2017-04-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hans lägenhetskompisar kan ju jobba där?
Det skulle inte förvåna mig om Rahmat jobbat svart där också.
Jag funderade på om det kunde vara någon av företagets vita skåpbilar GM färdades i, i Märsta som inte är så långt från Sollentuna?
Lånat av kompisen eller kanske blivit skjutsad?
Det skulle nog kunnat räcka för anhållan för terrorbrott.
https://www.merinfo.se/foretag/Toxic-riv-%26-saneringsteknik-08-AB-5590229455/2kga0nj-1gwti

Kolla den mindre snubben i blå tröja med lite skägg i videon , han som inte säger ett ord , med tatuering på vä underarm. Skulle kunna sätt pengar på att han är Uzbek.

https://youtu.be/UhpK7c82Lsk
Senast redigerad av glendale 2017-04-10 kl. 01:42.
Citera
2017-04-10, 01:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vill man ta på sig foliehatten kan man ju också fundera i banorna on det s k städföretaget som personen som NI hämtade in i Sollentuna i morse hade och var föremål för utredande IS finansiering tidigare.

Ägar uppgifter på dessa företag vore kanske intressanta.

Hur som helst, de finns ingen dålig reklam , heter det ju visst
Grattis!
Är städföretaget du nämner ang imorse besläktat med det som gick i konkurs och var föremål för utredning 2015 alltså?
Citera
2017-04-10, 01:39
Medlem
Jag har lite funderingar, inte så mycket vad gäller själva attacken - då Rakhmat Akilov själv nu erkänt att han utförde dådet för att "döda otrogna." Och de facto att otrogna per automatik utgör hädelse bara genom att existera; och hädare är godtyckliga offer. Är det förresten Akilov på den sista bilden, på väg till häktet?

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
eller Engelska versionen:
https://www.gangrapesweden.com/en/stockholmterrorattack.php

Vad jag var lite intresserad av, då jag inte sett någon ta upp det i tråden (och har jag missat det - så hänvisa mig gärna till det,) men som muslim får man ju inte fördöma en jihadi eller dennes välsignade bestraffning av hädare; Jag tvivlar därför på att Voronov eller Rashid Musa skulle fördöma terrorattentatet i Stockholm (annat än att eventuellt uttrycka sympatier för familj och vänner?), men kan det vara av den här anledning som Svensk media desperat trycker på ensamvargs-narrativet och att "islam har inget med islam att göra"? Som för att skydda våra offentliga islamister från konfrontation?
Senast redigerad av oncle 2017-04-10 kl. 01:57.
Citera
2017-04-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är städföretaget du nämner ang imorse besläktat med det som gick i konkurs och var föremål för utredning 2015 alltså?

Vet inte säkert, men det är väl en ganska lågoddsare med tanke på allt som sker i Sollentuna och Upplands Väsby just nu.

http://www.dn.se/sthlm/polisen-slog-till-i-sollentuna/
Senast redigerad av glendale 2017-04-10 kl. 01:49.
Citera
2017-04-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedivere1
Skrämmande faktiskt. Vi har helt fel politiker i styret just nu, tyvärr.

Och ett mediastyre som också vill skydda dessa illegala invandrare. Gränspolisen gick ut för ett tag sedan att dom vädjar om tips om vart illegala invandrare kan tänkas uppehålla sig men då satte man igång ett mediadrev mot gränspolisen.

Moment 22
Citera
2017-04-10, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oncle
Jag har lite funderingar, inte så mycket vad gäller själva attacken - då Rakhmat Akilov själv nu erkänt att han utförde dådet för att "döda otrogna." Och de facto att otrogna per automatik utgör hädelse bara genom att existera; och hädare är godtyckliga offer. Är det förresten Akilov på den sista bilden, på väg till häktet?

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Vad jag var lite intresserad av, då jag inte sett någon ta upp det i tråden (och har jag missat det - så hänvisa mig gärna till det,) men som muslim får man ju inte fördöma en jihadi eller dennes välsignade bestraffning av hädare; Jag tvivlar därför på att Voronov eller Rashid Musa skulle fördöma terrorattentatet i Stockholm (annat än att eventuellt uttrycka sympatier för familj och vänner?), men kan det vara av den här anledning som Svensk media desperat trycker på ensamvargs-narrativet och att "islam har inget med islam att göra"? Som för att skydda våra offentliga islamister från konfrontation?

