2017-04-10, 08:45
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Skärmdump på chatten

Den han chattar med sitter 6 timmar efter i tidszon!

När RA skriver kl. 15.35 svensk tid (från Arlanda) så tas meddelandet emot av hans kontakt kl. 9.35 AM vilket tyder på dels 6 timmer efter i tidszon samt även överenstämmer med sättet att skriva tid på (AM/PM). Det är alltså östra USA som har denna tidszon! New York, Boston, Orlando. Samt även Venezuela(Caracas) och hela Karibien.

Värt att notera är att den mottagande telefonen inte har SIM-kort utan endast kör WiFi samt WhatsApp vilket är den app som IS helst använder. p.ga. kryptering.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2017-04-10 kl. 08:48.
Citera
2017-04-10, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leowald
Jag funderar på vad anhöriga till offren känner när de läser om mötet på Sergels torg. Det är nog svårt att känna kärlek. Efter sorgen är det väl en utredning om ansvar man vill ha. Jag skulle personligen känna det som att man nonchalerar mina känslor om jag var nära anhörig när jag ser manifestationen. "Kärlek" kan inte ersätta en utredning om ansvar och begångna fel.

Fast frågan man ställer sig är hur så många kunde ha haft änglavakt? Den stora lastbilen, folkmyllret på Drottninggatan, varav många virriga turister, bomben som skulle sprängas, det hade kunnat bli som Nice eller mycket värre! och det var nog planen också, terroristen själv kallar nu dådet ett "misslyckande".
Nu kräver dock svenska folket väldigt hårda tag.
Senast redigerad av simson12 2017-04-10 kl. 08:49.
Citera
2017-04-10, 08:46
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnier89
http://www.expressen.se/nyheter/mailys-31-blev-forsta-offret-for-terroristen/
Varför skulle inte det kunna vara denna kvinna på bilden där en kropp i tre delar ses? Någon som kan platsen och kan se om kroppen på bilden ligger i hörnet av drottninggatan och olof palmes gata? Står i länken att det var där hon var och den första som dog.
Därför att kläderna på den tredelad överensstämmer med 11-åringen i signalement (Blå jacka, lila byxor).
Citera
2017-04-10, 08:56
Medlem
gato12s avatar
Var i Sollentuna slog polisen till? Nånstans i Helenelund?
Citera
2017-04-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leowald
Jag funderar på vad anhöriga till offren känner när de läser om mötet på Sergels torg. Det är nog svårt att känna kärlek. Efter sorgen är det väl en utredning om ansvar man vill ha. Jag skulle personligen känna det som att man nonchalerar mina känslor om jag var nära anhörig när jag ser manifestationen. "Kärlek" kan inte ersätta en utredning om ansvar och begångna fel.

Det ena utesluter ju inte det andra och gemene man är inte ämnade att utreda terrorbrott. För den vanlige Svensson är väl dylika manifestationer också ett sätt att visa delaktighet i sorgen.

Var sak har sin tid. Ansvarsdiskussionerna är dessutom redan igång.
Citera
2017-04-10, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Var i Sollentuna slog polisen till? Nånstans i Helenelund?

Bergkällavägen 32
http://www.toxicriv.se/
Citera
2017-04-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aipkire
Om han döms till rättspsykiatrisk vård kan det bli betydligt längre. Rent utav livstid.
Han kommer få fängelse och han kommer sitta tills han dör.
Citera
2017-04-10, 09:06
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Bergkällavägen 32
http://www.toxicriv.se/
Tack!

Det var där uzbeken jobbade?
Citera
2017-04-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiim
Så fort det blir tal om övervakningskameror hoppar ett gäng jurister upp och skriker att det är intigritetskränkande. För vem? Jo för en mängd ljusskygga jurister!
Nu har en jurist uttalat sig igen, gå inte för fort fram med vem som är skyldig. Det vore nog snyggt om jurister för en gång skull kunde vara tysta ett tag tills det är dags för dem att rycka in

Men... detta sägs ju för din och min skull, för att vi ska ha ett rättssäkert system. GM kommer dömas om han är skyldig så det behöver du inte vara orolig för.
Citera
2017-04-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tack!

Det var där uzbeken jobbade?

Enligt ägaren till företaget hade han varit på anställningsintervju men fick inte jobbet.
Han hade dock gjort jobb för företaget då han var anställd av en underleverantör.

https://www.facebook.com/toxicriv/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf
Citera
2017-04-10, 09:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Aftonbladet på första sidan högst upp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/ep2ea/skulle-utvisas-nu-ska-politikerna-fa-fler-att-lamna-sverige

Hoppas nu politiker kan få lite eld i röven och göra något åt problemet

Jag fattar fortfarande inte den där siffran. Räknas endast de som senaste året har fått avslag på asylansökan och gått under jorden som att de har "gått under jorden"? Samt varför ska inte de som inte ens har ansökt om asyl, men vistas i landet illegalt, utvisas? Ingen kan väl mena att eventuella jihadister som kommer till Sverige och inte anmäler sig hos svenska myndigheter för att ansöka asyl, utan istället omedelbart går under jorden, skulle till skillnad från asylsökande inte utgöra en minsta säkerhetsrisk? De svenska myndigheterna angav redan 2010, för 7 år sedan, att 10,000-35,000 befinner sig i Sverige illegalt. För några år sedan hörde jag en (förvisso tämligen godtyckligt höftad) siffra på 50,000 som befinner sig Sverige illegalt. Visst har säkert en del av dem dragit sedan dess, men vi har ju ständigt fått allt fler, inte minst under den s.k. 'flyktingkrisen'. Idag måste det väl snarare handla om minst 100,000 som befinner sig i Sverige illegalt?

Edit: Sedan har vi Sjuklöverns gemensamma, världsunika, politik med att folk som befinner sig i Sverige illegalt ska ha rätt till sjukvård, tandvård, försörjningsbidrag och en rad andra delar av välfärdssamhället. Det torde ju onekligen både underlätta att "gå under jord" i Sverige och locka folk till Sverige för att just göra det. Kommer det någon gång i framtiden hända att någon del av Sjuklövern ändrar sin politik på den punkten, eller att det regimlojala etablissemanget kommer att kritisera nämnda politik?
Senast redigerad av Europe 2017-04-10 kl. 09:18.
Citera
2017-04-10, 09:13
Medlem
Om polisen nu börjar arbeta aktivt och hårt för att hitta 12 tusen illegala invällare så undrar man hur många fler attacker som kommer ske?
I Tyskland såg vi ju attacker med yxa på tåg och skottlossningar vid en snabbmatsrestaurang.
Senast redigerad av anonym-nolla 2017-04-10 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in