Citat:
Ursprungligen postat av
skivporr
Vem ska bestämma vilka som inte förtjänar försvarare då..? "Vi" är ett jävligt löst begrepp idag så nej, "vi" som nation kan faktiskt inte vara eniga på det sättet.
Har det kommit någon information kring när man stängde ner Arlanda-tågen? GM måste haft tur att han kom av tåget innan.
Mellan nedgången vid Åhléns och Centralen finns en enda tunnelbaneperrong. Det tar inte lång tid att ta sig från parfymavdelningen till den perrongen och längs med den till pendeltågen. När man kommer upp från rulltrappan vid centralen så är det bara en liten sträcka att knata till pendelstågsperrongerna. På vägen dit kan man se om man missar sitt pendeltåg, vilket han tydligen gjorde och sprang till Arlanda express i stället. Han var borta från Åhléns på bara några minuter och på tåget mellan 10 och femton minuter senare . Han hann alltså långt innan det blev ordentligt avspärrat.
Jag vet att han han sannolikt sprang så enl. denna artikel
http://www.marsta.nu/
och jag vet hur lång tid det ka ta eftersom jag är pendlare själv och ofta genar den vägen - men minuterna är jag lite osäker på eftersom jag inte längre kan springa