2017-04-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Imorgon kl 14:00 skulle det vara häktningsförhandlingar sa dom igår på pressträffen och sedan en till på onsdag för den andra uzbeken.
Det är någon Tobias Franz*n som är handläggare och han läste upp framställan och det stod bara att han på sannolika skäl är misstänkt för terrorbrott och att de vill ha restriktioner osv.
Den andre har inte inkommit ännu. Han sa att ingen förhandling är utsatt ännu och att platser för allmänheten kommer att ordnas och inte bara för pressen. Så den som inte jobbar kan ju gå dit och rapportera till oss här.
Citera
2017-04-10, 16:22
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
De borde be om ursäkt, bilen ska vara låst och nycklarna urtagna vid av och pålastning.
Dels är det ett brott mot lagen och en förutsättning för att försäkringen ska gälla.

Ja så är det ju, men om den misstänkte GM hade fått på sig handklovarna tidigare, och sen därefter ha fått veta att han skall utvisas, så då hade han kunnat skickas ut från landet direkt, då hade vi ju sluppit det här.Men jag håller med att bilnycklarna borde ju inte sitta i tändningslåset och bilen skulle ju ha varit låst.
Citera
2017-04-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hur svårt är det att bryta sig in i en förhytt?
Ja och hur svårt är det att mörda/råna en ensam chaufför om man är på det humöret?
Citera
2017-04-10, 16:24
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Hur fan kan man bli glad för att en människa dödas? Sjukt! SÄPO varning på den åsikten!

Jag lider med alla oskyldiga. Röstar man för fri import av asylsökande terrorister och dödas pga det, så får man skylla sig själv. Som man bäddar får man ligga. Därav lider jag inte med migrationsarbetaren. Alla ens val har konsekvenser.
Citera
2017-04-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
De borde be om ursäkt, bilen ska vara låst och nycklarna urtagna vid av och pålastning.
Dels är det ett brott mot lagen och en förutsättning för att försäkringen ska gälla.
Inte otroligt att föraren då mördats av GM som vid tidigare dåd och fordonet ändå tillgripits. Att nycklarna satt i kan ha räddat förarens liv.
Men det kan ju även vara tvärtom så att attacken inte skett på det sätt som den gjorde om inte fordonet varit gripbart för GM. Lätt att spekulera kring men utgången blev som den blev.
Citera
2017-04-10, 16:26
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag skrattar gott åt ödets ironi

"Det råder stor enighet om att ingen normal människa kan agera så känslokallt och likgiltigt mot människoliv som dessa terrorister gör."

Likheterna är slående ...
Citera
2017-04-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag lider med alla oskyldiga. Röstar man för fri import av asylsökande terrorister och dödas pga det, så får man skylla sig själv. Som man bäddar får man ligga. Därav lider jag inte med migrationsarbetaren. Alla ens val har konsekvenser.
Hur vet du vad offren har röstat på och inte? Det finns bevisligen personer som jobbar med migration som inte stödjer den nuvarande ordningen precis som det finns folk som inte jobbar med det som dock förespråkar det.
Citera
2017-04-10, 16:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
TT meddelar att Akilov vill byta advokat men blev nekad. Varför då?
Man måste lämna in en framställan där man anger skäl för bytet. Denna måste vara grundlig annars kommer rätten neka ansökan.
Senast redigerad av 5549 2017-04-10 kl. 16:30.
Citera
2017-04-10, 16:28
Medlem
Azz2mouths avatar
Politiker från Trollhättan bland de svårt skadade.
Någon som vet vem?
Citera
2017-04-10, 16:30
Medlem
Smegmas avatar
Ska denna terrorist överhuvud taget vara berättigad till en försvarare? Ska denne överhuvud taget få ställa krav?

Ja. I svääärje...

(ett skott i pannan vore det enda rätta!)
Citera
2017-04-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azz2mouth
Politiker från Trollhättan bland de svårt skadade.
Någon som vet vem?

Här finns en länk till en artikel om detta också:
http://www.ttela.se/nyheter/trollh%C3%A4ttan/politiker-fr%C3%A5n-trollh%C3%A4ttan-sv%C3%A5rt-skadad-efter-attacken-1.4231772
Citera
2017-04-10, 16:31
Medlem
Hur kan det komma sig att den andre misstänktes namn har läckt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in