2017-04-10, 23:57
Medlem
Provokatörs avatar
Förmodligen kommer vi få se ett frisläppande av MGM #2 imorgon.

/Provokatör
Citera
2017-04-10, 23:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vänta dig inte för mycket av JE , det är en riktig hal typ. KA är nog för korkad för förstå hur dumt det vare att byta honom.
Jaha, jag trodde det ingick i proceduren att försvararen redogör för den misstänktes inställning i skuldfrågan i samband med att denne begärs häktad.

Det måste ju i så fall innebära att MGM inte vill uttala sig huruvida han är skyldig eller ej. I går så påstods det ju att han sjungit ut.
Citera
2017-04-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jaha, jag trodde det ingick i proceduren att försvararen redogör för den misstänktes inställning i skuldfrågan i samband med att denne begärs häktad.

Det måste ju i så fall innebära att MGM inte vill uttala sig huruvida han är skyldig eller ej. I går så påstods det ju att han sjungit ut.

Jo visst, men om nu JE blir kvar som hans ombud kommer han, morallös som han är, göra sitt bästa för att mildra för KA och ett eventuellt erkännande kommer JE säkert att försöka vifta bort med diverse ursäkter, att han var stressad, påtänd eller språkförbistring, ungefär.
Citera
2017-04-11, 00:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
De säger på tv4 att han inte har erkänt enligt polisen, men han har väl erkänt? han har sagt att han gjort de och motiv
Intressant! Särskilt om detta betyder att polisen nu dementerar att han erkänt. Jag såg inte tv4-inslaget, och hittar det inte alls nu.
Men att han i förhör skulle ha gapat om de otrogna han dödade och det dessutom på order av IS, är uppgifter jag tar med en nypa salt. Den uppgiftslämnaren är opålitlig per definition, eftersom denna i så fall brutit starkt mot edsvuret yppandeförbud.

Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Vet inte vad de säger på TV4, men mig veterligen har inte polisen gått ut med att han erkänt, det är väl kvällstidningarna som påstår detta med hänvisning till anonyma källor?
Ja, möjligen har han medgivit att han körde lastbilen. Därav polisens säkerhet avseende att de har rätt person.
Citera
2017-04-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo visst, men om nu JE blir kvar som hans ombud kommer han, morallös som han är, göra sitt bästa för att mildra för KA och ett eventuellt erkännande kommer JE säkert att försöka vifta bort med diverse ursäkter, att han var stressad, påtänd eller språkförbistring, ungefär.

Bara att sätta honom i västbergaarresten i ett par dagar. Han kommer sjunga som en kanariefågel efter att de djuren är klara med honom....

Om det är någon som förtjänar tid där så är det denna jävel.
Citera
2017-04-11, 00:14
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsun
Är det ironi, att Dereymaeker "arbetade med mottagande av illegala invandrare" ?
Hur hade varit om en imam blivit ihjälkörd i fredags?
1. Han var nog förvarnad.
2. Lite svinn får man räkna med i jakten på att döda de otrogna.
Citera
2017-04-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Bra jobbat.

https://www.instagram.com/pierreleander/

Inte för att det finns nån chans för att det tas vidare, men vad skulle påföljden kunna bli? Skadestånd till de drabbades anhöriga?

Bra gjort hursomhelst... Han fick mothugg av en pk-kärring och blading som driver "ensam sjuk, galning"-agendan.
Citera
2017-04-11, 00:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men redan som anhållen finns säkert restriktioner av godtyckliga slag.
Som anhållen sitter du i en vanlig fyllecell. Där finns ingen tillgång till media eller någonting sådant, det är en kal cell.

Uppenbarligen har snuten just nu 18.000 fall av pågående avisningsärenden. Det säger sig självt att de inte kan ta hela kårens resurser till att leta upp alla dessa. Då skulle allt annat få gå åt sidan. Att polisen således skulle ha gjort "fel" när de inte satte in resurser för att jaga rätt på den nu misstänkte 39-åringen stämmer inte. Dom kan inte på förväg veta vem av dessa som tänker sno en lastbil eller vilken som planerar att ta en förskärare för att kniva folk i tunnelbanan. Polisen skulle gärna utvisa alla dessa om de bara hade resurser och möjlighet.
Citat:
Tvingas prioritera

Resurser är ett annat problem, enligt Engström. Det finns 12.500 efterlysta personer i Sverige som gränspolisen ska utvisa. Totalt har de 18.000 ärenden som inte är avslutade och ska verkställas.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/granspolisen-akilovs-arende-var-inte-prioriterat
Citera
2017-04-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm
Johan Eriksson är trots allt Sveriges mest väl ansedda brottsmålsadvokat,

Vet inte om det stämmer. Det går mycket mode i sånt här. Henning-Penning och Silbersky på 80 talet , Martinsson 90 tal, Olsson 00 tal och nu Eriksson. Finns säkert bättre advokater , men som hellre verkar i det tysta och inte är lika mediekåta som andra. Man ska inte heller underskatta att nämndemän och domare också är människor och att tro att det sitter igenom en av media uppmärksammad rättegång är bara naivt.
Jag kan tänka mig en handfull andra bättre advokater faktiskt, som är i princip helt okända.
Senast redigerad av glendale 2017-04-11 kl. 00:30.
Citera
2017-04-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trust-no1
Bara att sätta honom i västbergaarresten i ett par dagar. Han kommer sjunga som en kanariefågel efter att de djuren är klara med honom....

Om det är någon som förtjänar tid där så är det denna jävel.

Håller helt med dig om det. Svårt att tänka mig ett värre avskum än KA.
Citera
2017-04-11, 00:20
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Intressant! Särskilt om detta betyder att polisen nu dementerar att han erkänt. Jag såg inte tv4-inslaget, och hittar det inte alls nu.
Men att han i förhör skulle ha gapat om de otrogna han dödade och det dessutom på order av IS, är uppgifter jag tar med en nypa salt. Den uppgiftslämnaren är opålitlig per definition, eftersom denna i så fall brutit starkt mot edsvuret yppandeförbud.

Ja, möjligen har han medgivit att han körde lastbilen. Därav polisens säkerhet avseende att de har rätt person.

Han hade väl brännskador på sina kläder. Det lär vara samma material som brunnit i lastbilen. Lär inte vara svårt för SKL att få ihop honom med den där lastbilen. Med tanke på vad han har sagt i förhören med Migrationsverket, så lär han snart bli intrasslad i sina försök att inte tala sanning. Jag har svårt att tro att det här handlar om någon av det skarpaste knivarna i lådan.
Citera
2017-04-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej.

Har han haft dubbla jobb då? Får man alltså jobba i Sverige utan någon form av uppehållstillstånd?

PUT eller separat arbetstillstånd ger rätt att jobba. Detsamma kan gälla den som väntar på tillstånd och medverkar till att identiteten fastställs. Inget av detta var aktuellt för MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in