2017-04-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Ja det e lite märkligt. Han kanske skulle till Vårby? Vet man om han var vid grön linje norr eller söderut? Kanske tänkte han ta blåa linjen till något ställe?

Polisen har hittat blodspåren vid norra nere på gröna och sedan en lucka och nästa:
" Han tar sig upp Vasagatan "
Kanske han stoppade händerna i fickorna eller försökte stoppa blodet eller fick en halsduk eller något för blodstopp av någon. Jag vet inte.
Citera
2017-04-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Om det stämmer så innebär det att det officiella dödstalet är felaktigt eller förfalskat.

Det var ifrån livesändningen igår på morgonen! En bild på en kille med rakat huvud, såg mörk ut. Det stod Andy eller Andreas på bilden.
Märkligt eftersom det till 100% först idag fastställdes identiteter.
Men det var ju inte bara jag som såg den.
Citera
2017-04-09, 19:07
Medlem
Det pratades om att en man gått fram till förarhytten och slagit med ett järnrör, och att föraren hoppat ut på passagerarsidan.

Vad tror ni om att mannen med grå tröja och blå keps till höger i bild 65, är den mannen, på bilden ser det ut som att han pekar åt det håll föraren försvann.

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Jag såg ett väldigt tidigt youtube klipp direkt efter händelsen, där gick denna man väldigt lugnt från lastbilen, apatiskt med utslagna armar mot 4 st kravallpoliser som kom springande. (alla andra var i chock)

Kan det t.o.m vara den ursprungliga lastbilschauffören som sprungit efter lastbilen längst Drottninggatan. (Kanske mindre troligt att han hunnit fram) men beteendet är inte osannolikt.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Panik folk klämmer ramlar ihjäl varandra som på en fotbollsarena

Men, ge upp.

Några döda möjligen, om panik utbröt, ja. "Tusental" döda, nej.

Och fortfarande inget argument som styrker ditt första orimliga påstående om sprängning och husras. Ett sådant förlopp skulle dessutom, om det var möjligt, gå så snabbt att jag vill hävda att det i så fall skulle utesluta ditt nu senaste argument om ihjältrampning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han kanske gjorde det för att slippa åka hem till Uzbekistan. Nu kommer han inte behöva åka dit. Visserligen kan domstolen döma honom till utvisning men om inte Uzbekistan blir en demokrati, alternativt en del av kalifatet, inom de närmaste 20 åren så kommer han inte verkställas dit. Hans fru och kommer att få asyl här, om de lyckas lämna landet.

Han kommer aldrig ut, han är 39 år och körde som vi idag vet ihjäl 4 personen varav 1 barn. Kan bli fler dödsoffer eftersom flera får intensivvård och fler påkörda kan bli grönsaker.

Hans fru och barn finns inte i Sverige, skulle gissa att uzbekisk polis förhör henne om hon visste något om mannens planer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gustavhoo
http://www.expressen.se/nyheter/chris-bevington-dog-i-terrorn-i-stockholm/

Nej inte han. En Andy eller Andreas, snaggat hår och mörkare hudfärg.
Citera
2017-04-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibristpaannat
Jag såg också det, en bild på en kille i blomsterhavet, hans födelseår och typ "RIP".
Sändes i tv 4 igår morse.
Mycket märkligt.

R.I. P = Rest In Peace
Citera
2017-04-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibristpaannat
Nej inte han. En Andy eller Andreas, snaggat hår och mörkare hudfärg.

Jag vet att det i början av denna tråd skrevs något om någon "Andreas - 30år".. Så frågan är... vem är han?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vet vi något om den andra misstänkta som är anhållen?
Det är ganska lätt för oss, dvs. alla och envar, att dra slutsatser, så du kan försöka förklara för oss vad du inte förstår, så kanske vi kan hjälpa dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Otroligt att vi har hela 12.000 till tänkbara terrorister i Sverige, personer som inte har något att förlora, tvärtom nämligen att vinna på att mörda och terrorisera, då får dom ju uppehälla..
Det har vi inte i Sverige. Och du kan försöka förklara vad "till tänkbara" och "uppehälla" betyder på svenska..
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZimZallaZorro
Det pratades om att en man gått fram till förarhytten och slagit med ett järnrör, och att föraren hoppat ut på passagerarsidan.

Vad tror ni om att mannen med grå tröja och blå keps till höger i bild 65, är den mannen, på bilden ser det ut som att han pekar åt det håll föraren försvann.

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Jag såg ett väldigt tidigt youtube klipp direkt efter händelsen, där gick denna man väldigt lugnt från lastbilen, apatiskt med utslagna armar mot 4 st kravallpoliser som kom springande. (alla andra var i chock)

Kan det t.o.m vara den ursprungliga lastbilschauffören som sprungit efter lastbilen längst Drottninggatan. (Kanske mindre troligt att han hunnit fram) men beteendet är inte osannolikt.
Säkert missat något, men var blev securitasbilen prejad av gatan. Före butiken Salt? Salt ligger för övrigt precis innan Drottninggatan korsar Kungsgatan.
Citera
2017-04-09, 19:12
Medlem
Spekulerar vilt nu...

Den här mannen hade fått avslag på att få stanna. Han gjorde detta vansinniga. Han hade jobb (?) och fyra barn här. Helt befängt om detta stämmer, hur kan man?

Men, jag har svårt att tro att IS eller ens Islam ligger bakom detta.

Tänker på han som för 14 år sedan mejade ner folk i Gamla Stan och skyllde på att han hörde röster. Kan det vara ett galningsdåd istället för terrorbrott?

Ja, alla säger att det är ett terrorbrott, men jag bara försöker problematisera.
Citera
2017-04-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZimZallaZorro

Leta reda på Youtube klippet, lägg det i länken / sänd det till mig för jag är intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in