Det är det, men han ser drogad/full/chockad ut.

Antar att det var meningen att han skulle åka längre på Drottninggatan (för om han hade kommit ett 20-30 tal meter till så rör det sig 50-100 personer upp/ner i tunnelbanan och då hade det garanterat krävt fler dödsoffer) för att sedan spränga sig själv i bitar.

Det är dock min teori.
Senast redigerad av speedballen 2017-04-10 kl. 01:57.
Citera
2017-04-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Och ett mediastyre som också vill skydda dessa illegala invandrare. Gränspolisen gick ut för ett tag sedan att dom vädjar om tips om vart illegala invandrare kan tänkas uppehålla sig men då satte man igång ett mediadrev mot gränspolisen.

Moment 22

Minns REVA-projektet för ett antal år sedan. Det fick läggas ner just efter mediastormen.

"Ingen människa är illegal", brukar det skanderas inom dessa högljudda grupperingar.
Citera
2017-04-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Enligt saneringsfirma, fick MGM avslag när han sökte jobb hos dem. Undrar varf[or (tror inte att de vimlar om folk som är villiga att jobba med asbest)

Men vi kanske kunde sluta kalla honom MGM och i stället börja kalla honom GM.
Citera
2017-04-10, 01:54
Medlem
SkepticalHippos avatar
Den här filmen har jag inte sett tidigare: https://www-express-co-uk.cdn.ampproject.org/v/s/www.express.co.uk/news/world/789284/Sweden-terror-attack-truck-video-Stockholm/amp?amp_js_v=9

Den är filmad uppifrån, ungefär i höjd med där Kammakargatan korsar Drottninggatan, och visar lastbilen då den påbörjat vansinnesfärden på väg ner. Man kan även höra hur människor skriker men de allra flesta verkar inte förstå vad som händer. Man ser inte så tydligt men den vinglar väldigt så uppgifterna att han försökte sikta på vissa människor kan stämma.
Citera
2017-04-10, 01:55
Medlem
joeymaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Den muslimska terroristen var asylsökande och hans ansökan fick avslag juni 2016. Sen december har han varit här illegalt. Gummiryggarnas land har alltså tillåtit honom löpa fritt även fast han ska utvisas, vilket nu lett till att oskyldiga människor dött och skadats.

Det är nog inte så lätt att hitta människor som håller sig undan från myndigheterna. Speciellt om personen i fråga inte bor på sin postadress.
Citera
2017-04-10, 01:55
Medlem
http://www.dn.se/sthlm/polisen-slog-till-i-sollentuna/

Den nationella insatsstyrkan ska enligt uppgifter ha slagit till mot en lägenhet i Sollentuna tidigt på söndagsmorgonen. Minst en person greps och anhölls senare. Mannen, som är i 30-årsåldern och med uzbekisk bakgrund, uppges ha kopplingar till fredagens terrorattack i Stockholm city.

Tillslaget skedde nästan omärkligt: Ingen av de personer som Dagens Nyheter har talat med märkte att något ens hade hänt. Ändå är spåren efter aktionen tydliga, med både brytmärken på ytterdörren och ett sönderslaget fönster.

När DN befinner sig vid lägenheten kommer två män i 30-årsåldern som känner en av männen som bor i lägenheten.

– Jag tror att de har fel person, säger en av dem, samtidigt som han berättar att ha inte har fått tag på sin kompis under hela dagen.

Mannen, som bor i en annan stad, berättar för DN att han gissade att hans vän var en av de personer som hade gripits för dådet, eftersom han inte lyckades nå honom via telefon.
Citera
2017-04-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det får man inte. Han begick två brott. Han befann sig illegalt i Sverige och svartjobbade. Fasten företaget kommer att få hett om öronen, de med.

Den på söndagen anhållne mannen greps i samband med insatsen i Sollentuna, enligt Dagens Nyheter. Mannen är enligt tidningen i 30-årsåldern och ska ha uzbekisk bakgrund, precis som Rakhmat Akilov.

Den på söndagen anhållne mannen greps i samband med insatsen i Sollentuna, enligt Dagens Nyheter. Mannen är enligt tidningen i 30-årsåldern och ska ha uzbekisk bakgrund, precis som Rakhmat Akilov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in