2017-04-11, 10:41
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jo skattemedel och hur de används. Att alla ska få ha en advokat och allt detta köper jag. Men inte att de ska få ha det så bra. Det stör mig. Fängelse vore drömmen för pensionärerna. Bra mat, utepromenad en timme om dagen. Duscha varje dag. Tv plugga och spela sällskapsspel och träna på gymavdelningen osv.

Sluta tro att det är nåt paradis att sitta inlåst på livstid i Sverige. Jag har hellre min farmor på äldreboende än på Kumla. Alla dagar i veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrugsBunny7
När han får livstid fängelse kommer han sitta i ett SVENSKT fängelse hela sitt liv? Eller kan det hända att han skickas hem till Uzbekistan och avtjänar sitt straff där? Hoppas det, annars kommer vi Svenskar få betala för att han ska få bo på hotell hela sitt liv.

Kan väl i själva verket ha varit hans mål. Dvs betald kost o logi med god standard känns förmodligen bättre än att utvisas till någon superfattig håla i det slitna hemlandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
1. Han är inte dömd.
2. Man kan inte förverka sitt människovärde eller sina mänskliga rättigheter.
3. Du underskattar vad det innebär att bli av med sin frihet.

Och pensionärernas människovärde, leva oduschade, sitta med avföring i blöjor 10 timmar mellan bytena. Kall äcklig mat, larver i liggsåren.
Citera
2017-04-11, 10:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lite oklart vad "sitt land" betyder i sammanhanget, eftersom han tydligen anser att Sverige "bombar hans land" - dvs. Syria - och därför är han berättigad att "bomba tillbaka"..

Hur kan det vara oklart? Han är ju Uzbek från Samarkand.
Citera
2017-04-11, 10:43
Medlem
Är det verkligen ingen som lyckats få en identitet på den svenska kninnan som omkom? Hon lär ska komma från Uddevalla. Men vem är hon?
Citera
2017-04-11, 10:43
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Var ett barn som ramlade ur en barnvagn och dels en kvinna som stod och höll sin bebis,det var hon/dem som uteliggaren (?) /den härjade mannen som intervjuats på TV, räddade då hon blev paralyserad och inte flyttade sig självmant.
Ah just det, honom minns jag.
Tack för svar.
Citera
2017-04-11, 10:44
Medlem
flertalet av människor har inte telefoner med bra kamera - bara sista 2 årens toppmodeller o knappt det
Citera
2017-04-11, 10:45
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kan väl i själva verket ha varit hans mål. Dvs betald kost o logi med god standard känns förmodligen bättre än att utvisas till någon superfattig håla i det slitna hemlandet.
plus 400:- i veckan, ja och sedan börjar han planera en rymning kanske
Citera
2017-04-11, 10:47
Medlem
rotesaus avatar
Ekot´s direktsändning tog precis in några sekunders live-ljud från förhandlingen bakom stängda dörrar
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrugsBunny7
Kommer man få se rättegången live när den hålls ?

Rättegången kommer inte hållas före valet 2018.
Dan Eliasson sade redan att det kommer dra ut på tiden.
Allt för att S inte skall stå nakna inför vad han kan säga i Tingsrätten.
Citera
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det finns säkerligen en stor mängd filmat material som ej är tillgängligt för media eller allmänhet. När du skriver mosas av en lastbil så blir jag tårögd. Fy faen vilket helvete det måste ha varit.
Om vi tittar tillbaka på terrorattentatet 2010 så fick vi till slut se material från övervakningskameror när tomten sprängde sig själv. Det är högst sannolikt att media kommer få tillgång till fler videos, när det sker vet jag inte.
Citera
2017-04-11, 10:48
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Och pensionärernas människovärde, leva oduschade, sitta med avföring i blöjor 10 timmar mellan bytena. Kall äcklig mat, larver i liggsåren.
Återigen, det ena har inte med det andra att göra.

Om du vill verka för en utveckling där Sverige frångår de principer som kännetecknar en rättsstat så är det bara att engagera dig för ett mer autoritärt alternativ, men svaret på dina frågor är alltså att det ser ut som det gör för att vi är en rättsstat. Alla som arbetar inom statsapparaten har regler att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in