Från Rustams sida för 6 minuter sen: Assalamu alekum varahmatAllahi wabarakatuh! På svenska medier och andra diverse webbsidor sprids nu mina bilder och info om att man har häktat mig med anklagelsen av att jag har varit inblandad i gårdagens terrordåd. Så jag vill därmed informera alla att det inte stämmer med verkligheten. Jag är hemma och mår bra. Självklart har jag inget att föra med dåden. Polismän har varken kommit hem till mig eller ringt mig, samt de aldrig hört talas om min existens.
Angående desinformationen källa så tycker jag att det är ryska myndigheter som ligger bakom det just eftersom de redan är proffsiga i användningen av sådana sätt av desinformation. De slängde bara mina bilder med felaktig information i de sociala medier och sidor med nationalistiska bakgrund. De har sväljt det i sin tur och fixade till hela arbetet för dem och spred fel information om mig vidare.
Jag vill och kräver vederläggning från varje sida och person som har publicerat sån slags information på sociala medier eller webbsidor! I annat fall blir jag tvungen att vända mig till domstolen och få min rätt prövad dör på ett officiellt sätt!
Så med andra ord är det inte han som alla pekat ut....
https://vk.com/id357158184