2017-04-08, 19:55
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
https://www.pixeltopic.com/image/wsewxmimcbeere/

Någon som känner igen denna person ifrån tillslag i Vårberg? Farmen.se på jackan?
Farmen.se tycker jag att det står.
Citera
2017-04-08, 19:56
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vad tror ni om min teori? Killen som äger städbolaget TV4 pratade om som hade finansierat ISIS med upp till 40 miljoner kronor

Tror mer att dom är egoister och alkoholister än idealister.
Vanliga brottslingar verkar det som om man bedömde dom för under utredningen av städbolagshärvan.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Polisen tycks ha varit vansinnigt snabbt på plats igår? Typ verkligen direkt.

Någon som vet var närmsta "bas" för dem ligger från Åhléns?
Citera
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
39-åringens vänner förvånade efter terrorgripandet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g2g5q/39-aringens-vanner-forvanade-efter-terrorgripandet

Hade han inte öppet på Facebook delat bilder och annat som var islamistiskt?
Kan någon länka hans profil, har för mig jag såg det förut.

Det är bara Polisen och media som än så länge vet vad snubben heter och gjort eftersök på hans personliga kanaler.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Tänkte samma tanke först, men tittar man noga ser man att den understa bilden är innan attacken och översta är efter. Det som ser ut som en ficka på byxan i knähöjd på hans högra ben är väl ett skärsår där en bit på byxan sticker ut? Man ser även en stor blodfläck på magen och att han håller i ett blodigt knyte i handen (antagligen har han skadat handen). Ser även ut som blod i ansiktet.
Att det ser ut som att han har mer skägg på andra bilden kan väl vara på grund av den dåliga kvaliteten i bilderna? Det är ju en film man pausat...

Ja tror du har rätt. Det är synd att det ska vara så dålig kvalitet på bilderna 2016 tycker man.
Citera
2017-04-08, 19:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vad tror ni om min teori? Killen som äger städbolaget TV4 pratade om som hade finansierat ISIS med upp till 40 miljoner kronor

Det de sa på TV4 var att Säpos tidigare uppgifter angående MGM handlade om städbolaget, men det framgick inte vilken koppling han skulle ha haft.

De sa precis just nu att MGM "figurerat i utkanten" av ekobrottshärvan. Kanske han känner någon av de misstänkta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det är en extraordinär händelse med en lastbil som mejar ner folk på en gågata. Klart som korvspad att polisen drar sitt tjänstevapen när det i diverse övningar är precis vad han skall göra. Proaktivt uppträdande under pågående våldsdåd är praxis. Och det var inte bara en person utan flera civila poliser på plats med dragna vapen. Problemet med ej uniformerad personal är att allmänheten inte kan veta om det är en brottsling eller Polis och därmed kommer ofta inringda larm om folk med vapen i samband med detta.

Det var inte inringda larm om beväpnade män utan inkommande uppgifter om skottlossning som polisen publicerade på sin hemsida jag kommenterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Polisen tycks ha varit vansinnigt snabbt på plats igår? Typ verkligen direkt.

Någon som vet var närmsta "bas" för dem ligger från Åhléns?
nej inte direkt för han hann ju rymma
Citera
2017-04-08, 19:58
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
https://www.pixeltopic.com/image/wsewxmimcbeere/

Någon som känner igen denna person ifrån tillslag i Vårberg? Farmen.se på jackan?

http://www.farmen.se/

"Förlängda Armen", ett logistikföretag (med tillgång till stora lastbilar..). Antagligen är han anställd där.
Citera
2017-04-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men han fanns ju tidigare på Hitta. Med ålder. Hitta hämtar väl sina uppgifter från folkbokföringen?
Jag vet inte varifrån Hitta hämtar sina uppgifter. Men det är bekräftat av polisen att den misstänkta saknade svenskt personnummer vilket betyder att han inte är folkbokförd. Han har ett samordningnsummer som brukar ges till asylsökande. Källa: Sveriges Radio, nyheter P1, klockan 19 idag.
Citera
2017-04-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det de sa på TV4 var att Säpos tidigare uppgifter angående MGM handlade om städbolaget, men det framgick inte vilken koppling han skulle ha haft.

De sa precis just nu att MGM "figurerat i utkanten" av ekobrottshärvan. Kanske han känner någon av de misstänkta?
Är förlängda armen ett städbolag så ingen flyttfirma
Citera
2017-04-08, 20:00
Medlem
Finns där några bilder eller filmer från själva ingeipandet i Vårberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in