2017-04-08, 23:44
Medlem
Det var väl på den delen scandia ligger som hon var på
Citera
2017-04-08, 23:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror Teresa 19 ska tas med en nypa salt då det inte fanns någon sådan person med rätt efternamn och rätt ålder folkbokförd i Sverige. Inte heller de som delade inlägget på FB finns med i folkbokföringen.
För att inte tala om att bilden som spreds på denna "Teresa, 19 år" såg ut att vara på en betydligt yngre tjej, någonstans kring 11-12 års åldern. Och det var inte denna elvaåring som nu bekräftats död.

Bilden: http://forumbilder.se/G81AI/screenshot-20170407-224034
Citera
2017-04-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror Teresa 19 ska tas med en nypa salt då det inte fanns någon sådan person med rätt efternamn och rätt ålder folkbokförd i Sverige. Inte heller de som delade inlägget på FB finns med i folkbokföringen.
Kan ha fake account
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamanti
http://www.expressen.se/nyheter/anhoriga-11-aringen-ett-av-dodsoffren/

Citat:
Kjell Lindgren vid Stockholmspolisen bekräftar att ett av dödsoffren har identifierats och att anhöriga är underrättade, men vill i nuläget inte uppge närmare detaljer kring vem den dödade personen är.
– Vi kommer inte gå in på vilket av offren det är, av hänsyn till de anhöriga, säger han.

Det var det jag skrev. Polisen vill inte gå ut med identiteten
Men jag kan skriva om det:

- vi kommer inte att gå in på vilket av offren det är, av hänsyn till de anhöriga, säger polisen Kjell Lindgren.
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Klantigt egentligen att om de ville många skulle ryka med att göra det på drottningatan de visst ju det var stenar där ivägen samt en massa affärer dit folk kan springa och ta skydd så så många skulle ej ryka med

Det var väl jättebra i sammanhanget att inte så många strök med, ditt jävla kukarsel.
Det bästa hade ju varit om han anslutit sig till IS/al-nusra och blivit sprängd i nån robotattack.
Citera
Medlem
passports avatar
Är det fortfarande ingen som tagit sig på attentatet?
Citera
2017-04-08, 23:47
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Omgående - ja om det är extremt mycket blod och delar överallt, nu på bilderna är många kroppar övertäckta med plast och filt.

Det fanns ju levande att ta hand om.

Om vård måste prioritera låter man det döda ligga och fokuserar på levande.

Fast det är väl inte samma personer som tar han om levande och döda? Jag menar att det finns ett värde i att ta hand om döda och deras anhöriga. Det är inget att yvas över att man lyckas ta hand om 4 döda inom ett par timmar och meddela anhöriga inom ett dygn . Anhöriga som då bokstavligen står och bankar bankar på dörren.
Citera
Medlem
Filmen från klädbutiken är från salt, där har lastbilen kört sönder lampor/skyltarna som häner ut från väggen. Men bara femton meter längre fram har lastbilen kört sönder entren på stadium, han måste på något vis tvärt bytt sida just där, med tanke på hur fort det ser ut att gå på filmen från salt så ser det nästan helt omöjligt ut att kunna byta körriktning på så få meter. Det här var bara en egen reflektion från platsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Vissa av hörlurarna folk bär utestänger ljud väldigt väl, när hon väl uppfattar vad som händer så är det i stort sett över om hon ens uppfattar det.
hade hon hörlurar då?
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Gick ju faktiskt förvånansvärt snabbt att få in fähunden så helt värdelösa är dom inte.

Nu gick de ju ut med bild tämligen omgående och fick allmänhetens hjälp. alla andra fall håller de sådan information hemlig tills det tas upp i något cold case program på tv efter ett stort antal år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
någon som vet var på Drottninggatan butiken ligger?

Butiken är SALT vid Bryggargatan (där terrorattacken 2010 skedde).
Citera
2017-04-08, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När jag såg filmen inifrån butiken på Drottninggatan när lastbilen dundrar förbi så tycker jag att de skulle kunna vara Ebba som går förbi entrén till butiken 6 secunder in i klippet. Var Ebba i sällskap med någon? De var ju en 12 åring som dog också.

Länk till filmen.
https://youtu.be/5sw_hSRt0vw

Edit: någon som vet var på Drottninggatan butiken ligger?

Mycket möjligt, för Kungsgatan ligger lite högre upp där tror jag om jag inte missminner mig, och det var väl där de flesta avled.

Om hon var i sällskap med någon vet jag icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in