2017-04-08, 15:46
Medlem
tekirchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Hur trovärdigt är det, tro? Bra svenska efter bara ett år här...

Någon kanske har hjälpt honom? 🙄
Citera
2017-04-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmoreller
Fy fan för er vidriga as som lägger ut bilder på kropparna. Ni saknar tydligen allt vad medkänsla och empati heter. Ni är precis lika vidriga som gm, om inte värre.

Käften på dig din syltjävel.

Det är så jävla viktigt att dokumentera alla dom här grafiska morden för då vet vi hur jävla sinnessjuka och störda och psykopatiska terroristerna (läs: radikal muslimer) faktiskt är.
Citera
2017-04-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Tydligen ska det varit en värdetransportbil som åkt ikapp lastbilen å satt på sitt sirenlarm vilket varnat folk som insett att de måste ta sig i skydd när lastbilen kom i hög fart. jag tror även att hans mål att krascha in i Åhlens city var medvetet för att polisen har funnit en bomb/bombmaterial i lastbilen så hans mål måste varit att spränga åhlens city i luften vilket inte är en osannolik ide då sånna platser är fulla på fredagar/helger. Tack å lov att bomben aldrig small av

Det finns ett annat mål. Han kan ha tänkt att köra hela Drottninggatan mot riksdagshuset och detonera där. Om inte figurerna höll imot tvivlar jag på att pelarna vid riksdagsbron skulle hålla.
Citera
Medlem
Är det bekräftat att lastbilen var belagd med sprängladdning eller är det bara rykten? Personligen tror jag inte på det då om nu gärningsmannen hade haft sprängmedel av ngt slag så hade det varit betydligt enklare och dödligare att gå ner med den i tunnelbanan.
Citera
Medlem
Citat:
Fy fan för er vidriga as som lägger ut bilder på kropparna. Ni saknar tydligen allt vad medkänsla och empati heter. Ni är precis lika vidriga som gm, om inte värre.

"Precis lika vidriga som gm, om inte värre"

Sök hjälp säger jag bara..
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och det var väl du som var först att hänga ut den felaktiga? Men båda RA/uzbekerna verkar vara islamister så inte svårt att ta fel antar jag.

Nja. Jag droppade namnet på en annan intressant, som också visade sig felaktig. Men jag påstod inte att han var MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Finns varken någon J*ssica Kl*s eller V*ronica D* Mar*no folkbokförda i Sverige iaf.

Tv4 säger nu att mycket falska uppgifter sprids. Kanske dom syftar flashback. Så.
Citera
2017-04-08, 15:48
Bannlyst
Citat:

Undertexten "tror inte någon kommer till jobbet på måndag" på bilden med liket är mycket värre än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Då lutar det åt fake som jag misstänkte och hoppats på! Lättnad i så fall.. Men samtidigt äcklad över hur någon kan göra så..Borde vara fängelsestraff för personen bakom det.
Jag misstänkte att det var någon som försökte få tag på sin dotter som lever under skyddad identitet. Folk fattar inte vad de gör när de postar vidare vad som helst.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
En person på facebook (någon av dom två största grupperna minns inte vilken) skrev att han är inlagd på psyk och därifrån gjorde han videon.

Varför får man ha mobiltelefon på psyket?
Citera
Medlem
Många teorier om varför den uzbekiske herren skulle ha gjort dådet. Jag reflekterade över vad de sa på TV4 för en timme sedan "Mannen är uppvuxen i Kirghistan med etnisk uzbek".

Om vi leker med tanken att motivet inte har med den uzbekiska bakgrunden att göra utan den kirgiziska (stavning?!). Vad finns det för möjliga teorier då mer än allmänt hat mot väst?
Citera
2017-04-08, 15:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haringetliv
Inte ens när det, DE FACTO, sker ett terrordåd så uppdaterar man hotbilden. Går det få ett tydligare bevis på Sveriges naivitet? Det här landet ÄR förlorat. Jävla fitta vad förbannad man blir. Vem i helvete vill skaffa barn i framtiden och tillåta sina barn växa upp i det här samhället?

Om du sett polisens presskonferens så hade du vetat följande:

Hot nivån ligger på 3 på en femgradig skala. Detta är en förhöjd nivå.

Sker inget terrordåd i anslutning till det senaste eller det sker något riktigt stort, som ett större samordnat angrepp på flera platser samtidigt, så kommer vi att ligga kvar på en förhöjd nivå.

Dessutom är folk inte naiva. Jag var psykologiskt förberedd allt sedan; åtminstone, en sinnessjuk man körde in på Västerlånggatan, och det var länge sedan.

Att folk, snabbt, refexmässigt kunde sätta sig i skydd begränsade sannolikt antalet dödade och skadade. Studerar du dödstalen för liknande terrordåd så finner du att de successivt sjunkit. Folk är m.a.o. inte naiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in