2017-04-10, 10:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
En 19-årig tjej ifrån Uddevalla om jag har fattat det rätt.
Jag har inte sett några uppgifter på kvinnans ålder, bara att det bekräftats att hon var hemmahörande i Uddevalla.
Citat:
Nu skriver Bohusläningen att ett av offren är en kvinna, hemmahörande i Uddevalla kommun.
De anhöriga till kvinnan bekräftar informationen för tidningen, men har i övrigt valt att inte uttala sig.
http://www.expressen.se/gt/uddevallakvinna-ar-ett-av-attackens-offer/

Edit: Såg nu nyss i tråden att info hittats, att kvinnan var i 70-årsåldern: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6670970
Senast redigerad av magiciadehex 2017-04-10 kl. 10:47.
Citera
2017-04-10, 10:36
Medlem
PolitisktProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Nordisk Ungdom "Vi kan köra lastbil drottninggatan"
23:e december 2016...

https://youtu.be/-OWKtY7X-eY?t=57s

Hur fan kunde dom förutspå att det skulle hända på den gatan med en flykting?

Vi kunde förutspå det för att alla tänkande människor förstår att Drottninggatan är ett helt uppenbart mål för dylika attacker. Tyvärr hade vi rätt. Tyvärr har vi varnat för döva öron.
Citera
2017-04-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Nordisk Ungdom "Vi kan köra lastbil drottninggatan"
23:e december 2016...

https://youtu.be/-OWKtY7X-eY?t=57s

Hur fan kunde dom förutspå att det skulle hända på den gatan med en flykting?

Det är en slump och inte förutspått. Självmordsbombaren var på Drottninggatan och låten spelades in strax efter lastbilsdåden i Berlin. 1+1=Slump
Citera
2017-04-10, 10:37
Medlem
HGs avatar
Värt att notera att det snart har varit lika mångavisningar av denna tråd som Sveriges befolkning, nämligen 10 miljoner. Det om något säger lite om vilken uppmärksamhet en händelse som denna får. Tyvärr är det både bra och dåligt.
Citera
2017-04-10, 10:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Är det någon som vet var morgonens gripande i Sollentuna ägde rum?

Malmgatan?
Citera
2017-04-10, 10:39
Avstängd
– Det är jävligt trist alltihop. Jag kan inte hjälpa det, jag är lite störd över alla officiella personer som säger "Sverige blir sig aldrig likt igen" och "Sverige viker sig inte för terrorn". De gör verbala gymnastikövningar för att visa sin sorg. Jag menar, visa lite realistisk handlingskraft i stället, säger kriminologen.

Äntligen säger någon något bra. GW. Inte min favorit direkt. Men jag tycker att även SD håller på med mesigt trams. Det är inte läge att hålla på och anklaga politikerna, att kräva att de ska "sluta blunda" och annat trams. Det är läge att jaga ikapp alla misstänkta jihadister och isolera dem från samhället, blåsa ut moskéer, stänga muslimska skolor m.m . Inte sparka en mesig politiker och ersätta med en ännu mesigare. Fast säpo har en hemläxa.
Citera
2017-04-10, 10:42
Medlem
allt.o.ingets avatar
Han åkte slalom genom folkmassan och prickade av rätt "pinnar". Det är vita människor som är målet.
Citera
2017-04-10, 10:45
Medlem
Stockholmsbörsen uppmanar folk att inte handla under den tysta minuten kl 12.

http://www.di.se/nyheter/borsen-handla-inte-under-den-tysta-minuten/

Eftersom en bit över 50% av aktiehandeln står börsrobotarna för. Respekterar robotarna den tysta minuten?
Citera
2017-04-10, 10:46
Medlem
Den filmen som skall ha tagits av Akilov själv på plats, är den ute i det publika? När och var togs den filmen?
Citera
2017-04-10, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Han åkte slalom genom folkmassan och prickade av rätt "pinnar". Det är vita människor som är målet.

Blir värre och värre. Börjar likna terroristdåd enligt formulär 1A.
Citera
2017-04-10, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Skärmdump på chatten

Den han chattar med sitter 6 timmar efter i tidszon!

När RA skriver kl. 15.35 svensk tid (från Arlanda) så tas meddelandet emot av hans kontakt kl. 9.35 AM vilket tyder på dels 6 timmer efter i tidszon samt även överenstämmer med sättet att skriva tid på (AM/PM). Det är alltså östra USA som har denna tidszon! New York, Boston, Orlando. Samt även Venezuela(Caracas) och hela Karibien.

Värt att notera är att den mottagande telefonen inte har SIM-kort utan endast kör WiFi samt WhatsApp vilket är den app som IS helst använder. p.ga. kryptering.

Jävligt intressant faktiskt! Skulle vilja ha en kommentar på detta av polisen. OM nu man förutsätter att tiden är korrekt inställd i telefonen.
Citera
2017-04-10, 10:49
Medlem
ReiseReises avatar
Så vilka var det som dog?

Det har visats namn och bild på kvinnan från Belgien och mannen från England. Vilka var dom andra två, och varför har media inte gått ut med det ännu?

Vad jag har förstått så är det endast spekulationer att det handlar om två svenska tjejer, den ena ung och den andra gammal.

Tror att jag såg en bild också från platsen där en kvinna hade fått foten kapad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in