2017-04-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vart är källan till hans citat om att han valde att utföra ett terrordåd för att han kände sig kränkt?

Jag skrev det igår eller i förrgår . Vet inte om det raderades .
Citera
2017-04-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Nej hans familj bor inte i Sverige.

Tycker också det låter konstigt om hans fyra barn bor här med honom och mamman i Uzbekistan. I Uzbekistan är den könsrollsfördelningen normal.
Citera
2017-04-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzo-fisting
Det är ganska lätt för oss, dvs. alla och envar, att dra slutsatser, så du kan försöka förklara för oss vad du inte förstår, så kanske vi kan hjälpa dig?

Så, vad drar du/oss för slutsatser?

Det har vi inte i Sverige. Och du kan försöka förklara vad "till tänkbara" och "uppehälla" betyder på svenska..

Nämen, du förstod inte?
Citera
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Han måste ha pinnat på bra när han kraschar in i Åhlens, tar sig ut från hytten, tar sig ner till tuben, ränner till uppgång Vasagatan och sedan kutar den fram till Kungsgatan för att där tråckla sig ner till Arlanda express... Hoppar på tåget ? tid ?

Å allt detta hinner han innan blåvitt stänger hela tuben. Kanske inte Arlanda express då.

Som sagt fr o m 1510 vet jag 100% säkerhet att inga tåg går norrut vid Karlberg station, varken pendel, arlanda express eller sj. Allt är stoppat. En södergående arlanda express stannar vid Karlberg.
Det enda tåget som GM skulle kunnat tagit sig norrut med är arlanda express och de hade avgång 1500 och 1508 (det 1508 mkt tveksamt tror inte det gick iväg). Pendeln hade problem redan långt innan p g a obehöriga på spåret mellan södra och centralen. Det är teoretiskt möjligt att hinna med avgången 1500 om man är vid Åhlends 1450. Men det är väldigt tight.
Jag tror inte han åkte tåg till Arlanda/Märsta... men det är min spekulation, taxi och eller medhjälpare är annan möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Hjärndöd är per definition vad som avses med "död" rent medicinskt och vad man därför med fördel håller sig till i medial rapportering också, men mer om det i den relevanta tråden om "medias hantering...". Jag flyttar dit då det redan har bekräftats att det är två män som mördats och inte en (enligt rapporteringen).

Ok, kände inte till den exakta definitionen. Var har det bekräftats att två män dödats? Att någon satte upp en lapp vid blommorna är ju verkligen ingen bekräftelse. Det kan ha varit någon som dött tidigare, eller någon som dött samma dag. Eller så var det bara någon sjuk människa som "trollade" vilket känns ganska osmakligt...
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Nej hans familj bor inte i Sverige.

Tror inte på IS heller. Alldeles för irrationellt och oplanerat. Kan ju finnas vissa sympatier på något sätt
Citera
2017-04-09, 19:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Jag skrev det igår eller i förrgår . Vet inte om det raderades .

Vad menar du? Har han inte sagt att han mördade för att han inte fick uppehållstillstånd?
Citera
2017-04-09, 19:26
Medlem
Picamagpies avatar
Vad är det för blå sak GM har i handen på en av efterlysningsbilderna?
Citera
2017-04-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tycker också det låter konstigt om hans fyra barn bor här med honom och mamman i Uzbekistan. I Uzbekistan är den könsrollsfördelningen normal.

Ja. Vet inte vart jag läste det, han skickade enligt någon artikel "pengar till sin familj som bor i Uzbekistan". Att barnen bor här och frugan där nere känns inte korrekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brethil
Andy bör vara den person som omkom i en trafikolycka vid stadshuset för några veckor sedan och har inget med det som inträffade i fredags att göra.
Jag såg också klippet och det var vid stadshuset de filmade.

Hittade en bild, det var den jag såg igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad menar du? Har han inte sagt att han mördade för att han inte fick uppehållstillstånd?

Jaså. Det vet jag inte. Jag bara spekulerade då. Tror att många kommer att göra då när blor utvisade, men som sagt jag har inga belägg.
Citera
2017-04-09, 19:29
Medlem
Lessnats avatar
Angående identifiering av offer och liknande, vet inte om detta tipsats om eller länkats förr, men i Veckans Brott från 28 Februari (SVT Play) går dom igenom hur sånt går till vid exempelvis just terrorbrott. Ganska intressant och visar varför det kan ta så pass lång tid som det gör. Sorry om det nämnts innan som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in