stockholms läns landsting en kurs för en grupp krisstödjare. Det är läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.

Terroristövningen:
Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen har under två dagar genomfört en gemensam övning. Syftet var att öva samverkan mellan myndigheterna vid ett terroristattentat i Sverige.

Och nej, jag har fortfarande inte påstått att övningen inte skedde i Stockholm, jag bara ber om bevis för ditt tvärsäkra påstående att den var här...
Men jättejättegärna får du visa när jag skulle ha ljugit

OK - läste hela länken och det är INTE samma övning..
Militärens /polisens övning bygger på en lag från 2006, denna landstingsövning har å andra sidan genomförts i hela 17 år..
Precis som jag skrivit så många gånger nu - myndigheter och militär övar hela tiden....
Rätt kul att hon i artikeln vänder på ert trams med det även du själv citerat "– Varje gång vi har hållit den här utbildningen har det hänt något i anslutning till den, även om det hittills inte hade varit i Sverige, säger hon " - dvs det går alltid att hitta samband om man bara söker tillräckligt långt bort...

Men nu börjar jag tröttna på alla osmakliga idioter i den här tråden - självklart hände dessvärre det som hände, givetvis finns det terrorister, och Illuminati ligger inte bakom allt obehagligt som sker dessvärre, tänkt vad enkelt allt hade varit då...

De lär veckan innan Palme mördats övat på ett Scenario att Palme mördades och ingen klarade av att göra det de övat innan.

Detta är dock ett påstående från Leif GW Persson, det finns i hans triologi Välfärdstatens Fall.

Så visst kan samband inträffa så att övningar ligger nära verkliga händelser.
Citera
2017-04-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Klassisk krigsstrategi är att skapa oreda först i ett land. Sprid lögner, myter, rykten.
Splittra samhället. Skapa grupperingar. Provocera fram konflikter.

Akilov kan lika gärna vara utsänd som självmordsbombare att ryssland för att skapa splittring i vårt land.
Lika sjukt som att den ryska propagandan om Sverige i hemlandet är total förljugen propaganda, har man de KBG-rötterna i sig att man kan inflitrera länder, spioner, sprida lögner, ljuga så kan man nog fan skicka in en mänsklig bomb också.

Jag säger inte att det är så, men om man får vara konspiratorisk.
Vad vinner man?
Jo, SD växer. SD är Putin-lojala.
Putin pumpar in miljoner kronor i olika länder och då i högerextremagrupperingar.
De organiserar kampanjer mot Hillary Clinton, Hjälpte Brexit, pumpar in pengar i Franska valet, och Nu i Tyska..... Allt för att försvaga EU och NATO.
Ryssland vill bli Världens moder igen och har stormaktsambitioner efter Sovjets fall. Därför måste de försvaga Nato, Varför är alla högerextrema partier som får stöd av Putin Anti-Nato och Anti-Eu?

Ja... bara en tanke franke.

Jag har i andra trådar kommit med min tanke att utvecklingen i Arabvärlden triggats igång av Wikileaks/Julian Assange.

I Aug 2010 släppte Wikileaks alla hemliga papper och där fanns många avsnitt om den vattentortyr som USA höll på med.
Vattentortyr är en metod som Korsriddarna använde främst i syfte att kristna muslimer genom skendränkningar, muslimen dör och den kristne föds.
Detta visste Bush, tortyren användes med den vetskapen av den symboliska betydelsen i muslimsk kontext av skendränkning.

Assange visste att dessa uppgifter skulle få en explosivitet i MÖ, och i Dec 2010 startade arabiska våren.

Putin ligger bakom Assange, Assange har många kontakter med ryska antisemiter och direkt in i Putins regeringskansli.

Jag tror att Putin har understött kriget i Syrien för att förvärra det, Putin har även sagt till Ungern, Bulgarien och de andra länderna att vägra invandrarna registerna sig i dessa länder för att tvinga upp flyktingmassorna upp till Tyskland-Sverige för att underbygga myten om att det var Sverige som var slutmålet.

syftet är att krossa väst som du säger, jag kom in på den här tanken efter att läst Johan Lundbergs utmärkta bok Ljusets Fiender. Samt genom spelfilmen och dokumentären om Julian Assange.

Vi ser på andra delar här på FB hur det exploderat i kränkande, hysteriska, rasistiska krevader från hjärndöda individer efter detta dåd och samtliga kräver mer eller mindre Diktatur, de jämställer Mänskliga Rättigheter, yttrandefrihet, demokrati med PK:ism och de vill inte ha mänskliga rättigheter alls.

Jag är helt med dig i tanken.
Citera
2017-04-11, 22:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
...Så visst kan samband inträffa så att övningar ligger nära verkliga händelser.

Ja, det är det jag försökt förklara i ett antar inlägg nu - det är nog näst intill omöjligt att hitta en enda dag på året som inte ligger i närheten av att någon myndighet genomför en övning.
Citera
2017-04-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
4. Varför övar samhällsskyddande instanser så ofta på terrordåd samma dag eller dagen innan ett terrordåd inträffar? Vad är liksom chansen att de är ute på övning för att sedan behöva vara med om "the real deal" nästan direkt efter? Så var det i New York 2001, London 2005 och jag tror även att det inträffade i Boston 2013. Är inte det inte lite märkligt?

Terrorattacker att lägga till på listan "övning som tätt följs av the real deal":

Westminister London 2017-03-22:
https://www.theguardian.com/uk-news/2017/mar/19/massive-anti-terrorism-drill-on-thames-cruise-ship

Nice 2016-14-07:
https://www.davidicke.com/article/378484/power-drill-nice-attack-theater-preceded-massive-drills

Paris 2015-11-17:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-11-17/hours-before-the-terror-attacks-paris-practiced-for-a-mass-shooting

Oslo 2011-07-22:
https://www.prisonplanet.com/norwegian-police-confirm-drill-identical-to-breiviks-attack.html

Finns fler.

Vidare intressant läsning:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3469066/Dead-bodies-strewn-tube-trains-tower-block-collapses-station-emergency-services-carry-drill-Europe-s -biggest-disaster-response.html

Allt detta en slump? KOM IGEN!
Citera
2017-04-11, 22:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaygetz
bla bla övningar

Allt detta en slump? KOM IGEN!

Ja, det är det jag försökt förklara i ett antar inlägg nu - det är nog näst intill omöjligt att hitta en enda dag på året som inte ligger i närheten av att någon myndighet genomför en övning.
Citera
2017-04-11, 22:36
Medlem
Citat:

* Stockholm 2017 - Samma dag

* Westminister London 2017 - 2 dagar innan

* Paris 2015 - "exercise on the very same day"

* Oslo/Utöya 2011 - "drill finished at 15:00 that same Friday"

* Bostons bombdåd 2013 - övade på bombdåd samma dag

* London 2005 - 2 dagar innan

* 9/11 - samma dag

Etc etc...

Inte bara "någon övning" utan ett identiskt scenario i samma geografiska region.
Senast redigerad av Shaygetz 2017-04-11 kl. 23:11. Anledning: Kom på en till
Citera
2017-04-11, 23:02
Medlem
Citat:

Nu reder vi ut det här en gång för alla Snackeplåsen!
Det har du påstått i flera inlägg att det är "näst intill omöjligt att hitta en enda dag på året som inte ligger i närheten av att någon myndighet genomför en övning". Jag vill gärna att visar källan till ditt påstående. Sammanställ gärna en lista så det blir överblickbart då det blir jobbigt att klicka in sig på de minst 100 länkar som du måste ha som källa. Det vore också toppen ifall du kunde highlighta alla terrorövningar som sker då de är de som egentligen är relevanta i denna tråd.

Jag hoppas att det är fler som ligger på dig om detta då det är dags att få ett riktigt svar från dig kring detta!
Citera
2017-04-12, 00:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaygetz
* Stockholm 2017 - Samma dag

* Westminister London 2017 - 2 dagar innan

* Paris 2015 - "exercise on the very same day"

* Oslo/Utöya 2011 - "drill finished at 15:00 that same Friday"

* Bostons bombdåd 2013 - övade på bombdåd samma dag

* London 2005 - 2 dagar innan

* 9/11 - samma dag

Etc etc...

Inte bara "någon övning" utan ett identiskt scenario i samma geografiska region.

Fortfarande undrar jag vad f-n poängen med detta är...
Varför skulle man utlysa en övning strax innan, eller samtidigt, som man planerar in en "false flag"!?
Men logik spelar ingen roll!? Det räcker att peka på att något är "konstigt"...

Jag åt köttbullar till lunch alla dessa dagar. Kan det vara en slump?! Skulle inte tro det. Alltså är det en sammansvärjning som omfattar kocken på mitt lunchställe. Typ. Idioti.
Citera
2017-04-12, 00:16
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför skulle man utlysa en övning strax innan, eller samtidigt, som man planerar in en "false flag"!?
Men logik spelar ingen roll!? Det räcker att peka på att något är "konstigt"...

Jag åt köttbullar till lunch alla dessa dagar. Kan det vara en slump?! Skulle inte tro det. Alltså är det en sammansvärjning som omfattar kocken på mitt lunchställe. Typ. Idioti.

Idén är naturligtvis att ha personal och utrustning på plats och att i förväg arrangera och filma och ta stillbilder som sedan kan utges för att vara från tidpunkten när "terroristdådet" ska ha skett.

För övrigt, nu när jag tittat i den stora tråden här på FB har jag läst om ett annat märkligt sammanträffande. En av de allvarligt skadade ska vara en väninna till den 69-åriga kvinna som är rapporterad död. Denna väninna arbetar (eller åtminstone arbetade vid tiden för attentatet ) på Kronan, skolan där Anton Lundin Pettersson härjade runt innan han sköts ihjäl. Hemskt att komma så nära två terrordåd. IN SWEDEN!?!?
Citera
2017-04-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av det.sociala.arvet
Idén är naturligtvis att ha personal och utrustning på plats och att i förväg arrangera och filma och ta stillbilder som sedan kan utges för att vara från tidpunkten när "terroristdådet" ska ha skett.
Tror du verkligen själv på att svenska myndigheter kan vara inblandade i en false flag och av den här typen?

Citat:
För övrigt, nu när jag tittat i den stora tråden här på FB har jag läst om ett annat märkligt sammanträffande. En av de allvarligt skadade ska vara en väninna till den 69-åriga kvinna som är rapporterad död. Denna väninna arbetar (eller åtminstone arbetade vid tiden för attentatet ) på Kronan, skolan där Anton Lundin Pettersson härjade runt innan han sköts ihjäl. Hemskt att komma så nära två terrordåd. IN SWEDEN!?!?
Du kommer ofrånkomligt att hitta sammanträffanden av den här typen. Sverige är ett litet land.

Sex grader (eller färre) av separering: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation
Citera
2017-04-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men logik spelar ingen roll!? Det räcker att peka på att något är "konstigt"
I vissa lägen kan det vara intressant. 9/11 är ett sådant exempel. Ett antal övningar pågick = skapar förvirring, piggy backing av kommunikationer och fiktiva scenarier som först i efterhand visar sig vara skarpa, fördröjning av skarpa insatser och i fallet med jaktflyginsatser, se till att flertalet enheter finns någon annanstans.

I fallet med händelserna på Drottninggatan ser jag däremot inget skumt med eventuella övningar. Hotbilden fanns där och det var nog bara en tidsfråga innan något hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in