2017-04-08, 12:15
Medlem
JazzyJeffs avatar
Är något av offren identifierade och där namn finns att tillgå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Enligt media var åtminstone invandrarna de stora hjältarna efteråt och hjälte de skadade , medan chockade svenskar stod och tjöt och tjattrade i mobilen.

Det där var faktiskt något jag tänkte på, och tyckte det var tvärt om på de bilder man såg iallafall. Finns gott om bilder på folk som hjälper skadade, men jag såg nog bara svenskar på dem. Möjligtvis någon invandrare. Däremot var det gott om bilder på invandrare som stod och filmade det hela...
Citera
Medlem
Och nu ska han ha en advokat med? alltså han är inte värd attt ha advokat. såna idioter ska ej ha advokater
Citera
2017-04-08, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Antar att 90% av alla lastbilschaffisar i sverige medans dom lastar av..

Kollade just på ett stort försäkringsbolags hemsida, nycklarna ska tas ur under lastning och lossning och bilen låsas.
I media framstår chaffisen som en hjälte som försökte stoppa terroristen medans han i själva verket möjliggjorde attentatet.
Det blev en kostsam dag igår för chaffisen och Spendrups, det är nog ingen ide att de vänder sig till f-bolaget, det lär nog drabba en hel del offer också som blir utan ersättning.
Det är dessutom olagligt att lämna nycklarna i bilen.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-04-08 kl. 12:19. Anledning: tillägg
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJeff
Är något av offren identifierade och där namn finns att tillgå?

Tror dom har svårt att identifiera kropparna då de blivit riktigt lemlästade/sönderslitna
Citera
Medlem
backtraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det satt ju en sugga i framändan på lastbilen under framfart enligt vittnen.
Tyckte väl att det såg ut som det var något i fronten när jag kollade på inspelningen inifrån butiken.
Citera
2017-04-08, 12:17
Medlem
Finns det ingen som vet var hans familj bor?
Citera
2017-04-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Och nu ska han ha en advokat med? alltså han är inte värd attt ha advokat. såna idioter ska ej ha advokater

Alla har rätt till advokater och du kommer antagligen att få läsa om att han inte minns vad som hände eller att han är sinnesförvirrad av en äcklig försvarsadvokat.
Citera
2017-04-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Fortfarande väldigt lite snack om han som greps på Olof Palmes gata tätt inpå händelsen. Finns ju bild och film på detta?

Han stämde väl in på signalementet. Inga konstigheter.
Det finns ju andra förklaringar också med förbrytelser i samband med dylika dåd, plundring utfört av mindre nogräknade typer är inte alls ovanligt vid större händelser.
Citera
2017-04-08, 12:20
Avstängd
konstapels avatar
Trots den enorma polisinsatsen och den obligatoriska hyllningen av dem själva, tex från polisen Martin Melin, så kan man med fog hävda att polisens insats inte var överdrivet lyckad.
Trots att de snabbt var på plats och stängde ner t-banan och pendeltågen många timmar så missade de gärningsmannen som tog sig ända ut till Arlanda(?).
Dessutom kan man undra om det öht värt att satsa en massa resurser på SÄPO och FRA när såna här knäppgökar slinker igenom söknätet trots att personen ifråga mycket tydligt på sin facebooksida gav uttryck för någon slags personlig jihad.
Kanske vore bättre att satsa på ett gäng tonåriga nördhackers?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentapro
En sak som jag funderat på är gripandet i Märsta. Personens beteende var säreget varför han greps. Men om det är personen som körde lastbilen samt samma person som bilderna från polisen visar - var är kroppsskadorna? Enligt Expressen är ju dessa bilder tagna efter händelsen och om han satt i lastbilen när den körde in i Åhlens borde han ju ha någon typ av sårskador etc?

Spekulerar dem inte bara då?
På en bild kan man se siffror och bokstäver avkapade i övre kant. Jag tycker det ser ut som tiden bilden togs. Det skulle i sådana fall kunna vara 14.28. Är dock spekulation från min sida också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dom har ju gripit flera i anslutning till brottet, det betyder ju inte att de alla är inblandade!

Det har du rätt i och därför har de gripande att förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in