2017-04-08, 10:09
Medlem
Nochillss avatar
Uzbekistan är inget traditionellt islamistiskt land, de hjälpte ju USA med flygbaser vid invasionen av Afghanistan. GM var från Samarkand enligt medierna och hade många blodiga bilder från attentaten i Boston 2013 med likes från IS-sympatisörer. Antagligen var bomben i lastbilens förarhytt också av samma typ som i Boston av typ tryckkokare som innehöll metallskrot.

GM är tydligen en fyra-barns pappa, fan va hemskt...

Terroristen i St Petersburg var ifrån Kirgizistan som inte heller är känt som ett svartmuskigt terrornäste. Djalilov hade gömt en bomb i en brandsläckare i en annan tunnelbanevagn som inte utlöstes så där hade fler än 14 liv kunnat gå förlorade.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Bra bild på gripne GM som greps inatt?
Citera
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
SVT1 säger nu att mgm är från Uzbekistan.

Rapporterade Avpixlat om för någon timme sedan, illgal IS terrorister från Uzbekistan, den var en lågoddsare
Citera
2017-04-08, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan ligga mycket i det. Rent krasst borde det ha blivit många fler dödsoffer.

Dags att sätta upp stolpar på Drottningargatan som fälls ner i marken , och bara kan öppnas med godkänt fingeravtryck. Muhammaderna verka har från gått att spränga sej själv i luften.

Sedan bör bygga någon slags spärra på lastbilar, när inte godkänd chaffis kör bilen så få den max hastighet på 10 km /h
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Här i Irland används sänkbara hinder in på gågator och liknande.

Frågan är om det hjälper. På Ygeman låter det som att det fanns hinder man att de inte höll. Skulle tro att man sett det som viktigare att hindren är politiskt korrekta än att de verkligen kan stoppa en lastbil.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker det är lite konstigt och jag hoppas på att fler kan bekräfta att det faktisk låg ett offer utan fot alt att hela underbenet faktiskt var av på den plats som jag markerat med röd ring.

Människan låg på övergångsstället med flera personer runt omkring sig. Då det var en jävla folkhop så borde ju någon vara medlem här på Flashback som kan bekräfta att jag faktiskt sett rätt.

Hur har det offret kommit till då det trots allt är en liten bit ifrån, hela diagonalen av Åhlens-huset faktiskt samt inget samband med just lastbilens sagda rutt.

Svarta X:et är lastbilens slutförvar.

https://minfil.org/M7p40ab1b2/Sk_rmklipp.PNG

Verkligen INGEN som kan bekräfta det jag sett? Det var hur mycket folk som helst som BORDE sett det.

(FB) Lastbil har kört in i folkmassa i Stockholm (2017-04-07)

Det var även en röd SL ledbuss på plats men den hade ej svängt av från Klarabergsgatan. Jag trodde först att det eventuellt kunde vara bussen som kört på någon vid övergångsstället då jag ännu inte fått vidden av det som hänt en bit därifrån. (Bussen) stod kvar på samma plats timmar efteråt.
Senast redigerad av B.Dowie 2017-04-08 kl. 10:13.
Citera
2017-04-08, 10:11
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Om larmet kom in 14:53 och ett tåg ställdes som skulle avgå 15:00, dvs på sju minuter hinner larmet tas emot och bedömas vara så allvarligt att all tågtrafik ska stannas + trafikledningen kontaktas och stannar all trafik.

Jag tycker i alla fall att det gick snabbt.

Absolut, men tänk samtidigt att 7 minuter är en lång tid.
Färden med lastbilen var bara 3 minuter. Det räcker med att rätt person ringer trafikverkets ledningscentral så trycker dom på en knapp så blir allt rött.
Citera
Medlem
Det är i sådana här situationer man inser hur jävla mycket stört folk det finns här i Sverige på Flashback. Så jävla många konspirationsteoretiker, folk som förnekar dödsfall och andra som tycker att mördaren gjorde ett bra jobb.

Kom er ur mitt land för helvete.
Citera
Medlem
Är det någon som vet eller har en uppfattning vad motivet till detta är?
Vad vill denna gärningsman egentligen. Hur kan man motivera sig själv till en sådan hemsk handling?
Citera
Medlem
Efterlysningen av 11-åriga Ebba är uppe igen på mammans begäran enligt Cindy Lees Fb :/
Citera
2017-04-08, 10:12
Medlem
http://www.friatider.se/har-sager-ygeman-nej-till-sd-krav-utvisa-jihadister-med-utlandskt-medborgarskap
Citera
2017-04-08, 10:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Uzbekistan är inget traditionellt islamistiskt land, de hjälpte ju USA med flygbaser vid invasionen av Afghanistan. GM var från Samarkand enligt medierna och hade många blodiga bilder från attentaten i Boston 2013 med likes från IS-sympatisörer. Antagligen var bomben i lastbilens förarhytt också av samma typ som i Boston av typ tryckkokare som innehöll metallskrot.

GM är tydligen en fyra-barns pappa, fan va hemskt...

Självmordsbombaren i St Petersburg var ifrån Kirgizistan som inte heller är känt som ett svartmuskigt terrornäste. Djalilov hade gömt en bomb i en brandsläckare i en annan tunnelbanevagn som inte utlöstes så där hade fler än 14 liv kunnat gå förlorade.

fel, bombaren i petersburg var uzbek. det bor uzbeker i kirgizistan, de utgör drygt 30% i södra delarna av landet. det har varit konflikter mellan kirgizer och uzbeker där, där uzbekerna utmärkt sig genom radikal islamism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in