2017-04-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
I morse var det bara MGM kvar, som då hade anhållits.

Ehhhh...ensam galning...nej knappast - troligen en i terroristgänget som tillåts härja i Sverige. Har nån koll på dom?
Citera
2017-04-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag hittade en kille på 29 år boendes i Bandhagen som är ägare till sitora. Hittade även hans Facebook då jobbar han på "KDP" Kurdish Democratic Party

Hur vet du att han är ägare?
Citera
2017-04-08, 19:16
Medlem
kanske tyvärr var killen med cykel som var under lastbilen
Citera
2017-04-08, 19:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är vad du påstår. Har du någon källa på det?

I så fall skulle det stärk det uppfattningen att dådet var väl planerat med flyktväg. Ingen självmordskandidat. Det kanske inte fanns tillgängligt vid detta attentat.

Ja, det går inte att förneka civilklädda män med pistol då inlägget länkar till sådan bild.

Det var polisen först som rapporterade om skottlossning vad jag förstår.

Nej, påståendena om skottlossning kom i media, och dementerades ganska snabbt av polisen. Ygeman förklarade i lördagsintervjun att påståendena helt saknar grund.

Tycker att en vidare diskussion av skottlossningsteorin hör hemma i K&AT.
Citera
2017-04-08, 19:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nej, jag syftar på bilden där man också ser den kraschade lastbilen snett uppifrån. Det är en ordentlig knyck på hjulspåren, som vid en rejäl sladd cirka 20 m innan kraschen.
Eftersom det varit spår av hydraulolja efter framfarten har det ju garanterat påverkat bromsarna och styrningen. Frågan är bara hur. Låser sig hjul i form av något säkerhetssystem numera?
Citera
Medlem
Kommer vi få reda på namnet på den gripna mannen ingen här som känner igen han.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hur vet du att han är ägare?
https://www.merinfo.se/foretag/Sitora-Städ-AB-5568943434/2k3ls96-mdzw

http://personer.eniro.se/resultat/Farruh+Djalalov/Bandhagen

Sök numret på Facebook. Han har någon form av koppling tror jag
Citera
2017-04-08, 19:18
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Citat:
Ett betonglejon släpades med sista biten under bilen. Som jag skrev tidigare tror jag att styrningen pajade av det och bilen kraschade in i Åhlens.
Tror jag med.
Jag tror åxå att terroristen planerade att fortsätta Drottninggatan. Några hundra meter till och man är vid riksdagshuset. Kanske detonera en bomb där?
Citera
Medlem
De borde införa på lastbilar att man ej kan starta den med bara nyckel utan måste ha en 4 siffrig pin kod med och slår man den fel 3 ggr låser sig bilen och ej går att starta eller ett larm utlöses som går till polisen
Citera
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Butiken heter SALT och ligger på höger sida om man står med ryggen mot Åhlens.

OK tack. Drottninggatan 65, m a o, dvs det var en av de få som ligger ganska nära Åhléns. Mittemot indiska, vid Bryggargatan. Den som filmade bombmannen för några år sedan var antingen samma butik eller en som låg precis bredvid.

Att inte värdetransportbilen syns på den filmen beror sannolikt att den blev prejad (eller vad som nu hände) tidigare.
Citera
2017-04-08, 19:20
Medlem
Citat:
Nej, påståendena om skottlossning kom i media, och dementerades ganska snabbt av polisen. Ygeman förklarade i lördagsintervjun att påståendena helt saknar grund.

Tycker att en vidare diskussion av skottlossningsteorin hör hemma i K&AT.

http://aktuelltfokus.se/misstankt-terrorattack-i-stockholm-fyra-doda/

Citat:
Obekräftad skottlossning
Klockan 15.25 gick polisen ut med att det har förekommit uppgifter om skottlossning i närheten av Åhlens. Det är inte bekräftat ännu.

”Det har förekommit uppgifter om skottlossning men det är inte bekräftat i nuläget. Detta ska ha skett i närheten av/vid Åhlens centralt.” skriver polisen på sin hemsida.

Senare dementerades det av Ygeman
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-08 kl. 19:22.
Citera
2017-04-08, 19:20
Medlem
allegragellers avatar
Det kanske redan uppmärksammats här men avpixlat lade ut fel bild på GM först, nu finns den rätta här:

http://avpixlat.info/2017/04/08/detta-ar-den-misstankte-terroristen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in