2017-04-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kaukasus och jihadism leder en osökt till IS.
Mängder av Uzbeker och Tjetjenier har tagit värvning de senaste åren och ofta har de höga befattningar,Commanders osv.
Här är en Uzbekisk IS division.
https://syrianfreepress.files.wordpress.com/2015/01/young-uzbeks.jpg
Visst kan det vara så att MGM agerade för IS. Nu väntar vi bara att IS tar på sig äran.
Citera
2017-04-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Två aspekter av Johan Eriksson som advokat till den terrormisstänkte:
1. Eriksson är polisernas advokat. Han är omtalad som "kändisadvokat" men han är också den advokat som oftast brukar försvara poliser som står åtalade för t.ex. övervåld. Poliserna gillar alltså honom.
2. Eriksson är en erkänt skicklig advokat, kanske den bästa vi har när det gäller brottmål. Han om någon kan hjälpa denne uzbek, ifall det mot förmodan skulle visa sig att det är fel person som är anhållen..

Han får uppenbarligen uppmärksamhet för ett mål som troligen är avgjort redan. Lär väl bli boksläpp inom 5 år?
Citera
2017-04-08, 22:31
Medlem
Bushhunters avatar
Detta måste vara en en dom mest klickade nyheterslänkarna under hela 2000-talet, med 7 434 725 visningar. Lika många människor skulle mobilisera sig och sätta stopp för den här typen av vansinnesdåd. Polisen har gjort ett bra jobb, som tog det här kräket levande. Han lär aldrig mer komma ut i friheten, och det är jag tacksam för.
Citera
2017-04-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Hur kunde Uzbeken hinna springa ner i t-banan, upp igen, vasagatan bort, förbi cosmopol och sen hinna med ett Arlanda express innan lokaltrafiken stoppades.

Riktigt risigt.

Jag klarar det och jag har taskigt knä.
Citera
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Sätt honom på öppen avdelning så tar nog de andra internerna hand om honom.
Där sa du något..
Dock förhindra övriga interner från att slå ihjäl honom.
Vakterna ska avbryta innan våldet blir dödligt, varje dag, i flera år. Lär räcka gott.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Visst kan det vara så att MGM agerade för IS. Nu väntar vi bara att IS tar på sig äran.

Det gör de säkert. Men jag tror knappast att attacken planerades från Syrien eller Irak.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Hur fort kommer det här glömmas bort och alla kommer börja prata igen om hur öppet Sverige är och hur perfekt vårat samhälle är med alla invandrare?

Jag gissar på 1 vecka.
Ja knappt att det tar en vecka att gå runt det hjärndöda pk-varvet.

https://cdn.liveleak.com/80281E/ll_a_s/2017/Apr/7/LiveLeak-dot-com-144_1491576911-Emergencyplan_1491576975.jpg?d5e8cc8eccfb6039332f4 1f6249e92b06c91b4d b65f5e99818bdde974b4cded7018c&ec_rate=499

Snart är den döda och tudelade 11 åriga flickan bortglömd och sverige fortsätter fokusera på viktiga saker som att ge asyl åt ljugande våldtäktsafghaner och annat skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QWER12340987
Håller med, och hur kan man då inte kontrollera alla avstigande vid arlanda? Helt ofattbart.
Ja det är ju ännu konstigare egentlige. Man vet ju direkt vilka tåg som lämnat centralen och det finns alltid poliser på Arlanda.

Finns mkt förbättringar att göra inom polisen helt klart.
Citera
2017-04-08, 22:33
Medlem
Trogskalles avatar
När man tittar på bilderna så ser det ut att vara fler än fyra kroppar som är övertäckta. Men det borde väl polisen ha berättat.
Citera
2017-04-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skivporr
Vem ska bestämma vilka som inte förtjänar försvarare då..? "Vi" är ett jävligt löst begrepp idag så nej, "vi" som nation kan faktiskt inte vara eniga på det sättet.

Har det kommit någon information kring när man stängde ner Arlanda-tågen? GM måste haft tur att han kom av tåget innan.
Mellan nedgången vid Åhléns och Centralen finns en enda tunnelbaneperrong. Det tar inte lång tid att ta sig från parfymavdelningen till den perrongen och längs med den till pendeltågen. När man kommer upp från rulltrappan vid centralen så är det bara en liten sträcka att knata till pendelstågsperrongerna. På vägen dit kan man se om man missar sitt pendeltåg, vilket han tydligen gjorde och sprang till Arlanda express i stället. Han var borta från Åhléns på bara några minuter och på tåget mellan 10 och femton minuter senare . Han hann alltså långt innan det blev ordentligt avspärrat.
Jag vet att han han sannolikt sprang så enl. denna artikel http://www.marsta.nu/
och jag vet hur lång tid det ka ta eftersom jag är pendlare själv och ofta genar den vägen - men minuterna är jag lite osäker på eftersom jag inte längre kan springa
Citera
2017-04-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
När man tittar på bilderna så ser det ut att vara fler än fyra kroppar som är övertäckta. Men det borde väl polisen ha berättat.

Som någon annan förklarade tidigare, det är nog för att kropparna är i flera delar och ligger på olika ställen.
Citera
2017-04-08, 22:35
Medlem
Patrik2108s avatar
Eftersom tråden om den 11-åriga flickan har stängts så får det väl diskuteras här. Jag är främst intresserad av polisens förfarande. Redan tidigt i går kväll kopplades efterlysningen ihop med bilderna på den söndertrasade kroppen. Det kan inte ha varit okänt för polisen. Jag undrar, med vilken rätt låter polisen de anhöriga sväva i ovisshet? Vad är standardförfarande? Borde det inte vara polisens skyldighet att snarast möjligt låta anhöriga identifiera ett offer? Kör svenska polisen alltid med förhalningsteknik? Nu blev de anhöriga förmodligen upplysta genom andra kanaler än polisen? Vad fan sysslar polisen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in