Basgången påminner om Newcleus - Computer Age, men det kan mycket väl vara någon som "lånat", såna här låtar gick det tjugo på dussinet då det begav sig.
Edit: Efter att ha njutit av den dansanta damen ännu en gång är jag 100% på att det är den ovan nämnda låten.
Basgången påminner om Newcleus - Computer Age, men det kan mycket väl vara någon som "lånat", såna här låtar gick det tjugo på dussinet då det begav sig.
Edit: Efter att ha njutit av den dansanta damen ännu en gång är jag 100% på att det är den ovan nämnda låten.
Jag letar nämligen en låt som handlar om en man och en kvinna. Gammal låt (en gubbe som sjunger) som gjordes om till nån hip-hop grej där en ung kille rappar på i raskt takt. I videon visades svensk miljö, ungdomar som springer över gatan, bostadsområden och gubbens fejs dök upp lite här o där.
Minns knappt texten men den gick typ så där i refrängen: bla bla för att du var kvinna och att jag var man...
Tacksam om någon kunde ge mig en ledtråd på vad det skulle vara!
Jag letar nämligen en låt som handlar om en man och en kvinna. Gammal låt (en gubbe som sjunger) som gjordes om till nån hip-hop grej där en ung kille rappar på i raskt takt. I videon visades svensk miljö, ungdomar som springer över gatan, bostadsområden och gubbens fejs dök upp lite här o där.
Minns knappt texten men den gick typ så där i refrängen: bla bla för att du var kvinna och att jag var man...
Jag har inte hört din version men jag kan tänka mig att det är nån version av "Ted Ström (Contact) -
Hon kom över mon" här?
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag har inte hört din version men jag kan tänka mig att det är nån version av "Ted Ström (Contact) -
Hon kom över mon" här?
Har varit utomlands och har inte kunnat använda Shazam, men en låt har fastnat på hjärnan eller rättare sagt en refräng" Boe likes to play with Mandy", de upprepar flera namn innan dessa kommer inte ihåg vilka ,det är en gammal låt. Spelades på en dansk radiostation "Classic".
Försöker igen:
Jag söker en låt jag hörde för ett tag sen, minns inte hela lyricsen eller vem som sjunger, men jag tror att refrängen gick ungefär såhär:
I'm sorry now, nothing can
Det är de ända jag kmr ihåg...
Tyvärr är det inte mycket att gå på men det är de ända jag kommer ihåg... Det lät som det var en kille som sjöng
Letar efter en låt där någon av skånskt ursprung sjunger, Lite av lyricsen är ''Sverige, sverige gamla vän vafan är det som händer'', ''tiden läker inte alla sår men famtiden är vår'' samt ''När pappas nojja växte gick han ut och köpte vapen, jag ville va farlig tog med de till matsalen.
Någon som kan hjälpa? Låtnamnet är ''Sverige'' har jag fört mig