2017-04-08, 21:44
Medlem
Igni-ferroques avatar
Det har spekulerats om att mannen varit mycket intresserad av pengar. Finns det inte exempel på personer som gjort terrordåd för pengar? Skulle vara intressant att veta om familjen plötsligt får tillgång till mycket kontanter, fast samtidigt är det väl helt omöjligt att samarbeta med Uzbekistan?
Citera
Medlem
11 åriga tjejen som saknades, 12 åringen under bussen, tanten i 3 delar och en snubbe som han som var på bussen försökt rädda det var alltså de 4 döda. 2 åringen som ramlat ut barnvagnen
, mamman och utländska turisten som fått benen av överlevda alltså
Citera
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Ja, folk skriver att tjejen var döv, då tyckte jag det var märkligt att uppgifter säger att hon pratade i tele. läs gärna allt innan du kommer med åsikter.

http://sdr.org/item/353-hur-ringer-dova-till-varandra

Det var en nyhet 2004 - http://www.nyteknik.se/digitalisering/3g-mobilen-kan-forandra-livet-for-dova-6444231 - att döva skulle kunna "prata" i telefon, så jag trodde nog att de flesta kände till det vid det här laget.

Med det sagt så har jag ingen aning om Ebba faktiskt var döv eller inte, men att hon pratade med sin mamma i telefon är inte ett bevis för att hon var hörande.
Citera
2017-04-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
11 åriga tjejen som saknades, 12 åringen under bussen, tanten i 3 delar och en snubbe som han som var på bussen försökt rädda det var alltså de 4 döda. 2 åringen som ramlat ut barnvagnen

11-åriga tjejen = "tanten i 3 delar".

Vadå var det en 12-åring som fastnade under lastbilen. Var har du fått den informationen ifrån?
Citera
2017-04-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Men fan, blå dunjacka och lila byxor och ryggsäck passar väl ihop med den förskräckliga bilden. Hoppas att fotografen som la upp bilden skäms resten av sitt äckliga liv.

Oavsett bildens vara eller icke vara ... bilden kom upp timmar före efterlysningen på Facebook, varav de flesta antog efterlysningen var ett osmakligt troll av någon som sett bilden.
Citera
2017-04-08, 21:47
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Någon som vet hur det gått med pojken på cykeln? Som låg med cykelhjälm?
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är oklart. Jag har inte sett några bekräftade uppgifter om vad han sympatiserar med. Al Nusra är såvitt jag vet en syrisk grupp så den tror jag inte på. Al Qaida finns inte längre, den är stendöd.
Al Nusra finns heller inte längre dom heter Jabhat Fateh al-Sham numera.
Men även om inte Al qaida och Nusra finns kvar så är det samma skit som lever vidare under nya beteckningar.
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis

Nej.

Den tredelade flickan är 11-åringen. Därtill vet vi om att de två offren på gatan var 1 man och möjligtvis en kvinna (om inte ögonvittnet menat 11-åringen när hon pratade om en kvinna som hon sett dö). På sjukhuset senare avled den fjärde personen, som vi inte vet ålder eller kön på.
Citera
2017-04-08, 21:48
Medlem
Jag förstår inte denna hyllningskör till polisen.

Det som var bra gjort var att få ut en bild på den misstänkte, relativt snabbt, det var några personer som gjorde ett bra arbete där.

Man stannade enligt uppgift alla tåg, ändå lyckas gärningsmannen åka vidare med Arlanda express, och man kontrollerar uppenbarligen inte tågresenärerna vid avstigningen. Helt ofattbart.

Vidare så var det en privatperson som följde efter den misstänkte i bil, och vägledde polisen till mannen.

Allt annat arbete är väl enligt förväntan. Vad exakt är det man vill hylla?
Citera
2017-04-08, 21:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är oklart. Jag har inte sett några bekräftade uppgifter om vad han sympatiserar med. Al Nusra är såvitt jag vet en syrisk grupp så den tror jag inte på. Al Qaida finns inte längre, den är stendöd.

Det lär ha handlat om att MGM "gillat" videoklipp från kriget i Syrien, därav kopplingen till al-Nusra. Att al-Qaida är stendött håller jag inte med om. al-Nusra bröt visserligen officiellt med al-Qaida i fjol, och bytte dessutom själva namn, men det var en ren PR-grej. Avsikten var att göra det lättare för USA att stödja islamisterna i Idlibprovinsen, som domineras av al-Nusra.
Citera
2017-04-08, 21:51
Bannlyst
Någon som har källor utanför Svensk skitmedia, beblandar mig inte med sånt. Hur många dog? Ingen länk till SVT, eller annat skit medium. De spår både framtid, dåtid och nutid extremt dåligt.
Citera
2017-04-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag är jätterörd av alla gulligheter folk gör mot sina medmänniskor, men hur kan man hämnas på aset som körde ihjäl en liten flicka... Har han någon anhörig eller nära kamrater som vi vet om, här i Sverige?

Han e medlem i Hizb ut Tahrir som vill sprida islam och sharia....man kan väl säga att de har deklarerat krig mot Sverige nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in