Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 15:57
  #1
Medlem
Södertälje-sossen och Politism-skribenten Fredrik Olsson har på Twitter kallat sin far för "kräk" och förskjutit honom och känner sig "stolt" över att hans bror gjort detsamma. Skälet? Fadern har kommenterat på en artikel på tidningen Fria Tiders Facebook. Han vägrar dock diskutera det med fadern eller ens höra hans syn på saken, utan hänger ut honom offentligt på Twitter och hoppas desperat plocka billiga PK-poäng på det. Vad säger man, detta "goda hat"? Denna frenetiska jakt på ryggdunkar från gelikar inom dunkelvänstern?

https://twitter.com/Antitesen/status/851354436869947392


Edit: Nu är han upprörd över att Fria Tider uppmärksammat hans tilltag, och säger att de "hängt ut honom". Jaha, men det motsatta gäller inte när han gör det mot sin egen far???

https://twitter.com/Antitesen/status/851419062521520128

http://www.friatider.se/s-profil-kal...ser-fria-tider


Det kanske inte gå att koppla så om man har en ADHD-damphjärna dock, så det kanske har sin förklaring där:

https://twitter.com/Antitesen/status/851325892773257216
Citera
2017-04-10, 16:06
  #2
Medlem
Linguass avatar
Jo, som en av dina länkar bekräftar: killen har damp... Tycker mest synd om pappan, vill uppenbarligen bara ha kontakt med sin son.
Citera
2017-04-10, 16:20
  #3
Medlem
Vilken självgod, otrevlig och osympatisk person Fredrik Olsson verkar vara.

Citat:
Mattias Albinsson‏ @mattiasreporter 5 timför 5 timmar sedan
Jag vill i alla fall inte vara den som smutskastar min egen familj på internet för att de läser en tidning jag ogillar... :-)
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 5 timför 5 timmar sedan
Du har varken blivit tillfrågad eller inbjuden att lägga dig i min familj. Försvinn!
Citat:
Pieter Kos‏ @jozzipp 1 timför 1 timme sedan
Hitler Jugend indoktrinerades att ange sina föräldrar. Ni verkar inte vara bättre. Fy fn vilka antidemokrater ni verkar vara.

Ridå. Pieter Kos har ju helt rätt. Andra tweets från Mattias Albinsson får verkligen honom att se ut som att han har gått Full Arnstad. Och man ska aldrig gå Full Arnstad.

Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 8 timför 8 timmar sedan
Efter att ha lyssnat på Kinberg-Batras tydliga gullande med Åkesson i #svtagenda, kan jag konstatera att M är att betraktas som bruna nu.
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 8 timför 8 timmar sedan
Svar till @Antitesen
Alliansen är död och vi har ett tredje block i svensk politik. Ett brunt sådant fyllt till bredden av fascism och rasism. Lämna ni som vill.

Nej Fredrik, den dagen jag röstar på Socialdemokraterna är när jag blir arbetslös och går på försörjningsstöd. För det är precis vad Socialdemokraterna är kapabla till, att ge förmåner till folk som inte ids arbeta.
__________________
Senast redigerad av ScalyWriter 2017-04-10 kl. 16:36.
Citera
2017-04-10, 16:22
  #4
Medlem
de.Montforts avatar
S-profil kallar pappa "kräk" på Twitter för att han läser Fria Tider

En kommunal politiker för Södertälje och frekvent skribent för Aftonbladets politism hänger ut sin far som kräk till allmänhetens beskådning. Vad säger det om sossarnas värdegrund? Fredrik Virtanen är en som gillar inlägget. När politikerns omdöme ifrågasätts går hen till attack. Märkligt svar när Olsson går ut offentligt och hänger ut sin far.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Olsson
@mattiasreporter Du har varken blivit tillfrågad eller inbjuden att lägga dig i min familj. Försvinn!

https://mobile.twitter.com/Antitesen...54436869947392

https://m.facebook.com/story.php?sto...00003038897366

http://www.friatider.se/s-profil-kal...ser-fria-tider

En arg blatte har fortsättningen
Citera
2017-04-10, 16:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Vilken självgod, otrevlig och osympatisk person Fredrik Olsson verkar vara.





Ridå. Pieter Kos har ju helt rätt. Andra tweets från Mattias Albinsson får verkligen honom att se ut som att han har gått Full Arnstad. Och man ska aldrig gå Full Arnstad.




Nej Fredrik, den dagen jag röstar på Socialdemokraterna är när jag blir arbetslös och går på försörjningsstöd. För det är precis vad Socialdemokraterna är kapabla till, att ge förmåner till folk som inte ids arbeta.

Jo, precis som de flesta "godhetsryttare". Större hycklare får man leta efter! Men de lever ju efter devisen "...men det är ok när VI gör det!"
Citera
2017-04-10, 16:31
  #6
Medlem
Det tog för övrigt inte lång tid innan Fredrik Olsson drog fram rasistkortet efter terrordådet utfört av en islamist i Drottninggatan i fredags. Och han retweetade givetvis Pascalidious patetiska försök till skademinering.

