2017-04-09, 14:07
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Toxic riv och sanerings teknik 08

http://www.toxicriv.se/#

Är vad jag förstått är en av arbetsgivarna (vet dock inte om det är hans nya eller gamla arbetsgivare).

Någon som vet när han slutade där? Arbetsgivare är skyldiga att hålla sig uppdaterade vad gäller arbetstillstånd så om det är ett seriöst företag borde det vara ett tag sedan. Eller har han arbetat svart?
Citera
2017-04-09, 14:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Med tanke på att det fanns beslut om utvisning, vad sker om personen blir dömd? Får han avtjäna straff här i Sverige innan utvisning? Någon som vet?
Jag tänker att fängelsestraff här i Sverige ju möjliggör för personen att fortsätta uppehålla sig här, dessutom är väl svenska fängelser lite av en semester/hotellvistelse.

Vill tro att straffet påbörjas i Sverige, men sen kan landet Uzbekistan eller uzbeken begära sig förflyttad till Uzbekistan. Tror inte vi kan tvinga ut fängelsestraffet till annat land.
Citera
2017-04-09, 14:08
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Med tanke på att det fanns beslut om utvisning, vad sker om personen blir dömd? Får han avtjäna straff här i Sverige innan utvisning? Någon som vet?
Jag tänker att fängelsestraff här i Sverige ju möjliggör för personen att fortsätta uppehålla sig här, dessutom är väl svenska fängelser lite av en semester/hotellvistelse.
Ja, han får avtjäna straffet här. Att vi skulle ha utlämningsavtal med Uzbekistan håller jag som föga sannolikt. Däremot lär han bli utvisad när han suttit av straffet.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Ratsit har bara svenska medborgare eller dom som har uppehållstillstånd. Hitta.se lagrar personen via någon databas baserat på telefon eller kontantkort.

Men i det här fallet hade de också personens ålder.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nej.
Fänriken Mattias Flink dödade 7 personer med sin AK 5a i Falun 1994

Rekordet i någorlunda modern tid innehas av Tore Hedin (Hurvamannen) med nio offer.
Citera
2017-04-09, 14:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du trollar inte nu?

Om det du säger stämmer börjar jag allt mer tro på att polisen och säkerhetspolisen har klantat sig rejält.

Din historia är trovärdig då han i dec 2016 fick besked att lämna landet och inte längre får jobba vitt.

Stämmer detta är det sprängstoff för media.

Vilket departement pratar vi om? Alla regeringsbyggnader är skyddsobjekt. Där ska alla kontrolleras innan de får röra sig på objektet. Städare, hantverkare. Alla!

Finansdepartementet på Drottninggatan 21.
Citera
2017-04-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gömt honom????

Han har väl knappast levt gömd på något sätt.

Jag funderar mer på uppgiften att han "jobbar i byggbranschen", "är asbestsanerare", "var på anställningsintervju i höstas" - hos ena bolaget.

Hur kan han få arbete om han är utvisad och saknar papper. Det är väl en gröt man borde titta närmare på.
Det kryllar av papperslösa som arbetar i Svenska bolag. Har själv anmält ett flertal som arbetar i byggbranchen. Både hos polis & migrationsverket, migrationsveket säger sig inte ha resurser att följa upp, polisen inte intresserade hänvisar till migrationsverket!
Citera
2017-04-09, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Jävla tur att man var i skärgårn denna helg, när man ser vilken jävla röra som uzbeken ställt till med. Har faktiskt träffat denna snubbe några gånger, han jobbade alltid svart ihop med 2 snubbar från Estland de gånger som jag stötte på honom, han stank alltid svett som f-n. Dom jobbade ibland ihop för en privat fastighetsägare som avled på senhösten 2016.

Håll i er nu, sista gången som jag sprang på honom var just på gågatan Drottninggatan, fast då borta vid Kulturhuset där han verkade jobba extra i 21:an, för han kom därifrån i overall bärandes på rivna spånskivor och hade ett låneleg som hade riksvapnet, och nu när jag kollat sidorna här kollade jag adressen och upptäcker att han verkat knäcka extra på Departementet och då måste ha fått låneleg/hantverkar-bricka av dom.

Jag kände inte honom som person utan mer som en i Est-gänget, men han antydde då att han precis bytt arbetsgivare i dec 2016, på sin knaggliga engelska, vilket bör stämma med bytet till asbetsfirman.
Intressant om han då via eventuell ny firma fick jobba på ett säkerhetsklassat område och hade ett avvisningsbeslut över sig.

De här jävla landet har ju kört i diket totalt.
Detta är verkligt intressant. Du måste meddela polisen detta direkt.

Staten anlitar svartjobbare.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aipkire
Han kan flyttas mot sin vilja också.

Men inte på Sveriges begäran? Måste väl ske från "mottagarlandet"?
Citera
Medlem
Citat:
Jävla tur att man var i skärgårn denna helg, när man ser vilken jävla röra som uzbeken ställt till med. Har faktiskt träffat denna snubbe några gånger, han jobbade alltid svart ihop med 2 snubbar från Estland de gånger som jag stötte på honom, han stank alltid svett som f-n. Dom jobbade ibland ihop för en privat fastighetsägare som avled på senhösten 2016.

Håll i er nu, sista gången som jag sprang på honom var just på gågatan Drottninggatan, fast då borta vid Kulturhuset där han verkade jobba extra i 21:an, för han kom därifrån i overall bärandes på rivna spånskivor och hade ett låneleg som hade riksvapnet, och nu när jag kollat sidorna här kollade jag adressen och upptäcker att han verkat knäcka extra på Departementet och då måste ha fått låneleg/hantverkar-bricka av dom.

Jag kände inte honom som person utan mer som en i Est-gänget, men han antydde då att han precis bytt arbetsgivare i dec 2016, på sin knaggliga engelska, vilket bör stämma med bytet till asbetsfirman.
Intressant om han då via eventuell ny firma fick jobba på ett säkerhetsklassat område och hade ett avvisningsbeslut över sig.

Vilket område är säkerklassat?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag kände inte honom som person utan mer som en i Est-gänget, men han antydde då att han precis bytt arbetsgivare i dec 2016, på sin knaggliga engelska, vilket bör stämma med bytet till asbetsfirman. Intressant om han då via eventuell ny firma fick jobba på ett säkerhetsklassat område och hade ett avvisningsbeslut över sig.

Intressant om det stämmer. Vad menar du med 21:an? En adress?
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du trollar inte nu?

Om det du säger stämmer börjar jag allt mer tro på att polisen och säkerhetspolisen har klantat sig rejält.

Din historia är trovärdig då han i dec 2016 fick besked att lämna landet och inte längre får jobba vitt.

Stämmer detta är det sprängstoff för media.

Vilket departement pratar vi om? Alla regeringsbyggnader är skyddsobjekt. Där ska alla kontrolleras innan de får röra sig på objektet. Städare, hantverkare. Alla!

Inte en jävla aning om vilka som sitter i 21:an, mer än att det är ett riksvapen i entren, men hela detta område är ju olika departement till höger och vänster, jag sprang på han precis före jul när jag skulle handla underlägg av den där konstnären som håller till i hörnet som säljer till alla turister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in