2017-04-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Källa vore ju nice.

Toppnyhet på Expressen.se
Citera
Medlem
Bondbruds avatar
Fortfarande väldigt lite snack om han som greps på Olof Palmes gata tätt inpå händelsen. Finns ju bild och film på detta?
Citera
Medlem
Bulkninjas avatar
Tycker det är konstigt hur många resonerar. De flesta verkar tro att dessa typer av handlingar är kopplade till vad som är strategiskt smart eller att orskat och bakgrund är utsatthet, eller hämnd och liknande.

Killen gjorde detta, och liknande självmordsbombare gör det at religiös övertygelse.
De gör det för att komma till paradiset...punkt

Att leta efter socialekonomiska orsaker är lika korkat som att tro att någon med depression som begår självmord gör det för att det är strategiskt smart för organisationen riksförbundet för depressiva.

De gör det för att de bokstavligen tror på det som står i Koranen. Varför är detta så svårt för folk att fatta?
Senast redigerad av Bulkninja 2017-04-08 kl. 12:11.
Citera
2017-04-08, 11:57
Medlem
En sak som jag funderat på är gripandet i Märsta. Personens beteende var säreget varför han greps. Men om det är personen som körde lastbilen samt samma person som bilderna från polisen visar - var är kroppsskadorna? Enligt Expressen är ju dessa bilder tagna efter händelsen och om han satt i lastbilen när den körde in i Åhlens borde han ju ha någon typ av sårskador etc?
Citera
2017-04-08, 11:57
Medlem
Enligt Aftonbladet erkände Uzbeken i samband med gripandet. Sedan om det stämmer eller inte...
Citera
2017-04-08, 11:58
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tanken med dessa dåd är inte att döda så många som möjligt utan att skrämma och att människorna ska bli rädda.
Att vi ska bli rädda och inte kunna leva som vanligt.

Än dock. Säg att den första attacken i Stockholm hade dödat 50 + människor, då hade det fått en kraftigt mer publicitet och antagligen haft en helt annan påverkan på samhället och vårt sätt att leva. Jag menar, vem hade pratat om Breivik om 2 personer hade dött i hans attacker. Att döda så många som möjligt är viktigt för terrorister.
Citera
Medlem
Bamse666s avatar
Läste nyss om att dem skulle ha hittat en bomb i lastbilen men inget som är bekräftat ännu
Har vi mera uppgifter om den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentapro
En sak som jag funderat på är gripandet i Märsta. Personens beteende var säreget varför han greps. Men om det är personen som körde lastbilen samt samma person som bilderna från polisen visar - var är kroppsskadorna? Enligt Expressen är ju dessa bilder tagna efter händelsen och om han satt i lastbilen när den körde in i Åhlens borde han ju ha någon typ av sårskador etc?
Han hade ju vissa skador enligt samstämmiga rapporter, hur kan du ha missat det?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Är det bekräftat med 100% säkerhet att mannen som det nämns om gällande ryska utlämningen är mannen som begick terrordådet i stockholm? Mer än artikeln där samma namn förekommer?

Mannen på Avpixlat är under inga omständigheter mannen på efterlysningsbilden. Totalt olika näsor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Fortfarande väldigt lite snack om han som greps på Olof Palmes gata tätt inpå händelsen. Finns ju bild och film på detta?

Kanske bara var någon som trotsade avspärrningarna?
Citera
Medlem
tuffkatts avatar
Någon mer som befann sig på centralstation runt 30 minuter efter attacken inträffat, och hamnade mitt i den panikartade rusningen mot perrongen? Jag hade precis klivit av tåget (som var inställt tills vidare) och gick in mot centralstation för att ta lite luft. Plötsligt så hör jag att någon bort mot Vasagatan skrika "spring" varpå hundratals människor inne på stationen börjar rusa mot mig. Äldre människor faller i marken, folk tappar sina väskor och det utbryter total panik. Jag följer på och vi kommer ut till perrongen där folk flyr. Efter någon minut så går jag in igen, och ser att ingenting har hänt förutom att militär och polis nu radat upp sig vid utgångarna.

Någon mer som var där? Vad var det som triggade rusningen? Militär med vapen? Helt obefogat, och ett skolboksexempel på flockbeteende. Alla springer men ingen vet varför.
Citera
Bannlyst
Finns video från detta uttalandet? Ni spottar på hela Svenska folket!
http://i.imgur.com/AXhSP3K.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in