2017-04-10, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaz-_-
Det har att göra med att man inte kan "skicka hem" svenska medborgare. Man kan inte utvisa svenska medborgare.

Är de inte svenska medborgare är det relativt enkelt.

Jag är väl tråkig som person, men för mig är inte medborgarskap en rättighet.
Ser inte varför man inte kan riva upp det och skicka hem dom, kan man åka ut i krig igen fanns det väl inget skäl att bli medborgare här ändå?
Citera
2017-04-10, 06:29
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oncle
Jag har lite funderingar, inte så mycket vad gäller själva attacken - då Rakhmat Akilov själv nu erkänt att han utförde dådet för att "döda otrogna." Och de facto att otrogna per automatik utgör hädelse bara genom att existera; och hädare är godtyckliga offer. Är det förresten Akilov på den sista bilden, på väg till häktet?

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
eller Engelska versionen:
https://www.gangrapesweden.com/en/stockholmterrorattack.php

Vad jag var lite intresserad av, då jag inte sett någon ta upp det i tråden (och har jag missat det - så hänvisa mig gärna till det,) men som muslim får man ju inte fördöma en jihadi eller dennes välsignade bestraffning av hädare; Jag tvivlar därför på att Voronov eller Rashid Musa skulle fördöma terrorattentatet i Stockholm (annat än att eventuellt uttrycka sympatier för familj och vänner?), men kan det vara av den här anledning som Svensk media desperat trycker på ensamvargs-narrativet och att "islam har inget med islam att göra"? Som för att skydda våra offentliga islamister från konfrontation?

Det är nog lika mycket att media vill skydda det falska narrativ man använt i många år, dvs att islam är "fredens religion" och inte har nåt att göra med terror o våld. Varken politiker eller media är intresserade av att erkänna att man "missat" kopplingen våld o islam i decennier.

En vanlig dag utförs ett eller flera islam-relaterade dåd världen över. -Som igår, kristna kyrkor i Egypten attackerade med många döda. (Skulle eiffel tornet släckas varje gång kunde man lika gärna ställa det på blinkning).

Man undrar när denna spärr kommer att släppa bland politiker och msm. I en del länder har det börjat släppas, ännu ej här även om alt media öppet talar om det.
Citera
2017-04-10, 06:31
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Vem är toppchefen

Chris Bevington

http://www.expressen.se/nyheter/chris-bevington-dog-i-terrorn-i-stockholm/
Citera
2017-04-10, 06:55
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Nu sitter jag på mobilen med en jävligt kass lina så mina sökningar blir inte riktigt helt 100.
Men behöver få en sak klargjort. Vad jag sett på bilder så ska typ ha varit en man som blivit nerbrottad och bortförd av polis samma dag i innerstan. Även sett ett filmklipp från en man som blir nerbrottad utanför en frisörsalong.
Vem var det? Antar att detta inte rör sig om denne Akilov?

Det kan ha varit vem som helst som störde ordningen eller såg misstänkt ut i sammanhanget, diskuterades bara 2 sidor bak.

Polisen gör ett omhändertagande av dessa människor och tar med dessa till stationen för upplysningar. Är de oskyldiga så släpps de inom kort. Inget ovanligt. Man tar in alla och se frikänner man på löpande band. Ingen ska få komma i efterhand och säga att man missat någon misstänkt redan där och då på plats. T. Ex. Snubben som tas ut från Åhlens på bilden tidigare.
Citera
2017-04-10, 07:01
Medlem
santos_devilles avatar
Aftonbladet på första sidan högst upp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/ep2ea/skulle-utvisas-nu-ska-politikerna-fa-fler-att-lamna-sverige

Citat:
EXTRA
Kraven på polisen: Hitta 12 000 som gått under jorden

Hoppas nu politiker kan få lite eld i röven och göra något åt problemet
Citera
2017-04-10, 07:02
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legenden
Jag är väl tråkig som person, men för mig är inte medborgarskap en rättighet.
Ser inte varför man inte kan riva upp det och skicka hem dom, kan man åka ut i krig igen fanns det väl inget skäl att bli medborgare här ändå?

Om man bara har svenskt medborgarskap så ska man interneras och naturligtvis bli av med medborgarskapet. Praktiskt löser det sig med tiden.
Citera
2017-04-10, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Facebook-sidan är nu nedkopplad enligt SVT:s Agenda. Den visade dock tydligt på sympatier till IS och annan radikal islamism.

Ungefär lika seriöst belägg (om det inte finns skärmdumpar) som Aftonbladet idag skriver en rubrik "Därför gick jag till attack i Stockholm".

Som om Aftonbladet har intervjuat honom.
Citera
2017-04-10, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Skulle gissa på blomjord från ett omkullkört planteringskärl.

Om du tittar på filmen är det inte blomjord, det är en stor svart fläck som ser ut som olja.
Om du tittar på filmen ser du även att det är spår i asfalten av denna " blomjord " rakt in i Åhlens.
Blomjord ser inte ur så där. Det är poröst och utspritt om du kör på det. Det är någon form av olja.
Ser ut som segt slem fast en stor klick som är utspridd och däcken har kört i det och dragit med sig slemmet till Åhlens. Bromsspåren kanske
Citera
2017-04-10, 07:13
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
EXTRA

Norska Säpo ska utreda koppling till Sverigedådet
TV+TEXT 17-årig ryss greps med bomb i Oslo i natt Undersöker koppling till misstänkte terroristen i Stockholm, uppger SvD

Vad är det med alla jävla "ryssar" och terrorism just nu? Har någon "rysk"-islamist organisation i underläge gått ut med att deras anhängare ska begå brott i Västvärlden för att få uppmärksamhet?
Citera
2017-04-10, 07:16
Avstängd
Takpapps avatar
Här var ju bara en massa dravel sen igår kväll. Polisen har slagit till mot ett företag i Sollentuna. Ägna er åt att fundera på vilket det kan vara istället!
Citera
2017-04-10, 07:19
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Vem är toppchefen

Verkar inte vara sant. 404. Osäker som sagt.
Citera
2017-04-10, 07:23
Medlem
Jag vet inte om det här är känt, men enligt länk på hitta.se så verkar han vara skriven på en adress i Tensta.
https://www.hitta.se/rakhmat+akilov/sp%C3%A5nga/person/~xWWjwnnn1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in