Citat:
Fredrik Olsson Retweetade
alexandra pascalidou‏ @pascalidou 7 apr.
Hör på radion att de säger att det var sju år sedan vi hade ett terrordåd i Sverige senast. Var inte morden i Trollhättan ett terrorbrott?
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 7 apr.
Mer
När jag hör reaktioner bland bekanta, i rasistgrupper och ser hur media framställer dagens händelser växer väderkvarnen. Min motståndare.
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 7 apr.
Svar till @Antitesen
Jag börjar tvivla på min egen och framförallt på mina politiska kollegors förmåga att mota Satan i dörr. Det vill säga rasismen och hatet.
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 7 apr.
Svar till @Antitesen
Jag avvaktar resultatet av den här tragedin innan jag bestämmer mig för om jag vill fortsätta stånga mig blodig mot rasism och orättvisor.
Citat:
Fredrik Olsson‏ @Antitesen 7 apr.
Svar till @Antitesen
Vi kan fortsätta slå oss på bröstet för skattejusteringar motsvarande 2 miljarder. Men får vi inte bukt med rasismen, spelar det ingen roll.

Jag är inte förvånad över att Fredrik förskjuter sin egen far och försöker plocka hem lite billiga godhetspoäng. En sån här person är kapabel till precis vad som helst så länge det uppmärksammas på ett bra sätt. Jag hoppas att mitt inlägg inte klassas som näthat eller rent av kanske mordhot, men i hans ding ding värld gör det säkert det.
__________________
Senast redigerad av ScalyWriter 2017-04-10 kl. 16:35.
Citera
2017-04-10, 16:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Det tog för övrigt inte lång tid innan Fredrik Olsson drog fram rasistkortet efter terrordådet utfört av en islamist i Drottninggatan i fredags. Och han retweetade givetvis Pascalidious patetiska försök till skademinering.







Jag är inte förvånad över att Fredrik förskjuter sin egen far och försöker plocka hem lite billiga godhetspoäng. En sån här person är kapabel till precis vad som helst så länge det uppmärksammas på ett bra sätt. Jag hoppas att mitt inlägg inte klassas som näthat eller rent av kanske mordhot, men i hans ding ding värld gör det säkert det.
Är dock lite förvånad äver att han "bara" är sosse. Bland sossarna finns det faktiskt en och annan rationell individ men sedan så är det ju ett väldigt brett parti också. Normalt sett så känneteckans sossarna av en aningslös naivitet, men detta är inte naivitet, detta är ren galenskap. Hans åsikter hade jag mer förväntat mig att finna inom FI!, Vänsterpartiet eller inom den radikalare delen av miljöpartiet. Men jag ska väl inte vara alltför förvånad, finns nog säkert en och annan av hans gelikar inom t.ex. dagens Centerpartiet också.
__________________
Senast redigerad av scrollock 2017-04-10 kl. 16:52.
Citera
2017-04-10, 16:55
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Likartade trådar sammanfogade.

Tråd flyttad till Politiker.

PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2017-04-10, 17:04
  #9
Medlem
Hur lågt får man sjunka??? Att göra så mot sin egen far? Bryr sig mer om konstiga utlänningar än sin egen familj? godnatt
Citera
2017-04-10, 17:38
  #10
Medlem
yiys avatar
Detta är helt galet, hur kan man göra såhär? Fruktansvärt, vilken sorg att ha de där idioterna till barn. Jag har länge tyckt Sverige är illa ute, men något sånt här skulle jag aldrig kunna föreställa mig! Att sedan folk kommenterar hur de haft "diskussioner" med sin familj, chockerande. Ska svenska familjer bryta kontakten med varandra pga politik?

Förhoppningsvis är det en enskild incident.
Citera
2017-04-10, 17:46
  #11
Medlem
Cleetus187s avatar
Nu funderar säkert hans pappa att dom borde ha gjort en abort. Sorgligt att folk inte får ha en egen åsik idag. Jag skulle aldrig avsluta en relation med en familemedlem enbart för att dom röstar SD eller länkar fria tider
Citera
2017-04-10, 18:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
Detta är helt galet, hur kan man göra såhär? Fruktansvärt, vilken sorg att ha de där idioterna till barn. Jag har länge tyckt Sverige är illa ute, men något sånt här skulle jag aldrig kunna föreställa mig! Att sedan folk kommenterar hur de haft "diskussioner" med sin familj, chockerande. Ska svenska familjer bryta kontakten med varandra pga politik?

Förhoppningsvis är det en enskild incident.
Dessvärre finns det sådana människor. Jag minns för ett par år sedan, starx efter att den där kurdungen spolats upp på en strand i Turkiet, och då alla gick man ur huse för att överträffa varandra i "PK-aktivism" framför datorn. Då kunde jag få se en del i mitt nyhetsflöde i mina sociala medier om hipster-wannabes som törstade efter lite "godhetspoäng" som helt oprovocerat rasade att de "var sååå trötta på all rasism och invandringskritik och att de skulle plocka bort alla på Facebook som inte tyckte precis som de och att det inte spelade någon roll om det var nära vänner, familjemedlemmar eller liknande". Förstår inte riktigt resonemanget, jag trodde vänstern och vänsterliberalerna ständigt gastar om "mångfald", men när de väl får den i form av åsikter så vill de inte veta av den??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback