Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja men det är väl inte så svårt. De som dog hade västerländskt utseende och troligen har de flesta av de skadade likaså. Att undvika muslimska kvinnor är enkelt eftersom de alltid bär huckle och muslimska män är oftast svartmuskiga och bär skägg.
Därav kan man också förstå varför dödssiffran blev så pass låg. Undviker man alla som ser ut som potentiella muslimer på Drottninggatan så blir det inte så många som man kan köra på.
Jag förstår fortfarande inte. Är det utseendet som bekräftar religionen? Om någon har västerländskt utseende, då kan hen definitionsmässigt inte vara rättrogen? Då är det väl ingen vits för västerlänningar att byta religion?
OM det skulle ha visat sig att han hade kört på rättrogna muslimer, vilket straff skulle följa av det? Skulle Allah förlåta honom? Skulle det bli avdrag på de lovade 72 jungfruerna?
Vidare har GM meddelat att han “bombar Sverige” för att “Sverige bombar hans land” - vilket jag trodde vara Uzbekistan.. Fast han tycks själv prata om Syrien. Och amerikaner. Lite förvirrande för den som inte är insatt..
Om han nu ville hämnas på just svenskarna, då borde han ha “bombat” I tunnelbanan där alla definitionsmässigt är just svenskar. Nu rök det två utlänningar med helt I onödan. Dessutom en psykolog som arbetade med asylfrågor och som rimligtvis inte borde ha räknats som hans fiende. Han borde tvärtom ha bokat tid hos henne..
Om syftet var att avskräcka svenskarna att samlas på gator och torg eller att inte våga spatsera på våra gågator, då måste jag säga att även polisen hade svårt att få svenskarna (och turisterna) att fatta detta – strax efter dådet. De skrek för full hals, men folk ville ju filma..