Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Ja visst finns det uppgift på att han hade handskar (tror jag läste det i AB)?
Men tänker på maskeringen; finns det något nämnt om att man hittat hans rånarluva (el vad han nu hade på sig)?
Visst borde polisen annars ha dammsugit alla papperskorgar etc som fanns/finns längs hans flyktväg, har inte läst nåt om att man sökt efter masken.
Tänker tex på Mihajlovic; visst hittade man hans keps i en papperskorg nära NK?
Om han hade handskar så blir ju detta väldigt märkligt. DNA förstörs som sagt vid brand. Hela hytten var ju utbränd. Inga fingeravtryck, ingen DNA. Det är i så fall om de hittat brända kläder hemma hos honom som har material från lastbilen på sig. De lär väl dock inte ha hunnit testa det i labb ännu kan jag tänka mig.
Jag tror inte han slängde luvan utan jag tror han stoppade den i fickan. Han som körde bilen verkade ganska målmedveten med att han ville komma undan. Dessutom lyckades han med konststycket att ingen filmade honom när han gick/sprang därifrån.
Hur polisen blixtsnabbt fick fram en bild med honom från tunnelbanans rulltrappa kan man fundera på. De måste rimligtvis ha haffat folk som sett honom och sen låtit dessa titta på videoinspelningen från tunnelbanan och sedan har dessa vittnen pekat ut honom. Det gick snabbt dock, när jag först upptäckte att dådet hade skett så var klockan kring 17.00 vill jag minnas och då var tunnelbanebilden i alla medier.