2017-04-08, 15:51
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag tror de flesta skiter i vilka offren var och ser det tragiska i vad som skett... Oavsett offrens hobbies, framtidsdrömmar politiska uppfattningar lär de flesta sörja. På vilket sätt har media lagt locket på? Och hur påverkar det oss enskilda människors känslor?
Jag tycker inte att offren bara skall vara en siffra.

Dessutom tror jag många människor i Sverige skulle få upp ögonen för det som skett
med de öppna gränsernas politik, om de fick se priset vi svenskar betalar för politikernas
experiment.

Det är därför vi inte får se bilder på offren. Jämför med Engla-mordet där den oskyldiga
flickan samlade landet till avsky för Eklunds brott. Och det är därför vi nu får veta att
Åhléns stormrika ägare gråter efter attacken på hennes varuhus.

Det är skillnad på tårar över döda barn och tårar över kvaddade varuhus.
Citera
2017-04-08, 15:55
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I nuläget utgår de från att det är ett attentat och ett sådant har naturligtvis större nyhetsvärde än en olycka.

Ja, föe pk media och ordbajsare som du. Jag förstår att du inte ser relevansen och den tragedi som drabbade barnen från Skene.

Du kan sluta pladdra en massa skräp där du tror du vet hur människor tänker, jävla evighetsmaskin...
Citera
2017-04-08, 15:58
Medlem
hanumans avatar
Relativiseringen är i full gång. Såg en tomte i TV4 som ville påminna oss om 70-talets terrordåd i Europa.
Citera
2017-04-08, 15:59
Medlem
lone_wolfs avatar
Den här kommentaren skrev jag in till den svenskspråkiga delen av Finlands "SVT" (dvs svenska.yle.fi). Länk till artikel: https://svenska.yle.fi/artikel/2017/04/08/den-gripne-i-stockholm-har-anhallits-uppgifter-om-sprangamnen-i-lastbilen

Det måste bli ett slut på alla löjliga noll-uttalanden (typ "vi skall manifestera för kärlets och inte låta oss skrämmas"). Det som behövs är resoluta och långsiktiga åtgärder för att kväsa den militanta islamismen. Att hymla med det är att håna offer och anhöriga. Tyvärr är de nödvändiga åtgärderna inte politiskt korrekta och kommer knappast att genomföras.

En fullt vettig och saklig kommentar.

Tyvärr är svenska.yle.fi infekterad av rödgröna element, så inlägget publicerades aldrig.

Otroligt svineri av statskontrollerad media att inte tillåta saklig diskussion.
Citera
Medlem
UT64s avatar
Inte mycket bilder i svensk ljugmedia då de är för "farliga" för oss svennar som
inte har journalisternas gedigna värdegrundsutbildning.

Så jag hittade detta album: https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Snodd från tråden i MGB-forumet.

Själv har jag nu varit förbannad 24 timmar i sträck. Bilderna ovan höjde pulsen ytterligare.
Citera
Medlem
Callass avatar
Tröttsam vinkling från SvT nu på eftermiddagen att en BOMB VAR KVAR I LASTBILEN NÄR STATSMINISTERN BEFANN SIG I KVARTERET INTILL och med tillägget att "Jag och en fotograf var där också" enligt Ann-Britt Ryd Pettersson.

Återigen far SvT iväg innan fakta har bekräftats, det är väl ingenting som säger att "bomben" plötsligt kunde exploderat?
Citera
2017-04-08, 16:02
Medlem
UT64s avatar
https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Bild nummer sex tänker jag inte glömma på ett bra tag. Den muslimska terrorn
drabbar inte bara människor utan även djuren

Tror ni Aftonhelvetet publicerar den bilden?
Citera
2017-04-08, 16:05
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Det mest provocerande intervjun från City var den blonda vänsterkvinnan bosatt på Fridhemsplan som typ sa att " assa kanske låter konstigt att säga så här men nu tänker jag på min kursare som jag gör C uppsats med, hon har sån där niqab assa man ser ej hennes ögon, hur ska det bli för henne nu?".

Reagerade på det också. Snacka om att rusa iväg i fantasin om vad som skulle kunna hända, och att de väljer att ge just en sådan politiskt korrekt åsikt utrymme i tv känns ju bedrövligt.
Citera
2017-04-08, 16:08
Medlem
Wayaheads avatar
Nu har SVT pladdrat varvet runt så många ggr att de kan sluta sina sändningar!
De ev nyvunna frågorna och teorierna är så förnumstiga att de, precis som de gör, bara kan komma ur kvinnomunnar! Underhållningsteve?
Citera
2017-04-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Nu har SVT pladdrat varvet runt så många ggr att de kan sluta sina sändningar!
De ev nyvunna frågorna och teorierna är så förnumstiga att de, precis som de gör, bara kan komma ur kvinnomunnar! Underhållningsteve?

SVT har haft den klart vidrigaste rapporteringen. Onyanserad, oorganiserad och man rapporterar lösryckigt om teorier och utfall i linje med tidigare politiska agenda.
Citera
2017-04-08, 16:11
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Oj, vad o-proffsiga SVT 1 är, just nu 3st ljud slingor på samtidigt, en längre stund!
Citera
2017-04-08, 16:13
Medlem
Folkkamrats avatar
Nu har nätmagasinet Nordfront kommit med en kortare kommentar om attacken:

https://www.nordfront.se/kommentar-till-terrordadet-stockholm.smr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem