2017-04-08, 13:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen
Otroligt uselt av Säpo att GM gått under radarn tills nu
SÄPO är ju känt sedan länge för att vara totalt inkompetenta, så jag är väl inte direkt förvånad.

Inte minst Jan Guillou har länge hudflängt dem i sina krönikor.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Det vet vi inte ännu om han gjort. Jag gissar att han finns i deras material om uppgiften att misstänkt GM bl.a. lajkat bilder från terrordådet i Boston stämmer.
Citera
Medlem
Nån som vet om Uzbekistanier ofta söker asyl och om dom ofta får asyl?

Jag har inte hört att dom har sagt att han är svensk medborgare. Varken Nyheter eller presskonferenser . Nån?
Citera
2017-04-08, 14:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Är det min webbläsare som krånglar eller har sidor raderats från tråden?
Moderatorerna rensar nog tråden å en massa off-topic skit
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Är det Rustam som är MGM eller ej? Om inte vad heter isf GM?
Citera
Avslutad
Citat:

Enl obekräftade uppgifter har SÄPO haft koll på vem han är sen tidigare.
Men det går inte att hålla koll på alla varken i Sverige eller något annat land.
Citera
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshmosh
beeh varför har dom ens pressträffar, dom kan ju inte svara på någonting i princip

Det var lite tunt
Citera
Medlem
Drog Eliasson precis en Bush-qoute? "Read my lips"
Citera
2017-04-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hörde att Putin gjort ett muntligt uttalande där han beklagar sorgen men Trump? Sitter han och småflinar för att vi Svenskar håna honom när han drog "look at what happened last night in Sweden" - talet?

Många runt om i världen skrattar åt Sverige. Åt svenskarnas naivitet.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kanske inte funnits skäl att agera tidigare? Man kan liksom inte sy in en snubbe för terrorbrott när han parkerat fel.
Det läskiga i såna här fall är när gärningsmännen "flugit under radarn" innan de begår attentatet.
Det har väl varit regel, inte undantag.
Jag tycker att uttrycka IS-sympatier borde räcka för direkt utvisning. Folk snackar om grundlagen, men den är inte relevant eller utformad för att skydda terrorister.
Vem skulle opponera sig över att vi utvisar dessa drägg för terrorsympatier? (Ok, bindgalna "#vistårinteut"-kärringar undantagna.)
Citera
Medlem
cattivos avatar
Varför får jag känslan av att flashback detektiver är snabbare och effektivare än samtliga myndigheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har skapat en interaktiv karta med bilder och filmer från det senaste dygnets händelser, min ambition är att uppdatera den löpande.

Hemska bilder har varningar, så med lite försiktighet kan man ta sig igenom kartan som just nu har 31 bilder. Den löpande storyn är uteslutande hämtad här på Flashback. Flashback som vid händelser som denna slår all annan media men det visste ni ju redan.

Säg gärna till om vad ni tycker saknas. LÄNK

Stackars människor som fick sätta livet till mina tankar går till deras anhöriga.

/Provokatör
Tack!
____

Det angående Ebba. Är efterlysningen legit alltså? Var aktiv i tråden igår när efterlysningen kom upp med signalementet och det börjades länka bilder på delade kvinnan med matchade kläder. Någon skrev att efterlysningen var fake - att någon gjorde efterlysningen efter ha sett bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in